CAPITA BV
Nieuwe directeur Research International
Guy de Sévaux treedt per 1 maart 2005 aan als Nederlandse directeur
van
marktonderzoekbureau Research International. De Sévaux komt van
telecomprovider Orange,
waar hij Manager Corporate Strategy was. Onder zijn leiding moet
Research International verder
uitgroeien tot onderzoekgedreven marketingadviesbureau.
De vooruitstrevende rol die Research International speelt, is De
Sévaux op het lijf geschreven:
bedrijven begeleiden in innovatieve productontwikkeling waarbij de
consument centraal staat
én tegelijkertijd een actieve rol vervult. De Sévaux zal de komende
jaren dan ook investeren in
het uitbouwen van de methode Supergroup. De Supergroup is een
creatieve snelkookpan waarin
consumenten nieuwe ideeën niet alleen beoordelen maar deze zelf ook
mee ontwikkelen.
'Het werkt twee kanten op. Enerzijds voelt de consument dat hij
daadwerkelijk een verschil kan
maken en niet langer de hekkensluiter is, anderzijds zorgt directe
betrokkenheid van de
consument ervoor dat innovaties perfect afgestemd worden op de wensen
van eindgebruikers',
verklaart de Sévaux. 'Dat is de kracht van innovatieve product- en
campagneontwikkeling'.
De methode Supergroup heeft voor opdrachtgevers het voordeel dat er
direct een concrete
oplossing of innovatie uit het onderzoek naar voren komt. 'En dan zijn
onverwachte en
verrassende onderzoeksresultaten ineens geen bedreiging meer, maar een
kans,' aldus De
Sévaux. Het nadeel van traditioneel marktonderzoek is volgens de
nieuwe directeur dat het
alleen problemen oplost maar geen inspiratie biedt. Dat doet de
methode Supergroup wel. De
Sévaux wil klanten uitdagen om open te staan voor eventuele
onverwachte uitkomsten van
onderzoek en die vervolgens te gebruiken voor daadwerkelijke
innovaties.
Research International heeft een speciale positie in de
onderzoekswereld omdat het bureau
jaarlijks op eigen initiatief grootschalig internationaal kwalitatief
onderzoek uitvoert naar
wereldwijde maatschappelijke ontwikkelingen en trends. Doel van het
onderzoek is om beter
inzicht te krijgen in consumentengedrag en daarmee de mogelijkheden
voor merken, producten
en marketing te verbeteren. Onderzoeken en adviezen voor klanten
krijgen hierdoor een brede
internationale bedding.
Guy de Sévaux neemt de plaats in van Douwe Rademaker, die een overstap
maakt naar RI Japan.
In zijn vorige functie bij telecomprovider Orange, begeleidde De
Sévaux ondermeer de
succesvolle re-branding van Dutchtone naar Orange. Research
International is wereldwijd leider
op het gebied van kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek en heeft
vestigingen in meer dan
50 landen. Research International werkt onder andere voor KPN,
Coca-Cola, Orange, Philips,
Numico, ING, Fortis, Vodafone, Unilever, en Heineken.