Gemeente Hengelo
"Jong leven" Kapvergunningen
Gemeentelijke belastingen Parkeerplaatsen voor gehandicapten
Tot en met 5 maart 2005 collecteren de Hersenstichting Nederland en
het Nationaal Fonds Geestelijke Volksgezondheid. Van 6 maart tot en
met 12 maart collecteert het Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton.
Sirenetest
Maandag 7 maart om 12.00 uur
De sirenes in heel Nederland worden iedere eerste maandag van de maand
om 12.00 uur getest. Maandag 7 maart om 12.00 uur vindt het volgende
maandelijkse proefalarm plaats. U hoeft dus niet te schrikken als dan
de sirene gaat. Om overlast en irritatie te voorkomen duurt de test
van de sirene eenmaal 1 minuut en 26 seconden. Hoort u op een ander
moment herhaalde malen de sirene, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets
ernstigs aan de hand.
Geef het door!
Hoort u op de eerste maandag van de maand om 12.00 uur de sirene niet,
geef dat dan door aan mevrouw Veldhuis van de afdeling Bestuurlijke
Juridische Zaken, telefoon (074) 245 95 67. Wilt u daarbij aangeven
waar u zich op het moment van het proefalarm bevond? De klachten
worden doorgegeven aan de Hulpverleningsdienst regio Twente. Zij
zoeken uit of een sirene bijvoorbeeld niet gewerkt heeft en
registreren de klachten.U kunt de bewaarkaart "Weet wat je moet doen
als de sirene gaat" ophalen in de Gemeentewinkel.
Hengelo's Inbraak Preventie Project
Het Hengelo's Inbraak Preventie Project is een initiatief van de
gemeente Hengelo in samenwerking met de politie en het SWB
Midden-Twente. Wijk na wijk worden de bewoners van Hengelo
geïnformeerd. Op dit moment loopt het project in Groot Driene. Alle
bewoners van Groot Driene ontvangen een informatiebrief, waarin staat
vermeld hoe kosteloos een preventieadvies aangevraagd kan worden. Na
Groot Driene start het project in Klein Driene.
Gratis preventieadvies
De gemeente biedt de bewoners de gelegenheid om kosteloos een
preventieadvies te krijgen volgens de eisen van het certificaat
Veilige Woning van het Politiekeurmerk Veilig wonen. Indien de
bewoners volledig uitvoering geven aan het advies komen zij in
aanmerking voor het certificaat Veilige woning. Met dat certificaat
kan bij de meeste verzekeringsmaatschappijen een flinke premiekorting
op de inboedelverzekering worden verkregen. Meer informatie kunt u
krijgen bij het Hengelo's Inbraak Preventie Team, telefoon (074) 265
36 38.
Verzekeringen en Vrijwilligerskrant
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Fouten die schade
veroorzaken, die verhaald kunnen worden op de veroorzaker. Ook bij
vrijwilligerswerk geldt dat de gedupeerde bij zowel de vrijwilliger
als de vrijwilligersorganisatie een schadeclaim kan indienen. Het is
dan prettig dat er verzekeringen zijn die de financiële schade dekken.
Omdat blijkt dat veel vrijwilligersorganisaties geen (afdoende)
verzekeringen hebben afgesloten voor haar vrijwilligers, heeft CIVIQ,
instituut voor vrijwillige inzet, een Verzekeringen en
Vrijwilligerskrant uitgebracht. Deze krant bevat veel tips,
verwijzingen naar websites en uitleg van de meest voorkomende
verzekeringen in het vrijwilligerswerk, waaronder de
aansprakelijkheids-, de ongevallen- en de
bestuursaansprakelijkheidsverzekering.
De Verzekeringen en Vrijwilligerskrant is - zolang de voorraad strekt
- van maandag tot en met donderdag tussen 9.30 en 15.30 uur gratis af
te halen bij receptie van SCALA Welzijnswerk, Schalkburgerstraat 25 in
Hengelo. De krant wordt niet verstuurd.
Werk aan de weg (kop)
* In de nacht van dinsdag 1 maart op woensdag 2 maart 2005, van
23.00 tot 7.00 uur, rondom het station Hengelo.
* In de nacht van woensdag 2 maart op donderdag 3 maart, van 23.00
tot 7.00 uur, rondom het station Hengelo.
Omwonenden kunnen van de werkzaamheden overlast ondervinden.
"Jong leven"
Tentoonstelling bij Kinderboerderij 't Weusthag
In maart en april 2005 is de tentoonstelling "Jong leven" te
bezichtigen in het bezoekerscentrum van de Kinderboerderij 't
Weusthag. Deze tentoonstelling laat zien hoe dieren en hun jongen met
elkaar omgaan en geeft informatie over bijvoorbeeld de draagtijd, de
geboorte en de opvoeding.
Met name huisdieren en boerderijdieren komen aan de orde. Vanaf eind
maart zijn er bovendien weer verschillende jonge dieren in levenden
lijve te bekijken op en rond het erf van de Kinderboerderij, waaronder
geitjes, lammetjes en kuikens! Tevens zijn er diverse spelletjes en
activiteiten voor de kinderen te doen, zoals het vragenzoekspel en een
computerspel.
Kom dus een kijkje nemen in het bezoekerscentrum bij de
Kinderboerderij 't Weusthag aan de Van Alphenstraat in Hengelo. De
toegang is gratis!
Openingstijden
De Kinderboerderij is geopend op maandag tot en met vrijdag van 09.00
tot 16.30 uur (dinsdagochtend tot 13.00 uur gesloten). Van 1 april tot
en met 31 oktober is de Kinderboerderij ook op zondag geopend van
10.30 tot 16.30 uur.
Paasversiering maken
Elke eerste woensdagmiddag van de maand organiseert de Kinderboerderij
leuke activiteiten voor kinderen. Woensdag 2 maart worden er door de
kinderen paasversieringen voor op en om de Kinderboerderij gemaakt.
Van 14.00 uur tot ca. 15.30 uur wordt er dan in het bezoekerscentrum
onder begeleiding geknipt, geplakt en geverfd. Het is verstandig om
niet je beste kleren aan te doen!! Voor de activiteiten is bij jonge
kinderen begeleiding door ouders wenselijk.
Informatie
Heeft u nog vragen, bel of mail naar de Afdeling Natuur en Milieu
Communicatie, telefoon (074) 255 06 00, e-mail: cnme@hengelo.nl.
Gemeentelijke belastingen
Afgelopen weekend hebben de meeste Hengelose huishoudens de
gemeentelijke belastingaanslag/WOZ-beschikking voor 2005 ontvangen,
met daarbij de nieuwe Belastinggids. In deze gids vindt u meer over de
verschillende heffingen en tarieven, de mogelijkheden tot bezwaar
maken en of u in aanmerking komt voor kwijtschelding. Hieronder leest
u meer over de WOZ- waarde en de mogelijkheid van automatische
incasso.
WOZ-waarde opnieuw vastgesteld
In 2003 is de gemeente begonnen met het opnieuw taxeren van alle
onroerende zaken in Hengelo. Het gaat dan om de waarde van woningen,
bedrijfspanden en grond. Deze herwaardering is inmiddels afgerond. De
nieuwe WOZ-waarde is van belang voor de onroerende-zaakbelastingen
(OZB), het eigenwoningforfait inkomstenbelasting (aangifte 2005) en de
waterschapsbelasting omslag gebouwd.
De gemeente moet een vaste waardepeildatum aanhouden. Voor de periode
2005 en 2006 is dat 1 januari 2003. De WOZ-waarde is dus de waarde van
een pand op 1 januari 2003. Daarbij wordt rekening gehouden met
bijvoorbeeld nieuwbouw, een verbouwing of sloop die tussen 1 januari
2003 en 1 januari 2005 heeft plaatsgevonden. De vorige peildatum was 1
januari 1999. Deze gold voor het tijdvak 2001 tot en met 2004. Het is
de bedoeling dat vanaf 2007 de waarde jaarlijks wordt vastgesteld. Op
de aanslag onroerende-zaakbelastingen wordt óók de nieuwe WOZ-waarde
vermeld. U krijgt dus géén afzonderlijke WOZ-beschikking meer.
Het totaalbedrag van de gemeentelijke belastingaanslag 2005 is
waarschijnlijk hoger dan het bedrag in 2004. Dit komt onder meer omdat
het kabinet de Zalmsnip heeft afgeschaft. Dat betekent voor ieder
huishouden een lastenverzwaring van 45,38. De afschaffing is een
rijksmaatregel.
Automatische incasso
Vanaf 1 januari 2005 kunt u gebruik maken van de mogelijkheid om de
jaarlijkse aanslag gemeentelijke belastingen via automatische incasso
in 10 termijnen te betalen. U dient dan wel de gemeente te machtigen
die termijnen maandelijks van uw bank-of girorekening te incasseren.
Veel mensen maken gebruik van deze mogelijkheid. Maakt u nog geen
gebruik van gespreide betaling via automatische incasso, maar wilt u
dit alsnog? Dat kan. U vult daarvoor de groene machtigingskaart in die
bij uw belastingaanslag zit, ondertekent deze en stuurt de kaart voor
15 maart 2005 per post terug. De afdeling Belastingen en Verzekeringen
kan de wijziging dan nog op tijd verwerken.
Let op: De mogelijkheid van automatische incasso in 10 termijnen geldt
alleen indien de jaarlijkse belastingaanslag ligt tussen de 85 en
1.600 euro.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Belasting
en Verzekeringen, telefoon (074) 245 98 84.
Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
Baarmoederhalskanker komt bij vrouwen van alle leeftijden voor, maar
het meest bij vrouwen tussen de 30 en 60 jaar. Daarom krijgen vrouwen
uit deze leeftijdsgroep eens in de vijf jaar een uitnodiging om deel
te nemen aan het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker. Deze vorm
van kanker kan door een eenvoudig onderzoek, het uitstrijkje, in een
vroeg stadium worden ontdekt. Bij een vroege ontdekking en goede
behandeling is genezing in bijna alle gevallen mogelijk.
Oproep geboortejaar 1950
In 2005 ontvangen de geboortejaren 1945, 1950, 1955, 1960, 1965, 1970
en 1975 een uitnodiging voor dit onderzoek. Onlangs zijn de vrouwen
uit geboortejaar 1950 opgeroepen. In de periode van november 2004 tot
en met 18 februari 2005 zijn de vrouwen uit geboortejaar 1970
uitgenodigd voor het bevolkingsonderzoek. Bent u geboren in 1970 en
heeft u in de genoemde periode geen oproep gehad voor het
bevolkingsonderzoek? Neem dan contact op met de SBBT, telefoon (053)
480 05 20 (maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur).
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u bellen met de SBBT, telefoon (053) 480 05
20 (maandag tot en met donderdag, van 8.30 tot 16.30 uur). Of kijk op
www.uitstrijkje.nl.
Gemeenteraad
De gemeenteraad vergadert op 8 maart vanaf 19.30 uur in Raadzaal van
het stadhuis. Op de voorlopige agenda staan onder meer:
* Voorstel inzake evaluatie uitgaansconvenant/ sluitingstijdenbeleid
2002
* Wijziging gemeenschappelijke regeling Regio Twente
* Notitie en voorstel stemverhoudingen n.a.v. toezegging in de
regioraad 13.10.2004 betreffende het voorstel over de WGR-plus
* Protocol elektronisch berichtenverkeer 2005
* Invulling actieve informatieplicht in de gemeente Hengelo
* Gemeentelijke watervisie
* IBOR Stedelijk Niveau
* Kadernota bomenbeleid
* Begrotingsrekort 2005 e.v.
* Verzamelwijziging 2004 Raad
* Vaststellen verordening Winkeltijden Hengelo 2005
* Doorstart Luchthaven Twente
* Wijziging afschrijvingstabel duurzame activa
* Toepassen artikel 19, lid 1/19a WRO t.b.v. het oprichten van zes
woningen op de hoek Bornsestraat/Achterhoekse Molenweg
De meest actuele agenda vindt u onder Bestuur &
Organisatie/Bestuursagenda.
De stukken liggen ter inzage bij De Gemeentewinkel en de bibliotheek.
Spreekuur raadsfracties
Verschillende raadsfracties uit de gemeenteraad houden spreekuur voor
geïnteresseerde burgers. Op maandag 7 maart gebeurt dat door:
* PvdA van 19.30 tot 20.00 uur, liefst op afspraak: telefoon (074)
2776626, e-mail pvda@Hengelo.nl
* CDA van 19.00 tot 19.30 uur, liefst op afspraak: telefoon (074)
2459215 of b.g.g. (074) 2507351, e-mail cda@Hengelo.nl
* VVD van 18.30 tot 19.30 uur, op afspraak: telefoon (074) 2915792,
e-mail vvd@Hengelo.nl
* ChristenUnie van 20.00 tot 21.00 uur, liefst op afspraak: telefoon
(074) 2437485, e-mail christenunie@Hengelo.nl
* Burgerbelangen vanaf 19.45 uur, op afspraak: telefoon (074)
2772631, e-mail bb@Hengelo.nl
* D66 op afspraak: telefoon (074) 2501181, e-mail d66@Hengelo.nl
* SP op afspraak: telefoon (074) 2421042, e-mail sp@Hengelo.nl
* Groen Links iedere maandagavond, na telefonische afspraak:
telefoon overdag (0546) 832934, 's avonds (074) 2776792, e-mail
groenlinks@Hengelo.nl
De fracties houden spreekuur in het stadhuis (begane grond) en zijn 's
avonds te bereiken via de zij-ingang onder de toren.
Een van de raadsleden spreken?
Wilt u een van de raadsleden spreken? Vanaf pagina 27 in de
Gemeentegids staan de adressen en telefoonnummers van alle raadsleden
vermeld. Weet u niet precies wie u moet hebben? U kunt dan contact
opnemen met het centrale nummer van de fractie van de politieke partij
van uw keuze. De nummers staan hiervoor bij de spreekuren vermeld.
Voor meer informatie kunt u ook de Gemeentewinkel bellen, telefoon
(074) 245 95 55.
Rectificatie
Artikel 19 lid 1
Uitbreiding Begraafplaats Deurningerstraat
In de gemeenteadvertentie van vorige week, 22 februari jl., staat per
abuis de verkeerde termijn vermeld voor het indienen van zienswijzen
in het kader van de artikel 19 lid 1 ten behoeve van het uitbreiden
van de begraafplaats aan de Deurningerstraat. De juiste termijn is 23
februari 2005 tot en met 23 maart 2005.
Eventuele zienswijzen tegen het voornemen tot het aanvragen van de
benodigde verklaring van geen bezwaar bij Gedeputeerde Staten van de
provincie Overijssel kunnen door een ieder gedurende deze periode
worden ingediend bij het College van B en W, Postbus 18, 7550 AA
Hengelo.
Bestemmingsplannen
Startdocument bestemmingsplan Naoorlogse wijken
In het kader van het project "actualisering van verouderde
bestemmingsplannen", dat de gemeente Hengelo enige tijd geleden is
gestart, is een startdocument opgesteld voor het plangebied Naoorlogse
wijken. Het plangebied betreft globaal de wijken Noord, Hengelose Es,
Klein Driene en Groot Driene. Aan de hand van het "Startdocument
bestemmingsplan Naoorlogse wijken" willen wij u informeren over de
wijze waarop wij denken dat het nieuwe bestemmingsplan eruit zou
moeten zien. In het startdocument staat een beschrijving van de
bestaande en de nieuwe planologische situatie. In het nieuwe
bestemmingsplan ligt de nadruk vooral op het vastleggen van de
bestaande situatie.
Ter inzage
Wij horen graag van u of met name de door ons vormgegeven nieuwe
situatie volledig en zorgvuldig tot stand is gekomen. Het
startdocument bestemmingsplan Naoorlogse wijken ligt daarom van 2
maart 2005 tot 29 maart 2005 ter inzage bij de afdeling Bouwen en in
de Gemeentewinkel. Binnen genoemde termijn kunt u schriftelijk uw
reacties op het startdocument indienen bij de directeur van de dienst
Stedelijk Beheer en Ontwikkeling, Postbus 18, 7550 AA Hengelo.
Nota van Uitgangspunten Dalmeden
De gemeenteraad heeft in de vergadering van 1 februari jl. de Nota van
Uitgangspunten Dalmeden vastgesteld. Het plangebied Dalmeden bevindt
zich aan de noordrand van de stad, ten noorden van de wijk Slangenbeek
en wordt globaal begrensd door de Slangenbeek, de Dalmedenweg en de
door te trekken Beneluxlaan. De gemeente heeft het voornemen het
plangebied Dalmeden te ontwikkelen als woningbouwlocatie en heeft
hiertoe een Nota van Uitgangspunten opgesteld. Daarin is omschreven
welke visie de gemeente heeft op de nieuwe woonwijk en hoe aan deze
visie gestalte zal worden gegeven. Hiervoor is een aantal
ontwikkelingsmodellen opgesteld, waaruit een voorkeursmodel is
geselecteerd dat verder is uitgewerkt. De concept Nota van
Uitgangspunten heeft in het kader van de inspraak ter inzage gelegen.
De ingediende inspraakreacties hebben niet geleid tot aanpassingen in
de Nota van Uitgangspunten. De vastgestelde Nota van Uitgangspunten
wordt gebruikt als toetsingsinstrument voor de verdere planvorming en
de ontwikkeling van het gebied Dalmeden.
De vastgestelde Nota van Uitgangspunten Dalmeden ligt van 2 maart tot
en met 29 maart 2005 voor een ieder ter inzage bij de afdeling Bouwen
en in de Gemeentewinkel.
Goedgekeurde bestemmingsplannen
Gedeputeerde Staten van Overijssel hebben op 15 februari 2005 het
bestemmingsplan Wooder Es goedgekeurd.
Inzien en beroepschrift
U kunt de desbetreffende stukken van 2 maart tot en met 13 april 2005
inzien bij de afdeling Bouwen. Tijdens de inzagetermijn kunt u een
beroepschrift (in tweevoud) indienen bij de Afdeling
bestuursrechtspraak van de Raad van State (postbus 20019 EA Den Haag),
wanneer u:
* tijdig een bedenking bij Gedeputeerde Staten heeft ingediend;
* aantoont dat u redelijkerwijs niet in staat bent geweest tijdig
een bedenking bij Gedeputeerde Staten in te dienen;
* een bedenking heeftt tegen de wijzigingen die zijn aangebracht ten
opzichte van het ontwerpbestemmingsplan.
Het beroepschrift moet worden ondertekend en tenminste bevatten:
* de naam en adres van de indiener;
* de dagtekening;
* een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht
(en een kopie van het besluit);
* de gronden van het beroep.
De besluiten treden in werking na afloop van de beroepstermijn.
Gelijktijdig met het indienen van een beroepschrift kunt u de
Voorzitter van genoemde Afdeling vragen een voorlopige voorziening te
treffen. Het besluit treedt dan niet eerder in werking voordat op dat
verzoek is beslist. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet
dezelfde gegevens bevatten als het beroepschrift.
Voor het in behandeling nemen van een beroepschrift en van een verzoek
om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd. Een folder
over de beroepsprocedure kunt u aanvragen via telefoon 0800-8051 van
Postbus 51 of via de internetsite www.postbus51.nl. Informatie vindt u
ook op de internetsite van de Raad van State, www.raadvanstate.nl.
Bouwplannen
Aangevraagde vergunningen
Lichte bouwvergunningen
* Deldenerstraat 73, oprichten berging
* Fien de la Marstraat 16, veranderen en vergroten woonhuis
* Gotenburgstraat 9, veranderen en vergroten woonhuis en plaatsen
dakkapel
* Jeroen Boschstraat 29, veranderen en vergroten woonhuis
* Oude Postweg 91, veranderen en vergroten woonhuis
* Spinnersweg 31, veranderen van een gevel woonhuis
Reguliere bouwvergunningen
* Bornsestraat 174, oprichten garage met een carport
* H. Leefsmastraat nabij nr. 26, oprichten gezondheidscentrum
* Joseph Schumpeterstraat nabij nr. 2 , oprichten
bedrijfsverzamelgebouw
* Odensestraat 3, veranderen en vergroten woonhuis
* Sloetsweg 264, veranderen en vergroten woonhuis
* Sloetsweg 266, veranderen en vergroten woonhuis
* Steve Bikostraat 3, veranderen en vergroten woonhuis
* Twekkelerweg 327, veranderen restaurant en plaatsen
reclameobjecten
* Wilbertstraat 13, veranderen en vergroten woonhuis
Monumentenvergunning
* Beursstraat 2, restaureren restaurant (gemeentelijke monument)
Inzien en zienswijzen
U kunt de desbetreffende stukken van 2 maart tot en met 13 april
inzien bij de afdeling Bouwen. Tijdens de inzagetermijn kunt u
schriftelijke zienswijzen indienen bij burgemeester en wethouders.
Nadat burgemeester en wethouders over deze aanvragen een besluit
hebben genomen, worden deze gepubliceerd. Daarna kunt u -wanneer u
belanghebbende bent- een bezwaarschrift indienen.
Planbehandeling en welstandcommissie openbaar
U kunt bij de planbehandeling en welstandcommissievergaderingen
aanwezig zijn. De planbehandeling door welstand voor de aanvragen
vindt wekelijks plaats op dinsdagmiddag. De welstandcommissie
vergadert wekelijks op donderdagmiddag. Voor plaats en tijdstip en het
maken van een afspraak kunt u contact opnemen met de afdeling Bouwen,
telefoon (074) 245 96 52.
Voorgenomen vrijstellingen
Artikel 19 lid 3 WRO
Burgemeester en wethouders zijn in principe bereid vrijstelling te
verlenen voor onderstaande percelen:
* Helhoesstraat 11, veranderen en vergroten van een woonhuis
* Goudvisstraat 12, veranderen en vergroten van een woonhuis
* Padangstraat 9, veranderen en vergroten van een woonhuis
* Albert van Dalsumstraat 29, veranderen en vergroten van een
woonhuis
* Nathan Poolpad 12, veranderen en vergroten van een woonhuis
* Oldenzaalsestraat 423+425, oprichten dubbel woonhuis
De bouwplannen zijn in strijd met het ter plaatse geldende
bestemmingsplan.
Inzien en zienswijzen
U kunt de desbetreffende stukken van 2 tot 30 maart 2005 inzien bij de
afdeling Bouwen. Tijdens de inzage termijn kunt u schriftelijke
zienswijzen indienen bij burgemeester en wethouders.
Artikel 15 WRO
Burgemeester en wethouders zijn in principe bereid vrijstelling te
verlenen voor onderstaande percelen:
* Levantstraat 24, veranderen en vergroten van een woonhuis
* Landmansweg 180-214, Steenbokstraat 1 t/m 57, Saturnusstraat 59
t/m 93, renoveren van 65 appartementen
Deze vrijstellingsmogelijkheid is opgenomen in het bestemmingsplan.
Inzien en zienswijzen
U kunt de desbetreffende stukken van 2 tot 16 maart 2005 inzien bij de
afdeling Bouwen. Tijdens de inzage termijn kunt u schriftelijke
zienswijzen indienen bij burgemeester en wethouders.
Verleende vergunningen
In de week van 14 tot en met 18 februari 2005.
* Wolfkaterweg 34, oprichten berging
Lichte bouwvergunning
* Spieringstraat 25, veranderen en vergroten woning d.m.v. een erker
Reguliere bouwvergunningen
* Christiaan Huygenslaan 44, veranderen gebouwencomplex t.b.v.
bijeenkomsten
* Deldenerstraat nabij nr. 3 , plaatsen 2 hekwerken
* Generatorstraat 60, oprichten bedrijfshal
* Hassinkweg 33, plaatsen gevelbelettering
* Josef Haydnlaan 30, 32 en 34, vergroten en vernieuwen 3 woonhuizen
* Kroeskarperstraat 11, plaatsen gevelbelettering
* Oldenzaalsestraat 160, veranderen winkel/woonhuis in woonhuis en
veranderen 2 gevelpuien
* Parijsstraat 19, veranderen en vergroten woonhuis
* Steenmeijerstraat 4, plaatsen reclamezuil en neonreclame
* Stockholmstraat 30, veranderen en vergroten woonhuis
* Vondelstraat 32, veranderen en vergroten woonhuis
Sloopvergunningen
* Landmansweg 180 t/m 210 (even), Steenbokstraat 1 t/m 53 (oneven)
en Saturnusstraat 61 t/m 93, slopen balkonhekken en kozijnen van
65 appartementen
* Nieuwstraat 59, slopen asbesthoudende beplating
Alle vergunningen zijn in week 7 verzonden. Voor de juiste datum van
verzending kunt u contact opnemen met de afdeling Bouwen.
Inzien en bezwaarschrift
U kunt de desbetreffende stukken zes weken inzien bij de afdeling
Bouwen. Wanneer u belanghebbende bent, kunt u -binnen zes weken na de
dag van verzending van het besluit aan de aanvrager- een gemotiveerd
bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders. Het
bezwaarschrift moet worden ondertekend en tenminste bevatten:
* de naam en adres van de indiener;
* de dagtekening;
* een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
* de gronden van het bezwaar.
Gelijktijdig met het indienen van een bezwaarschrift kunt u de
Voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank, sector
Bestuursrecht (Postbus 335, 7600 AH Almelo) vragen een voorlopige
voorziening te treffen. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet
dezelfde gegevens bevatten als het bezwaarschrift.
Wet bodembescherming
Definitieve beschikking
Burgemeester en wethouders hebben een definitieve beschikking
vastgesteld voor het :
* Brouwerijterrein aan de Brouwerijstraat, kadastraal sectie S,
nummers 624, 710 en 723 (art. 29, 37 en 39 Wet bodembescherming)
Er is vastgesteld dat hier sprake is van een geval van ernstige
bodemverontreiniging zonder saneringsurgentie. Daarnaast wordt
ingestemd met het ingediende saneringsplan.
Naar aanleiding van het inzien van de ontwerpbeschikking zijn geen
zienswijzen ingediend, de definitieve beschikking wijkt dan ook niet
af van de ontwerpbeschikking.
Inzien en bezwaarschrift
U kunt de desbetreffende stukken van 2 maart 2005 tot en met 12 april
2005 inzien bij de afdeling Bodem van het Stadskantoor (op werkdagen
van 8.30 tot 13.00 uur en na telefonische afspraak ook buiten deze
uren). Voor het inzien op andere tijden en voor meer informatie kunt u
contact opnemen met mevrouw Hoff van de afdeling Bodem, telefoon (074)
245 91 08.
Wanneer u belanghebbende bent, kunt u -tijdens de inzagetermijn- een
gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders.
Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en tenminste bevatten:
* de naam en adres van de indiener
* de dagtekening
* een omschrijving van de vergunning waartegen het bezwaar is
gericht
* de gronden van het bezwaar.
Gelijktijdig met het indienen van een bezwaarschrift kunt u de
Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State
(postbus 20019, 2500 AE Den Haag) vragen een voorlopige voorziening te
treffen. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet dezelfde
gegevens bevatten als het bezwaarschrift.
Voor het in behandeling nemen van een verzoek om een voorlopige
voorziening bent u griffierecht verschuldigd, voor een natuurlijk
persoon bedraagt dit 138,- euro en voor een rechtspersoon 276,- euro.
Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de afdeling
Bodem, telefoon (074) 245 98 91.
In de week van 16 februari tot en met 22 februari 2005 zijn
* 1 paardekastanje (Aesculus hyppocastanum) in de Louis van
Saalbornstraat, ter hoogte van huisnummer 17. Herplant: 1
paardekastanje (Aesculus hyppocastanum) in de maat 20/25 in het
plantseizoen 2005 - 2006.
Ter inzage en bezwaar
De besluiten liggen gedurende 6 weken ter inzage bij de sector
Wijkbeheer. Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan een
belanghebbende binnen een termijn van 6 weken na de verzending van het
besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en
wethouders.
Parkeerplaatsen voor gehandicapten
De volgende besluiten met betrekking tot gehandicaptenparkeerplaatsen
zijn opgemaakt:
Intrekkingen in de week van 14 februari tot en met 18 februari 2005
aan de:
* Josef Haydnlaan, de parkeerplaats ter hoogte van nummer 40-a
* Kerkstraat, de parkeerplaats ter hoogte van nummer 52
* Otto Klempererstraat, de parkeerplaats ter hoogte van nummer 11
* Achterhoekse Molenweg, de parkeerplaats ter hoogte van nummer 260
* Achterhoekse Molenweg, de parkeerplaats ter hoogte van nummer 271
* Cruys Voorberghstraat, de parkeerplaats ter hoogte van nummer 145
De besluiten liggen gedurende 6 weken ter inzage bij de sector
Wijkbeheer. Op grond van de Algemene Wet Bestuursrecht kan een
belanghebbende binnen een termijn van 6 weken na de verzending van het
besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en
wethouders.