Casema


01-03-2005
Casema lanceert nieuwe huisstijl
Nieuw logo maakt in een oogopslag duidelijk wat Casema biedt

Casema is vanaf heden niet meer te herkennen aan het oude logo dat het bedrijf zeven jaar heeft gerepresenteerd.
Dit jaar bestaat Casema 35 jaar en een nieuw uiterlijk was op zijn plaats. Een grootscheepse actie die in een recordtijd van drieënhalve maand tijd tot stand is gekomen.

âSinds de invoering van het oude Casemaâlogo, ongeveer 7 jaar geleden, is er veel veranderd binnen het bedrijfâ, licht Eugenie van Stratum, manager Corporate Communications van Casema, toe. âCasema heeft zich ontwikkeld van kabelbedrijf naar een volledige aanbieder van netwerkdiensten en entertainment. Het werd tijd voor een nieuw logo dat in één oogopslag laat zien wat Casema biedt: televisie, internet en telefonie. Letterlijk âwhat you see is what you getâ.â

Het logo symboliseert een stekker met drie uitgangen voor internet, televisie en telefonie, allemaal gemakkelijk aan te sluiten op 1 modem. De kleuren rood, wit en blauw, Nederlands getint, stralen bekendheid en vertrouwen uit. Het logo wordt gepresenteerd in een huisstijl gekenmerkt door visuals, met rode ondertoon voor de consumentenmarkt en blauw voor de zakelijke markt. Zowel het logo als alle afspraken en uitingen waarmee Casema in contact komt met de buitenwereld zijn in lijn met elkaar en geven een duidelijk en eenduidig beeld van Casema.