MediaPlaza


Masterclass E-mail marketing

Intensieve verdieping op alle ins en outs van e-mail marketing

Introductie

Dinsdag 8 maart 2005
9:00 - 17:00 uur
Media Plaza, Utrecht

Wat?
E-mail is één van de killer applicaties van internet, dagelijks gaan er miljarden e-mails over het internet. E-mail marketing is, mits op de juiste manier ingezet, een van de meest krachtige tools om relaties mee te behouden en omzet te verhogen. Het is de elektronische vorm van Direct Marketing. Deze richt zich op één op één communicatie tussen bedrijven en consumenten en/of bedrijven en bedrijven middels het versturen van elektronische post. E-mail kan ook worden ingezet als viral marketing tool waardoor een krachtig instrument ontstaat om nieuwe bezoekers aan te trekken. Door spam en de regelgeving hieromtrent wordt het gebruik steeds complexer.

Iedere organisatie kan zijn communicatiekracht vergroten door de inzet van e-mail marketing, mits dit op de juiste manier gebeurt. En dat is in de praktijk complexer dan het lijkt. Hoe ga je daarmee om als marketeer of communicatie professional? De executive evening gaat in op de mogelijkheden en onmogelijkheden van e-mail marketing.

Voor wie?
Communicatie-, sales- en marketingprofessionals die e-mail marketing willen toepassen of net begonnen zijn met het inzetten van dit marketingkanaal.

Door wie?
Deze masterclass wordt georganiseerd door MarketingPlaza.nu in samenwerking met diverse experts. De sprekers en het definitieve programma worden z.s.m. bekendgemaakt.

Wat zijn masterclasses?
De masterclassserie is feitelijk een opvolging van de executive evenings. Iedere executive evening wordt een paar weken later gevolgd door een masterclass over hetzelfde onderwerp. De doelgroep is de professional die de details wil weten, zonder zelf meteen specialist te worden. Ook voor de mensen die eerder aan de executive evening hebben deelgenomen is dit een goede volgende stap. Gedurende de masterclass wordt het onderwerp van de dag uitgediept. Dit houdt in dat de deelnemers zowel theoretisch worden bijgespijkerd, cases uit de praktijk te zien krijgen, maar ook zelf aan de hand van opdrachten hands-on ervaring kunnen opdoen. M.a.w. het zijn praktische workshops.

Meer informatie?
Wilt u meer weten over deze bijeenkomst, neem dan contact op via programma@marketingplaza.nu

Deze sessie is onderdeel van Marketingplaza.nu. Dit kennisplatform is een initiatief van Media Plaza te Utrecht. Doel is om tezamen met de (internationaal gelieerde) branche- en vakorganisaties - NIMA, DDMA, VEA E-com, Pragma, MEC, CCMA, IAB, IPAN, SpinAwards, Cascadis, EMMA, SMA, BVA en ANMA - het innovatieve en interactieve karakter binnen het marketing-, communicatie- en salesvakgebied te bevorderen. Daarnaast wordt dit initiatief ondersteund door diverse kennispartners.