| |Datum | | |10 maart 2005 | |KPN introduceert geïntegreerd beheer voor vaste en | | |mobiele telecommunicatie | | | |Nummer | | |05/010 | | | | | | |KPN biedt als eerste in Nederland grote organisaties een geïntegreerde dienstverlening voor zowel vaste als mobiele telecommunicatie: TelecomManagementtm Totaal. Organisaties met meer dan 500 vaste en 500 mobiele toestellen in gebruik, kunnen voor een standaardtarief per toestel het beheer van alle telecommunicatievoorzieningen compleet uitbesteden aan KPN. TelecomManagement Totaal van KPN kan deze organisaties aanzienlijke kostenbesparingen en gemak leveren. Hiermee kunnen zij zich ook richten op hun kernactiviteiten.
TelecomManagement Totaal bestaat uit drie onderdelen: Management Services, User Services en Telecom Facilities: o Met Management Services krijgen deze organisaties via managementrapportages bijvoorbeeld een beter inzicht in de kosten en de kwaliteit van de geboden dienstverlening. Hierdoor hebben zij maximale controle over de vaste en mobiele telecommunicatie en kunnen zij die effectiever en efficiënter inzetten voor de bedrijfsvoering. o Met User Services beschikken de gebruikers van deze organisaties over diensten die hen maximaal ondersteunen bij het bellen. Zij kunnen een servicedesk inschakelen om wijzigingen en verhuizingen uit te laten voeren of storingen op te lossen. o Met Telecom Facilities kunnen deze organisaties - naast het beheer - optioneel de rompslomp rond de inkoop van hard- en software bij diverse toeleveranciers uit handen geven. Zij hoeven dus niet meer zelf te onderhandelen over de inkoop. Elk onderdeel kan zo worden ingevuld dat het naadloos aansluit op de bedrijfsvoering van deze organisaties.
Henjo Groenewegen, directeur Business bij KPN: 'KPN beschikt over jarenlange kennis en ervaring op het gebied van zowel vaste als mobiele telecommunicatie, zowel wat betreft implementatie als het beheer daarvan. Daardoor zijn wij bij uitstek in staat om geïntegreerde totaaloplossingen te bieden voor de ICT-behoeften van grote organisaties. Organisaties die het beheer van hun telecommunicatieomgeving niet tot hun core-business rekenen en dit graag aan een professionele dienstverlener willen uitbesteden, kunnen dit bij KPN onderbrengen. Met TelecomManagement Totaal kunnen zij vertrouwen op een zorgeloos telecommunicatiebeheer, met één factuur, één contract en één aanspreekpunt voor zowel vaste als mobiele telefonie. Behalve veel gemak kan de uitbesteding ook behoorlijke kostenbesparingen opleveren.'
Noot voor de redactie (