EVD
03.03.2005
Rusland: inkomsten reclamebranche stijgen verder
---
Meer concurrentie en grotere koopkracht zetten Russische ondernemingen
ertoe aan fors te investeren in de marketing van hun producten. De
inkomsten uit advertenties zijn dan ook in 2004 met 33 procent
gestegen ten opzichte van het voorgaande jaar. Vooral innovatieve
media-instrumenten en regionale media hebben aan betekenis gewonnen
volgens AKAR, de Russian Association of Advertising Agencies
De snelste groei werd gesignaleerd bij reclame via internet: 67
procent meer volume ten opzichte van 2003. Reclame via internet blijft
het grootste aandeel vertegenwoordigen. Met tv-spotjes werd in 2004
circa 1,7 miljard US dollar verdiend. Niet alleen de inkomsten en
omzet stijgen, ook de kwaliteit van de reclamemarkt neemt verder toe.
Dit blijkt uit het toenemend gebruik van niet-traditionele media,
zoals directmarketing en het inzetten van relatiegeschenken.
Documenten:
Nachrichten für Aussenhandel, NfA online (2,189 kB) InfoPlus
---
Bron: Nachrichten für Aussenhandel; Local global (1 p.)
Nummer: 120240
De volledige tekst is op te vragen via het formulier kopieaanvraag.
Vermeld steeds uw eigen faxnummer. Wij versturen géén kopieën per
e-mail, alleen per fax of per post. Kosten: bij meer dan 50 pagina's
0,20 euro per pagina en 5,00 euro administratiekosten.
Voor meer informatie over dit onderwerp kunt u terecht bij de
medewerker Rusland (Annemarie Destree), e-mail Rusland, fax (070) 385
80 97, telefoon (070) 778 89 18.