MediaPlaza
Masterclass Zoekmachine marketing
Een inhoudelijke verdieping om zoekmachine marketing effectief in te
zetten
Introductie
Woensdag 2 maart 2005
9:00 - 17:00 uur
Media Plaza, Utrecht
Wat?
Goede vindbaarheid bij zoekmachines draagt concreet bij aan de omzet
van een bedrijf. Dat veel organisaties dit al weten blijkt uit het
feit dat iedereen probeert hoog op de zoeklijsten te komen. Toch is er
maar plaats voor enkelen op een toppositie binnen de zoekresultaten.
Bovendien bestaan er verschillende manieren waarop zoekmachines hun
resultaten produceren. Over het algemeen zijn er zoekmachines die zelf
indexeren en zoekmachines (of directories) waarbij een redactie de
aangemelde pagina's toevoegt. Daarnaast heb je ook nog zogenaamde
meta-zoekmachines of meta-crawlers, die meerdere andere zoekmachines
doorzoeken. Links van andere sites naar de eigen website zijn voor
veel zoekmachines - waaronder Google - een belangrijk criterium. Hoe
populairder de website, hoe hoger deze bij de zoekresultaten eindigt.
Naast het optimaliseren van uw website zodat u zo hoog mogelijk
eindigt, is er ook de mogelijkheid tot het plaatsen van advertenties.
Wie?
Deze masterclass geeft verdieping op het onderwerp zoekmachine
marketing. Experts vertellen hoe op lange termijn maximaal effect
wordt bereikt bij de inzet van zoekmachine marketing. Zowel op het
gebied van optimalisatie als van adverteren.
Voor wie?
Communicatie-, sales- en marketingprofessionals die zoekmachine
marketing willen gaan toepassen of net begonnen zijn met het inzetten
van dit marketingkanaal.
Door wie?
Deze masterclass wordt georganiseerd door MarketingPlaza.nu in
samenwerking met diverse experts. Jeroen van de Wiel, expert op het
gebied van zoekmachines en zoekmachine marketing, leert u de tips en
trucs van zoekmachine-optimalisatie.
Wat zijn masterclasses?
De masterclassserie is feitelijk een opvolging van de executive
evenings. De doelgroep is de professional die de details wil weten,
zonder zelf meteen specialist te worden. Gedurende de masterclass
wordt het onderwerp zoekmachine marketing uitgediept. Dit houdt in dat
de deelnemers zowel theoretisch worden bijgespijkerd, cases uit de
praktijk te zien krijgen, maar ook zelf aan de hand van opdrachten
hands-on ervaring kunnen opdoen. M.a.w. het zijn praktische workshops.
Meer informatie?
Wilt u meer weten over deze bijeenkomst, neem dan contact op via
programma@marketingplaza.nu
Deze sessie is onderdeel van Marketingplaza.nu. Dit kennisplatform is
een initiatief van Media Plaza te Utrecht. Doel is om tezamen met de
(internationaal gelieerde) branche- en vakorganisaties - NIMA, DDMA,
VEA E-com, Pragma, MEC, CCMA, IAB, IPAN, SpinAwards, Cascadis, EMMA,
SMA, BVA en ANMA - het innovatieve en interactieve karakter binnen het
marketing-, communicatie- en salesvakgebied te bevorderen. Daarnaast
wordt dit initiatief ondersteund door diverse kennispartners.