FloraHolland
Januari Februari
---
FloraHolland Trade Fair in teken van noviteiten
FLORAHOLLAND (persbericht 23 feb. 2005) - FloraHolland organiseert op
9, 10 en 11 maart 2005 de FloraHolland Trade Fair. Bijna 250 kwekers
presenteren hun bedrijf op het kwekersplein. Enkele kwekers benutten
de FloraHolland Trade Fair om nieuwe producten te introduceren.
Een van de standhouders is KP Holland, die de FloraHolland Trade Fair
gebruikt om hun nieuwe lijn Kalanchoe 'Rosalina' onder de aandacht te
brengen. Het product is uniek vanwege de vorm van het bloemetje. Het
bloemetje is gevuld met bloemblaadjes waardoor de bloemen groter zijn
en veel weg heeft van een roos (Rosalina®). De nieuwe Kalanchoe komt,
voorzien van talrijke vormen van toegevoegde waarde, na deze beurs
voor het eerst op de markt. 'Rosalina' is in allerlei kleuren en
afmetingen (7 tot 12 centimeter) te verkrijgen. Opvallend is de gevuld
bloemige variant in de kleur geel.
Twee bedrijven presenteren een gloednieuwe Anthurium. Gebroeders Stolk
tonen voor het eerst de Anthurium 'White Champion'. Dit product
onderscheidt zich vooral vanwege de vorm van de midi-bloemen en de
bijzondere crème-witte kleur en vorm van de plant. Met de komst van
deze variant is de Champion-lijn van Stolk Plants completer. "Deze
bloem lacht je als het ware toe", aldus eigenaar Piet Stolk. Het
duurzame soort komt vanaf augustus dit jaar werkelijk op de markt,
maar is in verschillende variaties te zien tijdens de FloraHolland
Trade Fair.
RijnPlant is een andere standhouder die haar nieuwste Anthurium onder
de aandacht wil brengen. De Anthurium Andreanum 'TRUELOVE' kenmerkt
zich onder andere vanwege de uitstekende houdbaarheid, de heldere rode
kleur van de bloem en de stevige en strakke opbouw van de plant.
RijnPlant richt zich met dit product op de kwaliteitsmarkt. Het is
uniek dat er zeker acht tot tien bloemen in deze noviteit kunnen
zitten. Met 150 vormen van toegevoegde waarde is de plant voor
verschillende doelgroepen interessant.
De firma Hollandplant informeert de bezoekers van de FloraHolland
Trade Fair over haar nieuwste vetplanten mix. Het Succulenten concept
'Livingstone®' is speciaal ontwikkeld voor actiematige verkoop in het
grootwinkelbedrijf. De planten zijn van hoge kwaliteit en hebben een
relatief sobere uitstraling. Deze noviteit past in een modern en strak
interieur. De mix is leverbaar vanaf begin mei 200 5.Hetconceptbevat
een speciale hoes en een steeketiket. Er wordt gezorgd voor
verkoopondersteuning in de winkel door middel van een banner op een
Deense kar of Euro-kar. Een en ander wordt voorzien van sfeerbeelden.
Het bedrijf Smaal Orchideeën, presenteert onder de naam 'So Natural'
hun nieuwste concept. Zij brengen binnenkort orchideeën in een luxe
draagtas op de markt. In een speciale showdoos worden zes langwerpige
half transparante draagtassen getoond, met daarin tenminste drie
orchideeën en drie andere tropische planten. Het concept 'so to give'
wordt ingezet om te kunnen hergebruiken. Speciale etiketten maken het
mogelijk de tas geschikt te maken voor allerlei feestdagen. Een en
ander wordt getoond tijdens de komende FloraHolland Trade Fair.
---