8 maart 2005
-Informatieavond nieuw gemeentehuis
-Vergadering gemeenteraad
-Afsluiting Ds. Nanne Zwiepsingel
-Vrijwilligers onvrijwillig van naam veranderd
-Gemeentelijke belastingen
-Drank- en Horecawet
-Verkeersbesluit afsluiting Ds. N. Zwiepsingel
-Collectevergunning
---
Informatieavond nieuw gemeentehuis
De voorbereidingen voor de bouw van het nieuwe gemeentehuis zijn in
volle gang. In 2002 hebben Oostzaners met ruime meerderheid gekozen
voor het ontwerp van architect Roy Gelders. Dit ontwerp is nu
uitgewerkt in een definitief bouwplan. Begin februari is gestart met
het vrijmaken van de bouwlocatie en we hopen in mei de eerste paal te
slaan. Wij willen u graag informeren over het nieuwe gemeentehuis en
de koppeling met dorpshuis De Greep. Ook vertellen wij u welke
beslissingen en stappen we nemen vanaf nu totdat het gebouw er staat.
Het is nadrukkelijk niet de bedoeling dat er een discussie start over
het ontwerp en de uitwerking daarvan. Vanaf het beginstadium is er
veel overleg geweest. Het nieuwe centrumgebouw biedt plaats aan veel
activiteiten en organisaties. Hoewel het nooit helemaal lukt alle
partijen 100% tevreden te stellen, zijn we er toch in geslaagd een
multifunctioneel gebouw te ontwikkelen waarmee we het hart van ons
dorp flink gaan verlevendigen.
We nodigen u daarom van harte uit voor een informatiebijeenkomst op
dinsdag 22 maart. De avond is in de sportzaal van dorpshuis De Greep
(Ds Nanne Zwiepsingel 1) en begint om 19.30 uur en duurt tot ongeveer
22.15 uur. Omdat we graag willen weten hoeveel mensen we kunnen
verwachten vragen we of u zich, indien u aanwezig wilt zijn,
telefonisch of per e-mail wilt aanmelden. Opgeven kan via de receptie
van het gemeentehuis 075-6847777 of per e-mail a.alberts@oostzaan.nl.
---
Vergadering gemeenteraad
Op maandag 14 maart vergadert de Oostzaanse gemeenteraad vanaf 19:30
uur in Zorgcentrum Evean Lishof, Lisweg 253. U bent van harte welkom
om bij deze vergadering aanwezig te zijn. Op de voorlopige agenda
staan de volgende agendapunten:
* Initiatiefvoorstel VVD instellen Jeugdraad
* Vertegenwoordigers raad in externe organen
* Herstart dualisering (uitwerking rapport Leemhuis)
* Keuze accountant; concept programma van eisen
* Vernieuwing Algemene Plaatselijke verordening
* Intrekken bestuursverordening commissie ouderen WVG, gehandicapten
* Boeteverordening WIN
* Verordening aansluitvoorwaarden riolering
* Communicatiebeleidsplan
Wilt u iets over de agendapunten onder de aandacht brengen? Het is
mogelijk om spreektijd aan te vragen. Indien u van dit spreekrecht
gebruik wilt maken, kunt u dit tot 2 werkdagen voor de vergadering aan
de griffier (J. van Tol a.i.) melden. Vermeld hierbij uw naam, adres
en telefoonnummer en het onderwerp waarover u het woord wilt voeren.
Er kan alleen op onderwerpen worden ingesproken die voor de
vergadering zijn geagendeerd. Meer informatie over de agendapunten
(stukken, indien aanwezig) kunt u inzien op het gemeentehuis
---
Afsluiting Ds. Nanne Zwiepsingel
Vanwege de veiligheid tijdens de werkzaamheden voor het nieuwe
gemeentehuis is de Ds. Nanne Zwiepsingel tussen het Zuideinde en de
Begoniastraat afgesloten voor al het verkeer. Dorpshuis De Greep
blijft (via de Begoniastraat) bereikbaar. De afsluiting duurt zolang
dit voor de veiligheid tijdens de werkzaamheden noodzakelijk is. De
hulpdiensten zijn hierover geïnformeerd en geven aan dat de
Bloemenbuurt nog steeds goed bereikbaar is.
Voor inlichtingen kunt u terecht bij dhr. De Wilde (075 684 7735) en
dhr. Van Dissel (075 684 7731) van de sector grondgebiedzaken.
---
Vrijwilligers onvrijwillig van naam veranderd
Op zondag 3 april aanstaande geeft de gemeente een feest voor alle
actieve vrijwilligers van Oostzaan. Hiervoor hebben wij van de
verenigingen ruim 600 namen doorgekregen. Deze mensen ontvingen vorige
week allemaal een uitnodiging. Helaas geen persoonlijke uitnodiging,
zoals de bedoeling was, want wie normaal De Boer heet werd nu
misschien wel als De Vries aangeschreven. Bij de verzending van de
uitnodigingen zijn per ongeluk naam- en adresgegevens door elkaar
gegaan. De gemeente heeft daarom nieuwe uitnodigingen gestuurd naar
alle vrijwilligers, die nog niet op de uitnodiging hebben gereageerd.
Deze vrijwilligers kunnen zich dan alsnog, onder hun eigen naam,
opgeven voor het feest. Heeft u zich inmiddels opgegeven en zelf uw
naam veranderd, dan hoeft u geen actie te ondernemen. Onze excuses!
Mocht u vragen hebben, dan kunt u bellen met mw. Van Zanten, telefoon
075-6847758 of mailen naar i.van.zanten@oostzaan.nl.
---
Gemeentelijke belastingen
Heeft u na 1 januari 2005 een woning gekocht in Oostzaan dan ontvangt
u niet automatisch een woz-beschikking. Wat moet u doen als u toch de
woz-waarde wilt weten?
Het aanvragen van een WOZ-beschikking doet u door middel van een
schriftelijk verzoek aan de Gemeente Oostzaan, cluster Financiën &
Belastingen, Postbus 15, 1510 AA Oostzaan. In dit verzoek vermeldt u
uw naam en adres maar ook het adres van de gekochte woning en de datum
waarop de overdracht bij de notaris heeft plaatsgevonden. Ook moet u
een kopie van de overdrachtsakte meesturen. Het is niet mogelijk een
WOZ-beschikking aan te vragen wanneer alleen een voorlopig
koopcontract is getekend. Zorgt u er ook voor dat het verzoek is
ondertekend en voorzien is van een datum? Na ontvangst van uw verzoek
zal deze in behandeling worden genomen. Als het verzoek wordt
goedgekeurd zal de WOZ-beschikking worden toegestuurd. U moet rekening
houden met een behandelperiode van minimaal 10 werkdagen.
Terug naar boven
---
Drank- en Horecawet
Het college van burgemeester en wethouders heeft het voornemen om op
grond van artikel 3 van de Drank- en Horecawet een vergunning te
verstrekken aan:
* De Oostzaanse korfbalvereniging, ten aanzien van de inrichting aan
de Twiskeweg 101 te Oostzaan.
Aan de vergunning is als voorwaarde verbonden, dat het niet is
toegestaan in de inrichting bijeenkomsten te houden van persoonlijke
aard, zoals bruiloften en partijen.
Belanghebbenden kunnen, zowel mondeling als schriftelijk, tot vier
weken na de dag van publicatie van dit bericht hun zienswijze tegen
dit voornemen kenbaar maken. Schriftelijke zienswijzen kunt u zenden
naar postbus 15, 1510 AA te Oostzaan. Indien u mondeling een
zienswijze kenbaar wenst te maken, kunt u contact opnemen met de heer
A. Heiner (Tel. 075-6957777)
Terug naar boven
---
Verkeersbesluit afsluiting Ds. N. Zwiepsingel
Burgemeester en wethouders hebben besloten de Ds. N. Zwiepsingel
tussen de Kerkbuurt en de Begoniastraat, met ingang van 7 maart 2005,
gesloten te verklaren voor al het verkeer. De afsluiting duurt zolang
de bouwwerkzaamheden voor het nieuwe gemeentehuis dat nodig maken.
Voetgangers mogen wel via de Begoniastraat naar de ingang van
dorpshuis De Greep lopen. De afsluiting wordt aangegeven door het
plaatsen van hekken en het plaatsen van borden conform model C1 van
het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer. Ook
wordt een onderbord geplaatst met de tekst met uitzondering van
voetgangers Dorpshuis De Greep.
Het verkeersbesluit ligt voor iedereen gedurende de gebruikelijke
openingsuren op het gemeentehuis van Oostzaan ter inzage.
Belanghebbenden kunnen binnen 6 weken na deze bekendmaking op grond
van de Algemene wet bestuursrecht tegen dit besluit een bezwaarschrift
indienen bij het college van burgemeester en wethouders (postbus 15,
1510 AA Oostzaan).
Terug naar boven
---
Collectevergunning
Van 13 t/m 19 maart collecteert Nationaal Reumafonds.
Terug naar boven
Gemeente Oostzaan