Online cursus 'E-marketing voor de culturele sector'
Inschrijving gratis online cursus 'E-marketing voor de culturele sector' nu geopend
Amsterdam, 2 maart 2005 - Medio maart gaat de online basiscursus 'E-marketing voor de culturele sector' van start. De e-learningcursus is bedoeld voor marketeers en staf van culturele instellingen zoals musea, theaters en galeries. De cursus is ook zeer geschikt voor andere vrijetijdsorganisaties en het MKB in het algemeen. Aan de orde komen onder meer: strategie, plaats van online in de media mix, zoekmachines, online adverteren en e-mailmarketing. De cursisten leren op een gemakkelijke manier hoe ze nieuwe technieken praktisch kunnen toepassen in hun marketing en communicatie. De cursus telt in totaal 12 thema's. Deelnemers ontvangen het cursusmateriaal direct via e-mail, en kunnen naar aanleiding van iedere les ook vragen stellen. Deelname is gratis voor leden uit de doelgroep. Inschrijven kan op
De cursus 'E-marketing voor de culturele sector' is een initiatief van Bureau Menno Heling (BMH), uitgever van vakinformatie voor de culturele sector. "Wij krijgen van onze klanten de laatste tijd opvallend veel vragen over de mogelijkheden die e-marketing biedt" aldus Menno Heling, oprichter en directeur van BMH. "Mede op basis van de input van lezers van het vaktijdschrift MMNieuws (marketing en management van cultuur en vrijetijd) hebben we de onderwerpen voor deze cursus vastgesteld".
Om de culturele sector verder te ondersteunen op het gebied van e-mailmarketing heeft BMH MailingLijst.nl in het leven geroepen. MailingLijst.nl is een handige dienst voor het maken, beheren en distribueren van e-mailings en e-zines via het web. MailingLijst.nl wordt momenteel al gebruikt door onder meer het Nieuwe Luxor Theater, Museumgroep Leiden, CPNB, Hotel Arena, Lantaren/Venster en het Patronaat Haarlem
Medesamenstellers van de cursus zijn Paul Postma Marketing Consultancy (PPMC), autoriteit op het gebied van innovatieve marketing, Bureau Promotie Podiumkunsten en Kees Malingré, adviseur voor de museale sector en docent aan de Reinwardt Academie. "Wij zien dat de culturele sector erg graag wil weten wat e-marketing kan betekenen voor hun instelling. Met deze cursus leren ze hoe ze zonder hoge kosten hun bezoekersaantallen kunnen verhogen en de binding met hun doelgroepen kunnen versterken door gebruik te maken van de nieuwste technieken." Dat zegt Rik Burger, senior consultant bij PPMC. PPMC werkt samen met mailinglijst.nl aan de online cursus e-marketing opdat instellingen op weg worden geholpen om succesvolle marketing met behulp van internet te bedrijven.
Over BMH
BMH is uitgever van gedrukte en online vakinformatie voor de cultuursector in de Benelux. Bekende uitgaven zijn onder meer MMNieuws (vaktijdschrift over marketing en management van cultuur en vrijetijd), de Museum Agenda/Almanak, de Podiumkunst Agenda/Almanak en het FestivalOverzicht. BMH voorziet verder in nuttige adressen via
Perscontacten
Theo Loth
Loth PR Writing & Consultancy
0652 322 210
theo@loth.nl
Menno Heling
BMH
tel: 020 623 5001
e-mail: