Ingezonden persbericht

Sell-Plan introduceert online loyaliteitsshops voor B2B en B2C

SPAARZEGELS VERHUIZEN VAN KEUKENLA NAAR COMPUTER



WEESP, 20050308 -- Sell-Plan, het creatieve sales-promotion bedrijf uit Weesp, introduceert online loyaliteitsshops die voor deelnemende bedrijven en consumenten 24 uur per dag, 7 dagen per week, bereikbaar zijn. De modernste manier om medewerkers voor hun inzet te belonen en om klanten voorgoed aan je te binden is het openen van een web-based loyaliteitsshop. Sell-Plan is gespecialiseerd in het ontwikkelen van loyaliteitsprogramma's die mensen écht raken.


Loyaliteit loont
Loyaliteitsprogramma's zijn klantenacties waarin de relatie tussen klant en bedrijf wordt gestimuleerd en merkentrouw wordt beloond. Dit zijn bijvoorbeeld spaarsystemen of direct voordeelprogramma's. Bij spaarprogramma's wordt koopgedrag beloond en kunnen merken zich onderscheiden van concurrenten. Met een voordeelprogramma wordt een bepaalde doelgroep binnen een klantenkring - bijvoorbeeld de trouwste klanten - direct getrakteerd op cadeaus of kortingen.

Arjan Kok, directeur van Sell-Plan, zegt: "Zeker in deze economische tijden zijn bedrijven zich er steeds meer van bewust dat klantenbehoud belangrijker is dan het continu najagen van nieuwe klanten. Daarom worden loyaliteitsprogramma's steeds vaker ingezet." Ook worden deze programma's gebruikt om het eigen personeel te belonen voor het behalen van bepaalde targets of om teams extra te motiveren. Hij vervolgt: "Zo'n systeem werkt omzetverhogend en zorgt ervoor dat medewerkers zich meer en beter inzetten voor de te bereiken doelen."

Veelzijdig en altijd up-to-date
Traditionele spaarsystemen maken gebruik van spaarzegels, bestelbonnen en catalogi. De moderne varianten daarop maken gebruik van internet, zodat deelnemers overal en gemakkelijk kunnen bestellen uit een altijd up-to-date cadeauassortiment, bestaande uit eigentijdse activiteiten en artikelen. Deelnemers worden niet meer teleurgesteld omdat bepaalde cadeaus niet meer leverbaar zijn of spaarzegels ongeldig zijn geworden. De interactieve loyalty-shops die Sell-Plan voor bedrijven opzet bevat een veelzijdig basisassortiment aangepast aan de doelgroep. Het assortiment bestaat uit bijvoorbeeld audiovisuele apparatuur, sportaccessoires en de nieuwste gadgets, of activiteiten en belevenissen. Deelnemers kunnen met hun inlogcode direct zien welke producten zij voor hun digitale spaarpunten kunnen kopen en welke activiteiten ze kunnen reserveren. Sell-Plan biedt ook motivatieacties op maat waarvoor geen volledig assortiment nodig is.

Shops in eigen huisstijl
Alle interactieve loyalty-shops worden ingericht en aangepast aan de specifieke wensen en huisstijl van de opdrachtgever. Met banners op de bedrijfswebsite of in e-mails kan de aandacht worden getrokken naar bepaalde acties, waardoor deelnemers direct kunnen doorklikken naar de online shop. Omdat het assortiment via internet benaderd wordt en dus flexibel is, kan het dagelijks worden gewijzigd en worden seizoensaanpassingen en aanbiedingen direct doorgevoerd. De opening van de online loyalty-shop, het begin van een nieuwe actie of een speciale aanbieding worden gecommuniceerd via een gepersonaliseerde mailing per post of internet of als bijlage bij bijvoorbeeld facturen. Sell-Plan stelt met de opdrachtgever het definitieve assortiment samen, richt de interactieve shop in, beheert deze en onderhoudt ook het contact met de deelnemers. Sell-Plan verzorgt voor vele organisaties loyaliteitsprogramma's, onder andere voor Amicon Zorgverzekeraar en Sony.

Sell-Plan
Sell-Plan is het allround sales-promotion bedrijf uit Weesp. Naast voordeelprogramma's en loyaliteitsprogramma's op maat brengt Sell-Plan ook premiums, relatiegeschenken en incentives op de markt. Het creatieve hart van het bedrijf is de afdeling Exposure Support, die zorgt voor de ontwikkeling en verkoop van nieuwe promotionele producten. Kijk voor meer informatie over alle producten en diensten op de website www.sell-plan.nl.




Ingezonden persbericht