Domeinslaperigheid maakt chagrijnig

ZOETERMEER, 20050310 -- Tientallen wekkers, brandbrieven en pakken koffie zijn er de afgelopen weken verstuurd naar A-merk fabrikanten en ondernemers die hun merken en handelsnamen in gevaar brengen door de domeinnamen van hun merken niet preventief te registreren. Check & Reg strategic was de afzender. Het domeinregistratie bedrijf is bezig met de 'grote wakkerschud actie' en laat veelvuldig van zich horen. Reden voor Check & Reg om nu een keer iemand chagrijnig te maken.

Het bedrijf volgt de laatste trends en ontwikkelingen op de voet. Daar waar nieuwe merken, trends, hypes en handelsnamen ontstaan, wijst Check & Reg de rechtmatige eigenaar op het nut van strategisch registreren van domeinnamen om misbruik door onrechtmatig handelen te voorkomen.
Eén van de meeste recente hypes is het liedje 'Chagerijn' van de artiest Gordon.
'Het woord chagrijn is een generiek woord en dus moeilijk als merknaam te deponeren', aldus Erwin Lopulalan van Check & Reg strategic. 'Een slimme marketeer had bij het zien ontstaan van deze hype direct de domeinnamen geregistreerd om de campagne optimaal te kunnen ondersteunen. In dit geval is dit niet gebeurt dus hebben wij het maar gedaan.'

Check & Reg heeft de domeinnamen chagrijn.nl en chagerijn.nl geregistreerd om op ludieke wijze te laten zien dat vele ondernemers, in dit geval een artiest, veel laten liggen op dit gebied.
'Overigens met louter goede bedoelingen', verteld Lopulalan 'we hebben er een webpagina opgezet die vele links naar de websites van Gordon en Noordzee 100.7 FM bevat. Daarnaast roepen we de mensen op vooral het plaatje van Gordon op een eerlijke manier te downloaden via zijn eigen site'.