Nederlandse Spoorwegen
|25 februari 2005 | | |
| | | |
| | | |
|Ontspannen en ontmoeten op Utrecht Centraal | |
|Jort Kelder opent vernieuwde stationsrestauratie | |
|Nu ook Vergadermogelijkheid | |
|Persoonlijke bediening terug | |
|Na Utrecht verbouwing overige restauraties | |
| | |
| |
| |
|Vanochtend is de compleet vernieuwde stationsrestauratie op Utrecht |
|Centraal feestelijk geopend. Het nieuwe restaurant met de naam 'de |
|Tijd' ademt een sfeer uit van rust en ontspanning. Het is dé plaats |
|op het station waar de reiziger terecht kan om rustig een krantje of |
|boek te lezen, een kop koffie te drinken, een maaltijd te eten of een|
|vergadering te beleggen. Service aan de klant staat centraal in 'De |
|Tijd': bediening aan tafel, vergadermogelijkheden en een nieuwe |
|menukaart zijn belangrijke elementen van het nieuwe concept. |
| |
|Jort Kelder en Jan Kooiker, Algemeen Directeur van NS dochter Servex,|
|verrichtten de openingshandeling. Kelder, hoofdredacteur van Quote, |
|verwacht dat de nieuwe restauratie met vergaderfaciliteiten voldoet |
|aan de wensen van de zakelijke reiziger. "Niet alleen de aparte |
|vergaderruimtes zijn een welkome aanvulling van 'De Tijd', maar ook |
|de service die er wordt geboden is een grote plus van de locatie." In|
|het verleden werd de restauratie al veelvuldig gebruikt voor |
|zakelijke besprekingen. Kooiker: "Wij hebben bij de vernieuwing van |
|het concept goed geluisterd naar de treinreizigers. Op basis van hun |
|behoeften hebben we de restauratie aangepast. Daaruit is ook het idee|
|ontstaan voor vergaderplekken." Het resultaat is een modern |
|restaurant waar service, gemak en kwaliteit hoog staan aangeschreven.|
| |
| |
|Service en gemak staan centraal |
|In het nieuwe concept staat het gemak voor de bezoeker centraal. De |
|bediening aan tafel is terug. Daarnaast wordt het productaanbod |
|afgestemd op het moment van de dag: 's ochtends een kop koffie en een|
|broodje of gebakje, 's avonds een maaltijd en een biertje of wijntje.|
|'De Tijd' wordt dé plek op het station waar de reiziger, alleen of |
|met anderen, in een rustige atmosfeer de tijd kan nemen om te werken,|
|iets te eten, te drinken of te lezen. In het restaurant is een |
|zogenoemde 'witte boekenplank', waar bezoekers gratis boeken kunnen |
|lenen. In het servicedeel zijn twee internetplekken waar de bezoeker |
|bijvoorbeeld zijn mail kan checken of een internationale treinreis |
|kan boeken. In het servicegedeelte is tevens een dependance van VVV |
|Utrecht gevestigd. |
| |
|De meest centrale vergaderplek voor reizend Nederland |
|Voor een zakelijke afspraak of een stille werkplek kan de bezoeker |
|vanaf nu terecht in het zakelijke gedeelte. Hier zijn vergaderplekken|
|gecreëerd waar in een rustige omgeving met 2 tot 8 personen vergaderd|
|kan worden. Voor een vast bedrag heeft de klant de vergaderruimte |
|voor een aantal uur tot zijn beschikking, inclusief onbeperkt verse |
|koffie en thee. Met deze nieuwe mogelijkheid is 'De Tijd' de meest |
|centrale vergaderplek voor reizend Nederland. |
| |
|Verbouwing overige stationsrestauraties |
|De verbouwing van de stationsrestauratie in Utrecht is een verkenning|
|voor de aanpassing van andere stationsrestauraties in Nederland. Na |
|Utrecht zullen de restauraties in 's-Hertogenbosch en Roosendaal |
|worden aangepakt. Daarna volgen de overige restauraties. |
Noot aan de redactie
Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Persvoorlichting NS, telefoon: 030-235 70 70
Servex
Servex B.V. is een 100% dochteronderneming van NS. Zij exploiteert horeca en retailformules op NS stations. Servex exploiteert onder meer Kiosk, C'est du pain, Smullers, Pizza Hut, Swirl's, Café T, Het Station, Café T espresso, Wizzl en Shakie's maar ook Burger King en Albert Heijn To Go op 't station.
NS
NS speelt een belangrijke rol in de mobiliteit van Nederland. De onderneming stelt zich ten doel reizigers veilig, op tijd en comfortabel te vervoeren via aantrekkelijke stations. NS is de grootste reizigersvervoerder op het spoor in Nederland. Hoofddoelstellingen van het beleid zijn: op tijd rijden, informatie verstrekken en service verlenen, bijdragen aan de sociale veiligheid, voldoende vervoerscapaciteit creëren en zorgen voor schone treinen en stations. NS verzorgt in Nederland dagelijks met zo'n 5.000 treinritten het vervoer van meer dan 1 miljoen reizigers. Daarvoor zijn 2800 rijtuigen met 240.000 zitplaatsen beschikbaar. In Nederland beheert NS 388 stations. In het Verenigd Koninkrijk exploiteert NS samen met haar Britse partner Serco twee vervoerconcessies: Mersey Rail rondom Liverpool en Northern Rail in het noorden van Engeland. NS biedt werk aan bijna 25.000 mensen.
Het Nederlandse spoorwegnet is niet in handen van NS. Het beheer van de infrastructuur (rails, seinen, bovenleiding, etc) en de railverkeersleiding zijn taken van ProRail. De Inspectie Verkeer en Waterstaat ziet toe op de spoorwegveiligheid in Nederland.
---- --