Ingezonden persbericht

Bestseller over een bestseller

Everybody Wins: The Story and Lessons Behind RE/MAX

APELDOORN, 20050311 -- Onlangs verscheen Everybody Wins: The Story and Lessons Behind RE/MAX. Dit boek vertelt het verhaal van RE/MAX, 's werelds succesvolste franchiseformule in de makelaardij, die ook in ons land hard op weg is marktleider te worden.


Bestseller in de VS
Everybody Wins was nauwelijks verschenen op de Amerikaanse markt, of het voerde al de lijst van best verkopende boeken van Barnes and Nobles aan. Ook haalde het de zesde plaats op de lijst van Bestselling Business Books van de Wall Street Journal.
Daarmee lijkt het boek z'n onderwerp achterna te gaan. 'Niemand ter wereld verkoopt meer onroerend goed dan RE/MAX', luidt de slogan waarmee de organisatie zichzelf pleegt te promoten.

Tweede McDonald's
Aanvankelijk wilden de auteurs, Phil Harkins en Keith Hollihan, een boek schrijven over zogenaamde High-Impact/High-Growth-bedrijven. Dit zijn bedrijven die voldoen aan vier criteria: een gestage jaarlijkse groei (zonder overnames) gedurende minimaal twintig jaar, een sterke wereldwijde vertegenwoordiging, een reputatie van de bovenste plank en een duidelijke missie om nummer één te zijn. Met BMW, Canon, McDonald's, Nokia, Toyota en Wal-Mart dachten de auteurs hun top 6 compleet te hebben. Totdat ze RE/MAX tegenkwamen en zich realiseerden dat deze franchiseorganisatie bijna alle andere bedrijven overschaduwde. Alleen McDonald's bleek RE/MAX bij te kunnen benen. Ze besloten zich met hun boek daarom volledig te richten op dit opmerkelijke bedrijf.

Onbeperkte toegang
Voor hun onderzoek kregen de auteurs niet alleen onbeperkte toegang tot de financiële gegevens en archieven van RE/MAX, maar ook tot chairman en medeoprichter Dave Liniger en andere sleutelfiguren binnen de organisatie. Het resultaat is een inside story over een van 's werelds succesvolste bedrijven. Een verhaal waarvan andere bedrijven, getuige de titel, nog veel kunnen opsteken.

Everybody Wins is alleen verkrijgbaar in het Engels. Bij de plaatselijke boekhandel op ISBN-nummer, of via internetboekhandels Bol.com en Amazon.com.

Titel: Everybody Wins: The Story and Lessons Behind RE/MAX
Auteurs: Phil Harkins en Keith Hollihan
Uitgever: John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey
Omvang: 274 pagina's
ISBN: 0-471-71024-5
Prijs: ¤ 22,23 (Bol.com), $ 16.97 (Amazon.com / Barnesandnoble.com)

Over de auteurs
Phil Harkins is CEO van Linkage, een wereldwijd opererend consultancybedrijf en een internationaal veel gevraagd spreker over leiderschapskwesties. Eerder schreef hij onder meer Powerful Conversations: How High Impact Leaders Communicate, Click! en The Art and Practice of Leadership Coaching.

Keith Hollihan heeft als schrijver meegewerkt aan tal van boeken en artikelen over onderwerpen die met leiderschap te maken hebben. Zo was hij co-auteur van onder meer The Art and Practice of Leadership Coaching: 50 Top Executive Coaches Reveal Their Secrets en Enlightened Power: How Women Are Transforming the Path to Leadership.

Over RE/MAX
RE/MAX (Real Estate MAXimums) is al 32 jaar actief in de makelaardij. Inmiddels is de franchiseformule wereldwijd marktleider in de makelaardij, wat wordt bevestigd door Enterpreneur Magazine. RE/MAX staat voor 2005 op de 10e plaats van de Top 500 Franchise-organisaties, en op nummer 1 in de categorie onroerend goed. RE/MAX Nederland heeft zich ten doel gesteld ook in ons land marktleider te worden.
Daarnaast is RE/MAX de eerste makelaarsorganisatie ooit die een team in de Formule 1 sponsort: Jordan Grand Prix.

Over de RE/MAX-formule
Franchisenemers van RE/MAX zijn zelfstandige ondernemers die een full-service makelaarskantoor leiden. De binnen zo'n kantoor, eveneens zelfstandig, functionerende makelaars kunnen gebruik maken van de kantoorfaciliteiten en het wereldwijde netwerk van RE/MAX, dat inmiddels meer dan 100.000 makelaars omvat, verbonden aan ruim 5.400 kantoren in 54 verschillende landen.

RE/MAX op internet: www.remax.nl



Ingezonden persbericht