Groep Colruyt

28/02/2005

Colruyt haalt Natuurlijk mineraalwater Top-bron in glazen flessen uit rekken en vraagt klanten het naar hun winkel terug te brengen

In een beperkt aantal flessen niet-bruisend Natuurlijk mineraalwater (in glazen fles van 1 L) is een lichte overschrijding van het toegelaten nitrietgehalte vastgesteld. Het nitriet is in het water gekomen door een defect aan een bottelmachine bij onze leverancier.

Uit voorzorg vragen we onze klanten dat water terug te brengen naar de winkel. De teruggebrachte goederen worden terugbetaald.

Intussen hebben we die producten uit de rekken gehaald.

Over welke producten gaat het?

Het betreft hier alleen het niet-bruisend Natuurlijk mineraalwater Top-bron in glazen flessen van 1 L, met een vervaldatum voor 24/2/2006.
Bij Colruyt vindt u dat water in bakken van 12 flessen met statiegeld. Die vervaldatum staat op de blauwe dop van de fles.

Vanaf 7 maart 2005 komt het water weer binnen. U herkent het aan de nieuwe vervaldatum (1/3/2006) en de vermelding `NEW' op de dop.

Ik heb dat product gekocht. Wat doe ik?

Breng de volledige bak terug naar uw winkel. We betalen u de prijs terug.

Zijn er ook problemen met ander water?

Neen, alle andere soorten water zijn OK, ook het bruisend Natuurlijk mineraalwater van dezelfde producent is volledig in orde.

Wat is de oorzaak van het probleem?

Met het niet-bruisend Natuurlijk mineraalwater uit de Top-bron is niets aan de hand. Het nitriet is in het water terechtgekomen door een defect aan een bottelmachine voor glazen flessen bij onze leverancier. Bovendien zijn slechts enkele flessen verontreinigd. Uit voorzorg nemen we toch alle flessen van dat water terug.

Wat als ik dat water heb gedronken?

Een normale consumptie van dit niet-bruisend natuurlijk mineraalwater levert geen risico voor de gezondheid op (ook niet na langdurig gebruik).

Waar kan ik terecht voor meer info?

Voor meer info: bel 0800 94 013.