Gemeente Hengelo

"Jong leven" Kapvergunningen Gemeentelijke belastingen Parkeerplaatsen voor gehandicapten Tot en met 5 maart 2005 collecteren de Hersenstichting Nederland en het Nationaal Fonds Geestelijke Volksgezondheid. Van 6 maart tot en met 12 maart collecteert het Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton. Sirenetest
Maandag 7 maart om 12.00 uur
De sirenes in heel Nederland worden iedere eerste maandag van de maand om 12.00 uur getest. Maandag 7 maart om 12.00 uur vindt het volgende maandelijkse proefalarm plaats. U hoeft dus niet te schrikken als dan de sirene gaat. Om overlast en irritatie te voorkomen duurt de test van de sirene eenmaal 1 minuut en 26 seconden. Hoort u op een ander moment herhaalde malen de sirene, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets ernstigs aan de hand.

Geef het door!

Hoort u op de eerste maandag van de maand om 12.00 uur de sirene niet, geef dat dan door aan mevrouw Veldhuis van de afdeling Bestuurlijke Juridische Zaken, telefoon (074) 245 95 67. Wilt u daarbij aangeven waar u zich op het moment van het proefalarm bevond? De klachten worden doorgegeven aan de Hulpverleningsdienst regio Twente. Zij zoeken uit of een sirene bijvoorbeeld niet gewerkt heeft en registreren de klachten.U kunt de bewaarkaart "Weet wat je moet doen als de sirene gaat" ophalen in de Gemeentewinkel.

Hengelo's Inbraak Preventie Project

Het Hengelo's Inbraak Preventie Project is een initiatief van de gemeente Hengelo in samenwerking met de politie en het SWB Midden-Twente. Wijk na wijk worden de bewoners van Hengelo geïnformeerd. Op dit moment loopt het project in Groot Driene. Alle bewoners van Groot Driene ontvangen een informatiebrief, waarin staat vermeld hoe kosteloos een preventieadvies aangevraagd kan worden. Na Groot Driene start het project in Klein Driene.

Gratis preventieadvies

De gemeente biedt de bewoners de gelegenheid om kosteloos een preventieadvies te krijgen volgens de eisen van het certificaat Veilige Woning van het Politiekeurmerk Veilig wonen. Indien de bewoners volledig uitvoering geven aan het advies komen zij in aanmerking voor het certificaat Veilige woning. Met dat certificaat kan bij de meeste verzekeringsmaatschappijen een flinke premiekorting op de inboedelverzekering worden verkregen. Meer informatie kunt u krijgen bij het Hengelo's Inbraak Preventie Team, telefoon (074) 265 36 38.

Verzekeringen en Vrijwilligerskrant

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Fouten die schade veroorzaken, die verhaald kunnen worden op de veroorzaker. Ook bij vrijwilligerswerk geldt dat de gedupeerde bij zowel de vrijwilliger als de vrijwilligersorganisatie een schadeclaim kan indienen. Het is dan prettig dat er verzekeringen zijn die de financiële schade dekken.

Omdat blijkt dat veel vrijwilligersorganisaties geen (afdoende) verzekeringen hebben afgesloten voor haar vrijwilligers, heeft CIVIQ, instituut voor vrijwillige inzet, een Verzekeringen en Vrijwilligerskrant uitgebracht. Deze krant bevat veel tips, verwijzingen naar websites en uitleg van de meest voorkomende verzekeringen in het vrijwilligerswerk, waaronder de aansprakelijkheids-, de ongevallen- en de
bestuursaansprakelijkheidsverzekering.

De Verzekeringen en Vrijwilligerskrant is - zolang de voorraad strekt
- van maandag tot en met donderdag tussen 9.30 en 15.30 uur gratis af te halen bij receptie van SCALA Welzijnswerk, Schalkburgerstraat 25 in Hengelo. De krant wordt niet verstuurd.
Werk aan de weg (kop)

* In de nacht van dinsdag 1 maart op woensdag 2 maart 2005, van 23.00 tot 7.00 uur, rondom het station Hengelo.
* In de nacht van woensdag 2 maart op donderdag 3 maart, van 23.00 tot 7.00 uur, rondom het station Hengelo.
Omwonenden kunnen van de werkzaamheden overlast ondervinden. "Jong leven"
Tentoonstelling bij Kinderboerderij 't Weusthag
In maart en april 2005 is de tentoonstelling "Jong leven" te bezichtigen in het bezoekerscentrum van de Kinderboerderij 't Weusthag. Deze tentoonstelling laat zien hoe dieren en hun jongen met elkaar omgaan en geeft informatie over bijvoorbeeld de draagtijd, de geboorte en de opvoeding.

Met name huisdieren en boerderijdieren komen aan de orde. Vanaf eind maart zijn er bovendien weer verschillende jonge dieren in levenden lijve te bekijken op en rond het erf van de Kinderboerderij, waaronder geitjes, lammetjes en kuikens! Tevens zijn er diverse spelletjes en activiteiten voor de kinderen te doen, zoals het vragenzoekspel en een computerspel.

Kom dus een kijkje nemen in het bezoekerscentrum bij de Kinderboerderij 't Weusthag aan de Van Alphenstraat in Hengelo. De toegang is gratis!

Openingstijden

De Kinderboerderij is geopend op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 16.30 uur (dinsdagochtend tot 13.00 uur gesloten). Van 1 april tot en met 31 oktober is de Kinderboerderij ook op zondag geopend van 10.30 tot 16.30 uur.

Paasversiering maken

Elke eerste woensdagmiddag van de maand organiseert de Kinderboerderij leuke activiteiten voor kinderen. Woensdag 2 maart worden er door de kinderen paasversieringen voor op en om de Kinderboerderij gemaakt. Van 14.00 uur tot ca. 15.30 uur wordt er dan in het bezoekerscentrum onder begeleiding geknipt, geplakt en geverfd. Het is verstandig om niet je beste kleren aan te doen!! Voor de activiteiten is bij jonge kinderen begeleiding door ouders wenselijk.
Informatie
Heeft u nog vragen, bel of mail naar de Afdeling Natuur en Milieu Communicatie, telefoon (074) 255 06 00, e-mail: cnme@hengelo.nl. Gemeentelijke belastingen
Afgelopen weekend hebben de meeste Hengelose huishoudens de gemeentelijke belastingaanslag/WOZ-beschikking voor 2005 ontvangen, met daarbij de nieuwe Belastinggids. In deze gids vindt u meer over de verschillende heffingen en tarieven, de mogelijkheden tot bezwaar maken en of u in aanmerking komt voor kwijtschelding. Hieronder leest u meer over de WOZ- waarde en de mogelijkheid van automatische incasso.

WOZ-waarde opnieuw vastgesteld

In 2003 is de gemeente begonnen met het opnieuw taxeren van alle onroerende zaken in Hengelo. Het gaat dan om de waarde van woningen, bedrijfspanden en grond. Deze herwaardering is inmiddels afgerond. De nieuwe WOZ-waarde is van belang voor de onroerende-zaakbelastingen (OZB), het eigenwoningforfait inkomstenbelasting (aangifte 2005) en de waterschapsbelasting omslag gebouwd.

De gemeente moet een vaste waardepeildatum aanhouden. Voor de periode 2005 en 2006 is dat 1 januari 2003. De WOZ-waarde is dus de waarde van een pand op 1 januari 2003. Daarbij wordt rekening gehouden met bijvoorbeeld nieuwbouw, een verbouwing of sloop die tussen 1 januari 2003 en 1 januari 2005 heeft plaatsgevonden. De vorige peildatum was 1 januari 1999. Deze gold voor het tijdvak 2001 tot en met 2004. Het is de bedoeling dat vanaf 2007 de waarde jaarlijks wordt vastgesteld. Op de aanslag onroerende-zaakbelastingen wordt óók de nieuwe WOZ-waarde vermeld. U krijgt dus géén afzonderlijke WOZ-beschikking meer.

Het totaalbedrag van de gemeentelijke belastingaanslag 2005 is waarschijnlijk hoger dan het bedrag in 2004. Dit komt onder meer omdat het kabinet de Zalmsnip heeft afgeschaft. Dat betekent voor ieder huishouden een lastenverzwaring van 45,38. De afschaffing is een rijksmaatregel.

Automatische incasso

Vanaf 1 januari 2005 kunt u gebruik maken van de mogelijkheid om de jaarlijkse aanslag gemeentelijke belastingen via automatische incasso in 10 termijnen te betalen. U dient dan wel de gemeente te machtigen die termijnen maandelijks van uw bank-of girorekening te incasseren.

Veel mensen maken gebruik van deze mogelijkheid. Maakt u nog geen gebruik van gespreide betaling via automatische incasso, maar wilt u dit alsnog? Dat kan. U vult daarvoor de groene machtigingskaart in die bij uw belastingaanslag zit, ondertekent deze en stuurt de kaart voor 15 maart 2005 per post terug. De afdeling Belastingen en Verzekeringen kan de wijziging dan nog op tijd verwerken.

Let op: De mogelijkheid van automatische incasso in 10 termijnen geldt alleen indien de jaarlijkse belastingaanslag ligt tussen de 85 en
1.600 euro.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Belasting en Verzekeringen, telefoon (074) 245 98 84.

Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Baarmoederhalskanker komt bij vrouwen van alle leeftijden voor, maar het meest bij vrouwen tussen de 30 en 60 jaar. Daarom krijgen vrouwen uit deze leeftijdsgroep eens in de vijf jaar een uitnodiging om deel te nemen aan het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker. Deze vorm van kanker kan door een eenvoudig onderzoek, het uitstrijkje, in een vroeg stadium worden ontdekt. Bij een vroege ontdekking en goede behandeling is genezing in bijna alle gevallen mogelijk.

Oproep geboortejaar 1950

In 2005 ontvangen de geboortejaren 1945, 1950, 1955, 1960, 1965, 1970 en 1975 een uitnodiging voor dit onderzoek. Onlangs zijn de vrouwen uit geboortejaar 1950 opgeroepen. In de periode van november 2004 tot en met 18 februari 2005 zijn de vrouwen uit geboortejaar 1970 uitgenodigd voor het bevolkingsonderzoek. Bent u geboren in 1970 en heeft u in de genoemde periode geen oproep gehad voor het bevolkingsonderzoek? Neem dan contact op met de SBBT, telefoon (053) 480 05 20 (maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur).

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u bellen met de SBBT, telefoon (053) 480 05 20 (maandag tot en met donderdag, van 8.30 tot 16.30 uur). Of kijk op www.uitstrijkje.nl.

Gemeenteraad

De gemeenteraad vergadert op 8 maart vanaf 19.30 uur in Raadzaal van het stadhuis. Op de voorlopige agenda staan onder meer:
* Voorstel inzake evaluatie uitgaansconvenant/ sluitingstijdenbeleid 2002

* Wijziging gemeenschappelijke regeling Regio Twente
* Notitie en voorstel stemverhoudingen n.a.v. toezegging in de regioraad 13.10.2004 betreffende het voorstel over de WGR-plus
* Protocol elektronisch berichtenverkeer 2005
* Invulling actieve informatieplicht in de gemeente Hengelo
* Gemeentelijke watervisie

* IBOR Stedelijk Niveau

* Kadernota bomenbeleid

* Begrotingsrekort 2005 e.v.

* Verzamelwijziging 2004 Raad

* Vaststellen verordening Winkeltijden Hengelo 2005
* Doorstart Luchthaven Twente

* Wijziging afschrijvingstabel duurzame activa
* Toepassen artikel 19, lid 1/19a WRO t.b.v. het oprichten van zes woningen op de hoek Bornsestraat/Achterhoekse Molenweg De meest actuele agenda vindt u onder Bestuur & Organisatie/Bestuursagenda.
De stukken liggen ter inzage bij De Gemeentewinkel en de bibliotheek. Spreekuur raadsfracties

Verschillende raadsfracties uit de gemeenteraad houden spreekuur voor geïnteresseerde burgers. Op maandag 7 maart gebeurt dat door:
* PvdA van 19.30 tot 20.00 uur, liefst op afspraak: telefoon (074) 2776626, e-mail pvda@Hengelo.nl

* CDA van 19.00 tot 19.30 uur, liefst op afspraak: telefoon (074) 2459215 of b.g.g. (074) 2507351, e-mail cda@Hengelo.nl
* VVD van 18.30 tot 19.30 uur, op afspraak: telefoon (074) 2915792, e-mail vvd@Hengelo.nl

* ChristenUnie van 20.00 tot 21.00 uur, liefst op afspraak: telefoon (074) 2437485, e-mail christenunie@Hengelo.nl
* Burgerbelangen vanaf 19.45 uur, op afspraak: telefoon (074) 2772631, e-mail bb@Hengelo.nl

* D66 op afspraak: telefoon (074) 2501181, e-mail d66@Hengelo.nl
* SP op afspraak: telefoon (074) 2421042, e-mail sp@Hengelo.nl
* Groen Links iedere maandagavond, na telefonische afspraak: telefoon overdag (0546) 832934, 's avonds (074) 2776792, e-mail groenlinks@Hengelo.nl

De fracties houden spreekuur in het stadhuis (begane grond) en zijn 's avonds te bereiken via de zij-ingang onder de toren.

Een van de raadsleden spreken?

Wilt u een van de raadsleden spreken? Vanaf pagina 27 in de Gemeentegids staan de adressen en telefoonnummers van alle raadsleden vermeld. Weet u niet precies wie u moet hebben? U kunt dan contact opnemen met het centrale nummer van de fractie van de politieke partij van uw keuze. De nummers staan hiervoor bij de spreekuren vermeld. Voor meer informatie kunt u ook de Gemeentewinkel bellen, telefoon (074) 245 95 55.

Rectificatie

Artikel 19 lid 1

Uitbreiding Begraafplaats Deurningerstraat

In de gemeenteadvertentie van vorige week, 22 februari jl., staat per abuis de verkeerde termijn vermeld voor het indienen van zienswijzen in het kader van de artikel 19 lid 1 ten behoeve van het uitbreiden van de begraafplaats aan de Deurningerstraat. De juiste termijn is 23 februari 2005 tot en met 23 maart 2005.
Eventuele zienswijzen tegen het voornemen tot het aanvragen van de benodigde verklaring van geen bezwaar bij Gedeputeerde Staten van de provincie Overijssel kunnen door een ieder gedurende deze periode worden ingediend bij het College van B en W, Postbus 18, 7550 AA Hengelo.

Bestemmingsplannen
Startdocument bestemmingsplan Naoorlogse wijken
In het kader van het project "actualisering van verouderde bestemmingsplannen", dat de gemeente Hengelo enige tijd geleden is gestart, is een startdocument opgesteld voor het plangebied Naoorlogse wijken. Het plangebied betreft globaal de wijken Noord, Hengelose Es, Klein Driene en Groot Driene. Aan de hand van het "Startdocument bestemmingsplan Naoorlogse wijken" willen wij u informeren over de wijze waarop wij denken dat het nieuwe bestemmingsplan eruit zou moeten zien. In het startdocument staat een beschrijving van de bestaande en de nieuwe planologische situatie. In het nieuwe bestemmingsplan ligt de nadruk vooral op het vastleggen van de bestaande situatie.
Ter inzage
Wij horen graag van u of met name de door ons vormgegeven nieuwe situatie volledig en zorgvuldig tot stand is gekomen. Het startdocument bestemmingsplan Naoorlogse wijken ligt daarom van 2 maart 2005 tot 29 maart 2005 ter inzage bij de afdeling Bouwen en in de Gemeentewinkel. Binnen genoemde termijn kunt u schriftelijk uw reacties op het startdocument indienen bij de directeur van de dienst Stedelijk Beheer en Ontwikkeling, Postbus 18, 7550 AA Hengelo.

Nota van Uitgangspunten Dalmeden

De gemeenteraad heeft in de vergadering van 1 februari jl. de Nota van Uitgangspunten Dalmeden vastgesteld. Het plangebied Dalmeden bevindt zich aan de noordrand van de stad, ten noorden van de wijk Slangenbeek en wordt globaal begrensd door de Slangenbeek, de Dalmedenweg en de door te trekken Beneluxlaan. De gemeente heeft het voornemen het plangebied Dalmeden te ontwikkelen als woningbouwlocatie en heeft hiertoe een Nota van Uitgangspunten opgesteld. Daarin is omschreven welke visie de gemeente heeft op de nieuwe woonwijk en hoe aan deze visie gestalte zal worden gegeven. Hiervoor is een aantal ontwikkelingsmodellen opgesteld, waaruit een voorkeursmodel is geselecteerd dat verder is uitgewerkt. De concept Nota van Uitgangspunten heeft in het kader van de inspraak ter inzage gelegen. De ingediende inspraakreacties hebben niet geleid tot aanpassingen in de Nota van Uitgangspunten. De vastgestelde Nota van Uitgangspunten wordt gebruikt als toetsingsinstrument voor de verdere planvorming en de ontwikkeling van het gebied Dalmeden.
De vastgestelde Nota van Uitgangspunten Dalmeden ligt van 2 maart tot en met 29 maart 2005 voor een ieder ter inzage bij de afdeling Bouwen en in de Gemeentewinkel.

Goedgekeurde bestemmingsplannen

Gedeputeerde Staten van Overijssel hebben op 15 februari 2005 het bestemmingsplan Wooder Es goedgekeurd.

Inzien en beroepschrift

U kunt de desbetreffende stukken van 2 maart tot en met 13 april 2005 inzien bij de afdeling Bouwen. Tijdens de inzagetermijn kunt u een beroepschrift (in tweevoud) indienen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (postbus 20019 EA Den Haag), wanneer u:

* tijdig een bedenking bij Gedeputeerde Staten heeft ingediend;
* aantoont dat u redelijkerwijs niet in staat bent geweest tijdig een bedenking bij Gedeputeerde Staten in te dienen;
* een bedenking heeftt tegen de wijzigingen die zijn aangebracht ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan.

Het beroepschrift moet worden ondertekend en tenminste bevatten:
* de naam en adres van de indiener;

* de dagtekening;

* een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht (en een kopie van het besluit);

* de gronden van het beroep.

De besluiten treden in werking na afloop van de beroepstermijn. Gelijktijdig met het indienen van een beroepschrift kunt u de Voorzitter van genoemde Afdeling vragen een voorlopige voorziening te treffen. Het besluit treedt dan niet eerder in werking voordat op dat verzoek is beslist. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet dezelfde gegevens bevatten als het beroepschrift.

Voor het in behandeling nemen van een beroepschrift en van een verzoek om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd. Een folder over de beroepsprocedure kunt u aanvragen via telefoon 0800-8051 van Postbus 51 of via de internetsite www.postbus51.nl. Informatie vindt u ook op de internetsite van de Raad van State, www.raadvanstate.nl. Bouwplannen

Aangevraagde vergunningen

Lichte bouwvergunningen


* Deldenerstraat 73, oprichten berging

* Fien de la Marstraat 16, veranderen en vergroten woonhuis
* Gotenburgstraat 9, veranderen en vergroten woonhuis en plaatsen dakkapel

* Jeroen Boschstraat 29, veranderen en vergroten woonhuis
* Oude Postweg 91, veranderen en vergroten woonhuis
* Spinnersweg 31, veranderen van een gevel woonhuis

Reguliere bouwvergunningen


* Bornsestraat 174, oprichten garage met een carport
* H. Leefsmastraat nabij nr. 26, oprichten gezondheidscentrum
* Joseph Schumpeterstraat nabij nr. 2 , oprichten bedrijfsverzamelgebouw

* Odensestraat 3, veranderen en vergroten woonhuis
* Sloetsweg 264, veranderen en vergroten woonhuis
* Sloetsweg 266, veranderen en vergroten woonhuis
* Steve Bikostraat 3, veranderen en vergroten woonhuis
* Twekkelerweg 327, veranderen restaurant en plaatsen reclameobjecten

* Wilbertstraat 13, veranderen en vergroten woonhuis

Monumentenvergunning


* Beursstraat 2, restaureren restaurant (gemeentelijke monument)

Inzien en zienswijzen

U kunt de desbetreffende stukken van 2 maart tot en met 13 april inzien bij de afdeling Bouwen. Tijdens de inzagetermijn kunt u schriftelijke zienswijzen indienen bij burgemeester en wethouders.

Nadat burgemeester en wethouders over deze aanvragen een besluit hebben genomen, worden deze gepubliceerd. Daarna kunt u -wanneer u belanghebbende bent- een bezwaarschrift indienen.

Planbehandeling en welstandcommissie openbaar

U kunt bij de planbehandeling en welstandcommissievergaderingen aanwezig zijn. De planbehandeling door welstand voor de aanvragen vindt wekelijks plaats op dinsdagmiddag. De welstandcommissie vergadert wekelijks op donderdagmiddag. Voor plaats en tijdstip en het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met de afdeling Bouwen, telefoon (074) 245 96 52.

Voorgenomen vrijstellingen
Artikel 19 lid 3 WRO
Burgemeester en wethouders zijn in principe bereid vrijstelling te verlenen voor onderstaande percelen:

* Helhoesstraat 11, veranderen en vergroten van een woonhuis
* Goudvisstraat 12, veranderen en vergroten van een woonhuis
* Padangstraat 9, veranderen en vergroten van een woonhuis
* Albert van Dalsumstraat 29, veranderen en vergroten van een woonhuis

* Nathan Poolpad 12, veranderen en vergroten van een woonhuis
* Oldenzaalsestraat 423+425, oprichten dubbel woonhuis De bouwplannen zijn in strijd met het ter plaatse geldende bestemmingsplan.
Inzien en zienswijzen
U kunt de desbetreffende stukken van 2 tot 30 maart 2005 inzien bij de afdeling Bouwen. Tijdens de inzage termijn kunt u schriftelijke zienswijzen indienen bij burgemeester en wethouders. Artikel 15 WRO
Burgemeester en wethouders zijn in principe bereid vrijstelling te verlenen voor onderstaande percelen:

* Levantstraat 24, veranderen en vergroten van een woonhuis
* Landmansweg 180-214, Steenbokstraat 1 t/m 57, Saturnusstraat 59 t/m 93, renoveren van 65 appartementen
Deze vrijstellingsmogelijkheid is opgenomen in het bestemmingsplan. Inzien en zienswijzen
U kunt de desbetreffende stukken van 2 tot 16 maart 2005 inzien bij de afdeling Bouwen. Tijdens de inzage termijn kunt u schriftelijke zienswijzen indienen bij burgemeester en wethouders. Verleende vergunningen
In de week van 14 tot en met 18 februari 2005.

* Wolfkaterweg 34, oprichten berging

Lichte bouwvergunning


* Spieringstraat 25, veranderen en vergroten woning d.m.v. een erker Reguliere bouwvergunningen

* Christiaan Huygenslaan 44, veranderen gebouwencomplex t.b.v. bijeenkomsten

* Deldenerstraat nabij nr. 3 , plaatsen 2 hekwerken
* Generatorstraat 60, oprichten bedrijfshal
* Hassinkweg 33, plaatsen gevelbelettering
* Josef Haydnlaan 30, 32 en 34, vergroten en vernieuwen 3 woonhuizen
* Kroeskarperstraat 11, plaatsen gevelbelettering
* Oldenzaalsestraat 160, veranderen winkel/woonhuis in woonhuis en veranderen 2 gevelpuien

* Parijsstraat 19, veranderen en vergroten woonhuis
* Steenmeijerstraat 4, plaatsen reclamezuil en neonreclame
* Stockholmstraat 30, veranderen en vergroten woonhuis
* Vondelstraat 32, veranderen en vergroten woonhuis

Sloopvergunningen


* Landmansweg 180 t/m 210 (even), Steenbokstraat 1 t/m 53 (oneven) en Saturnusstraat 61 t/m 93, slopen balkonhekken en kozijnen van 65 appartementen

* Nieuwstraat 59, slopen asbesthoudende beplating Alle vergunningen zijn in week 7 verzonden. Voor de juiste datum van verzending kunt u contact opnemen met de afdeling Bouwen.

Inzien en bezwaarschrift

U kunt de desbetreffende stukken zes weken inzien bij de afdeling Bouwen. Wanneer u belanghebbende bent, kunt u -binnen zes weken na de dag van verzending van het besluit aan de aanvrager- een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders. Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en tenminste bevatten:
* de naam en adres van de indiener;

* de dagtekening;

* een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
* de gronden van het bezwaar.

Gelijktijdig met het indienen van een bezwaarschrift kunt u de Voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank, sector Bestuursrecht (Postbus 335, 7600 AH Almelo) vragen een voorlopige voorziening te treffen. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet dezelfde gegevens bevatten als het bezwaarschrift.

Wet bodembescherming

Definitieve beschikking

Burgemeester en wethouders hebben een definitieve beschikking vastgesteld voor het :

* Brouwerijterrein aan de Brouwerijstraat, kadastraal sectie S, nummers 624, 710 en 723 (art. 29, 37 en 39 Wet bodembescherming)

Er is vastgesteld dat hier sprake is van een geval van ernstige bodemverontreiniging zonder saneringsurgentie. Daarnaast wordt ingestemd met het ingediende saneringsplan.

Naar aanleiding van het inzien van de ontwerpbeschikking zijn geen zienswijzen ingediend, de definitieve beschikking wijkt dan ook niet af van de ontwerpbeschikking.

Inzien en bezwaarschrift

U kunt de desbetreffende stukken van 2 maart 2005 tot en met 12 april 2005 inzien bij de afdeling Bodem van het Stadskantoor (op werkdagen van 8.30 tot 13.00 uur en na telefonische afspraak ook buiten deze uren). Voor het inzien op andere tijden en voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw Hoff van de afdeling Bodem, telefoon (074) 245 91 08.

Wanneer u belanghebbende bent, kunt u -tijdens de inzagetermijn- een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders. Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en tenminste bevatten:
* de naam en adres van de indiener

* de dagtekening

* een omschrijving van de vergunning waartegen het bezwaar is gericht

* de gronden van het bezwaar.

Gelijktijdig met het indienen van een bezwaarschrift kunt u de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (postbus 20019, 2500 AE Den Haag) vragen een voorlopige voorziening te treffen. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet dezelfde gegevens bevatten als het bezwaarschrift.

Voor het in behandeling nemen van een verzoek om een voorlopige voorziening bent u griffierecht verschuldigd, voor een natuurlijk persoon bedraagt dit 138,- euro en voor een rechtspersoon 276,- euro. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de afdeling Bodem, telefoon (074) 245 98 91.
In de week van 16 februari tot en met 22 februari 2005 zijn
* 1 paardekastanje (Aesculus hyppocastanum) in de Louis van Saalbornstraat, ter hoogte van huisnummer 17. Herplant: 1 paardekastanje (Aesculus hyppocastanum) in de maat 20/25 in het plantseizoen 2005 - 2006.

Ter inzage en bezwaar

De besluiten liggen gedurende 6 weken ter inzage bij de sector Wijkbeheer. Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan een belanghebbende binnen een termijn van 6 weken na de verzending van het besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders.

Parkeerplaatsen voor gehandicapten

De volgende besluiten met betrekking tot gehandicaptenparkeerplaatsen zijn opgemaakt:

Intrekkingen in de week van 14 februari tot en met 18 februari 2005 aan de:

* Josef Haydnlaan, de parkeerplaats ter hoogte van nummer 40-a
* Kerkstraat, de parkeerplaats ter hoogte van nummer 52
* Otto Klempererstraat, de parkeerplaats ter hoogte van nummer 11
* Achterhoekse Molenweg, de parkeerplaats ter hoogte van nummer 260
* Achterhoekse Molenweg, de parkeerplaats ter hoogte van nummer 271
* Cruys Voorberghstraat, de parkeerplaats ter hoogte van nummer 145 De besluiten liggen gedurende 6 weken ter inzage bij de sector Wijkbeheer. Op grond van de Algemene Wet Bestuursrecht kan een belanghebbende binnen een termijn van 6 weken na de verzending van het besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders.