Ingezonden persbericht


Axios zorgt voor een gezond rendement voor Avail Medical Products

AMSTERDAM: 8 maart 2005. Axios Systems (www.axiossystems.com), de internationale Helpdesk en IT-Service Management softwarespecialist, heeft de gezondheid van haar vestiging in de VS verder verbeterd door het sluiten van een overeenkomst met 's werelds grootste ontwikkelaar en fabrikant van steriele, medische hulpmiddelen voor eenmalig gebruik.

Avail Medical Products Inc. (www.availmed.com), met haar hoofdkantoor in Fort Worth, Texas, gaat de software van Axios assyst gebruiken voor het ondersteunen van haar snelgroeiende IT-infrastructuur. Dit is een nieuw succes voor het kantoor van Axios in Redwood City, Californië.

"In de afgelopen acht jaar zijn we gegroeid van 10 miljoen dollar tot 220 miljoen dollar omzet per jaar, waardoor de IT-infrastructuur en de ondersteuningscapaciteit moesten worden opgewaardeerd om dit te kunnen ondersteunen," geeft Dale Dean, IT-directeur van Avail Medical, als commentaar.

Axios is verkozen boven haar rivalen van de shortlist, omdat zij over alle disciplines van de IT Infrastucture Library (ITIL - internationaal geaccepteerde richtlijnen voor Best Practice in IT-Service Management) beschikt, dat integreert en alle benodigde modules levert. "ITIL is het ideale raamwerk waarop wij onze processen kunnen baseren en Axios benaderde het meeste onze specificaties," gaat hij verder.

De bestaande software van Avail was eigenlijk een incident tracking systeem zonder faciliteiten voor Change Management, zegt Dean. Avail gaat ook de Incident, Problem, Configuration, Release en Service Level Management mogelijkheden van assyst gebruiken. assyst helpt bij het garanderen van compliance voor softwarelicenties door de Configuration Management database.

Het bedrijf heeft 19 vestigingen in de VS en Mexico en in januari van dit jaar kondigde zij aan dat met de bouw van een nieuwe fabriek in Shenzen, China, is begonnen die wordt geopend in het derde kwartaal van 2005. Avail heeft wereldwijd meer dan 3.500 mensen in dienst.

"We moeten grote en groeiende assets in diverse talen beheren", zegt Dean. "De ondersteuning van Blackberry apparaten door Axios en de Spaanse webinterface was doorslaggevend". Het was een plezier om met hun team samen te werken en zij hebben meer dan hun best gedaan om onze speciale eisen te begrijpen en hieraan tegemoet te komen."

Ross McIntosh, Vice-President Noord-Amerika van Axios, geeft als commentaar: "Veel ondernemingen in Texas implementeren de ITIL-filosofie. Doordat assyst vanaf het allereerste begin is ontwikkeld op de ITIL-principes, zijn wij er zeker van dat wij het vertrouwen van klanten kunnen winnen en langdurige relaties met onze klanten kunnen ontwikkelen, door te bouwen op Best Practice, in Texas en in heel Noord-Amerika waar we continu ons klantenbestand uitbouwen."

Axios Systems

Axios Systems (www.axiossystems.com) is de toonaangevende leverancier van op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossingen. Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de doelstellingen van hun business.

Door bijna twee decennia productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen. Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment.

Naast haar hoofdkantoor in de UK heeft Axios kantoren in Amerika, Europa, Australië en Azië.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van Luijken
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.luijken@axiossystems.com
-----------------------
Axios Systems Persbericht


---- --