MediaPlaza


Masterclass Zoekmachine marketing

Een inhoudelijke verdieping om zoekmachine marketing effectief in te zetten

Introductie

Woensdag 2 maart 2005
9:00 - 17:00 uur
Media Plaza, Utrecht

Wat?
Goede vindbaarheid bij zoekmachines draagt concreet bij aan de omzet van een bedrijf. Dat veel organisaties dit al weten blijkt uit het feit dat iedereen probeert hoog op de zoeklijsten te komen. Toch is er maar plaats voor enkelen op een toppositie binnen de zoekresultaten. Bovendien bestaan er verschillende manieren waarop zoekmachines hun resultaten produceren. Over het algemeen zijn er zoekmachines die zelf indexeren en zoekmachines (of directories) waarbij een redactie de aangemelde pagina's toevoegt. Daarnaast heb je ook nog zogenaamde meta-zoekmachines of meta-crawlers, die meerdere andere zoekmachines doorzoeken. Links van andere sites naar de eigen website zijn voor veel zoekmachines - waaronder Google - een belangrijk criterium. Hoe populairder de website, hoe hoger deze bij de zoekresultaten eindigt. Naast het optimaliseren van uw website zodat u zo hoog mogelijk eindigt, is er ook de mogelijkheid tot het plaatsen van advertenties.

Wie?
Deze masterclass geeft verdieping op het onderwerp zoekmachine marketing. Experts vertellen hoe op lange termijn maximaal effect wordt bereikt bij de inzet van zoekmachine marketing. Zowel op het gebied van optimalisatie als van adverteren.

Voor wie?
Communicatie-, sales- en marketingprofessionals die zoekmachine marketing willen gaan toepassen of net begonnen zijn met het inzetten van dit marketingkanaal.

Door wie?
Deze masterclass wordt georganiseerd door MarketingPlaza.nu in samenwerking met diverse experts. Jeroen van de Wiel, expert op het gebied van zoekmachines en zoekmachine marketing, leert u de tips en trucs van zoekmachine-optimalisatie.

Wat zijn masterclasses?
De masterclassserie is feitelijk een opvolging van de executive evenings. De doelgroep is de professional die de details wil weten, zonder zelf meteen specialist te worden. Gedurende de masterclass wordt het onderwerp zoekmachine marketing uitgediept. Dit houdt in dat de deelnemers zowel theoretisch worden bijgespijkerd, cases uit de praktijk te zien krijgen, maar ook zelf aan de hand van opdrachten hands-on ervaring kunnen opdoen. M.a.w. het zijn praktische workshops.

Meer informatie?
Wilt u meer weten over deze bijeenkomst, neem dan contact op via programma@marketingplaza.nu

Deze sessie is onderdeel van Marketingplaza.nu. Dit kennisplatform is een initiatief van Media Plaza te Utrecht. Doel is om tezamen met de (internationaal gelieerde) branche- en vakorganisaties - NIMA, DDMA, VEA E-com, Pragma, MEC, CCMA, IAB, IPAN, SpinAwards, Cascadis, EMMA, SMA, BVA en ANMA - het innovatieve en interactieve karakter binnen het marketing-, communicatie- en salesvakgebied te bevorderen. Daarnaast wordt dit initiatief ondersteund door diverse kennispartners.