Ingezonden persbericht


Persbericht

UPS start haar grootste internationale reclamecampagne

Amsterdam, 28 februari, 2005 - UPS start met de 'Deliver More' campagne, de grootste internationale televisiereclamecampagne in de geschiedenis van het bedrijf. De campagne illustreert de complete rol van UPS in de samenleving van vandaag en in de toekomst.

"Ons doel is te laten zien dat UPS een wereldwijd bedrijf is met een visie, dat optimistisch en voorbereid is op de uitdagingen van de toekomst," zegt Susan Fletcher, Director Communications, UPS Europa. "De boodschap aan ons publiek is dat met de hulp van UPS, klanten meer kunnen bereiken - meer producten naar meer plaatsen, meer winst en meer resultaat."

De door McCann Erickson gemaakte campagne wordt op de markt gebracht in 23 landen met een totaal van vijf verschillende commercials - twee spotjes van 60 seconden en drie spotjes van 20 seconden. De campagne omvat print- , outdoor- en online advertenties met aanvullende televisiecommercials.

In de eerste commercial van 60 seconden speelt de Franse filmster Jean Reno, bekend van zijn hoofdrollen in veel geprezen films waaronder Leon. Het is de eerste keer dat UPS een bekende acteur heeft gebruikt voor internationale advertentiecampagnes. Jean Reno is gekozen vanwege zijn wereldwijde bekendheid en zijn vermogen om warmte en menselijkheid aan de commercial toe te voegen. De spot wordt uitgezonden in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Hong Kong, Italië, Mexico, Oostenrijk, Singapore, Taiwan, het Verenigd Koninkrijk en Zweden.

De tweede commercial van 60 seconden laat de alom bekende bruine bestelwagen van UPS zien, die zendingen over de hele wereld aflevert. Deze commercial wordt uitgezonden in China, de Filippijnen, Hongarije, India, Japan, Korea, Maleisië, Mexico, Nigeria, Polen, Taiwan, Thailand, Turkije en Zuid-Afrika.

"Beide commercials zetten UPS neer als een modern, innovatief bedrijf dat tegelijkertijd een traditioneel, betrouwbaar merk is," zegt Ian Davidson, Executive Vice President, Worldwide Account Director, McCann Erickson. "We hebben UPS over de hele wereld in actie gefilmd, van China tot IJsland en van Japan tot Marokko. Hiermee hebben we de wereldwijde consistente en hoogstaande prestaties van het bedrijf in beeld gebracht."

De commercials van 20 seconden, gefilmd in Europa en Zuid-Amerika, zullen gelijktijdig met de twee hoofdcommercials lopen. Ze demonstreren de uitgebreide mogelijkheden van UPS, variërend van oceaanvracht tot expreslevering.

De commercials zelf kunnen gedownload worden van de UPS-website op: http://www.ups.com/delivermore

UPS is de grootste pakketdienst ter wereld en is wereldwijd toonaangevend op het gebied van supply chain services. Het bedrijf biedt tal van mogelijkheden voor het synchroniseren van goederen, informatie en kapitaal. Het hoofdkantoor van UPS is gevestigd in Atlanta, VS, en het bedrijf is wereldwijd actief in meer dan 200 landen en gebieden. De aandelen van UPS worden verhandeld op de New York Stock Exchange (UPS) en meer informatie over het bedrijf vindt u op het internet onder www.ups.com.

# # #

Voor meer informatie en stills van de advertenties kan u contact opnemen met: Leon Cook of Natascha Verdurmen
Leon.cook@edelman.com of Natascha.verdurmen@edelman.com

Een complete lijst met Engelstalige productie informatie is hieronder te vinden:

UPS "Deliver More" Ad Campaign Credits
Project: "Meeting of the Minds" 60-second spot ad starring Jean Reno Brief: To inspire businesses to work with like-minded entrepreneurial partners like UPS, to make their visions a reality. Creative Agency: McCann Erickson
Writer: Simon Learman
Art Director: Brian Fraser
TV Producer: Nick Godden
Planner: Dawn Coulter
Media Agency: Universal McCann
Media Planner: Duncan Pointer
Production Co: 2AM Films
Director: Paul Goldman
Editor: Adam Spivey @ Speade Editors
Post Production: The Moving Picture Company
Soundtrack: "L'Illusionista" by Nino Rota, who composed the tune for The Godfather

2nd 60-second spot
Project: "Iconic Van" 60-second spot ad
Brief: To show that UPS is the brand that more businesses the world over trust to deliver. Creative Agency: McCann Erickson
Writer: Rob Brown
Art Director: Gary Marjoram
Planner: Dawn Coulter
Media Agency: Universal McCann
Media Planner: Duncan Pointer
Director: Michael Geoghegan
Director of Photography:Ben Seresin
Production Company: Pink Films
Producer: Nick Godden
Soundtrack: "Ennio's Blues" by Quickspace.