Persbericht
DE BIJENKORF EN RESTAURANT DE LIBRIJE GAAN SAMENWERKEN
Amsterdam, 2 maart 2005 - De Bijenkorf lanceert in september 2005 een exclusieve lijn, die ontwikkeld
is met restaurant de Librije in Zwolle. De productlijn, die onder de merknaam de Librije zal verschijnen,
zal bestaan uit food en non-food producten en verkrijgbaar zijn in negen filialen van de Bijenkorf.
De Bijenkorf en chefkok Jonnie Boer en zijn vrouw Thérèse van restaurant de Librije zijn een samenwerking
aangegaan om kwalitatief hoogwaardige kook-, tafel- en keukenproducten te ontwikkelen voor een betaalbare
prijs. Alle producten hebben een eigen signatuur en zijn uniek door het gebruik van exclusieve ingredienten of
door hun regionale karakter. De productlijn de Librije zal onder andere bestaan uit olijfolie, balsamico's, wijn,
thee, mosterd, vinaigrette en uit non-food producten zoals een messenset, sloof, boek en wijnopener. De
productlijn wordt gedurende het jaar aangevuld met seizoensproducten die gelimiteerd verkrijgbaar zullen zijn.
Shanghai
Speciaal voor de `landenactie' Shanghai die op woensdag 20 april in alle filialen van de Bijenkorf van start
gaat, reisden Jonnie en Thérèse Boer naar deze Chinese wereldstad om de laatste trends en ontwikkelingen op
culinair gebied op te doen. Deze reis heeft uiteindelijk geleid tot de ontwikkeling van een exclusieve theedoos.
Deze doos is gevuld met een bijzonder theepotje, twee mooie kommetjes, verschillende soorten thee en een
boekje `Koken met thee' met bijzondere gerechten en een impressie van de reis van Jonnie en Thérèse en is
tijdens de landenactie in alle filialen van de Bijenkorf verkrijgbaar.
De productlijn de Librije zal vanaf september 2005 in de Bijenkorf in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag,
Amstelveen, Arnhem, Utrecht, Eindhoven, Enschede en Maastricht te koop zijn.
* * *
De Bijenkorf
De Bijenkorf is een inspirerende, trendsettende en dynamische warenhuisformule die zich onderscheidt door een brede
assortimentskeuze, vernieuwende thema's, belevingswerelden voor de consument en daarmee samenhangende evenementen en
inrichting. Tot het assortiment van de Bijenkorf behoren internationale topmerken en eigen merken op het gebied van mode,
cosmetica, accessoires, wonen, media, sport en reizen. Horeca en financiële dienstverlening vormen ook belangrijke activiteiten.
De Bijenkorf kent drie formats: de flagshipstores in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. De mediumstores in Amstelveen,
Arnhem, Utrecht, Eindhoven, Enschede en Maastricht en de modefilialen in Groningen, Breda en 's-Hertogenbosch. Sinds mei
2003 heeft de Bijenkorf een eigen outlet store in Batavia Stad outlet shopping. In april 2005 opent de Bijenkorf een tweede outlet
store in Venlo. De Bijenkorf heeft ca. 4100 medewerkers en is onderdeel van Koninklijke Vendex KBB.
Vendex KBB NV