Time : 12:04:16 PM
Date : Wednesday, February 23, 2005
Sender Name: Golden Bytes Belgium NV

"Primeur in België: Muziekherkenning via uw GSM"

Brussel, 23 februari 2005

"Van wie is dit liedje ook alweer?" Bel MusicDNA® en u hebt binnen enkele seconden het antwoord!

Golden Bytes Music lanceert MusicDNA®, mobiele service voor muziekherkenning.

Altijd en overal, waar u muziek hoort, direct kunnen weten wat de titel van het liedje is, wie de artiest is en van welk album het liedje afkomstig is? Dat kan vanaf vandaag met MusicDNA®, de eerste mobiele service voor muziekherkenning in België.

Wanneer iemand op de radio, in het café of discotheek een 'onbekend' liedje hoort dat hij/zij leuk vindt, of simpelweg niet op de naam van het nummer kan komen, belt hij/zij met zijn/haar mobiele telefoon naar 0903 - 51505 van MusicDNA® en houdt zijn telefoon ongeveer 15 seconden in de richting van de geluidsbron. Binnen enkele seconden komt een gratis SMS-bericht retour met de titel van het liedje, naam van de artiest en op welk album het nummer staat.

MusicDNA® is een revolutionair systeem dat de gebruiker direct voorziet van informatie over de muziek waar hij of zij op dat moment naar luistert. Op www.musicdna.be kan de consument op zijn persoonlijke profielpagina inloggen waar ook alle nummers terug te vinden zijn die hij in de afgelopen tijd met MusicDNA® geïdentificeerd heeft. Vanaf medio 2005 is het ook mogelijk om met MusicDNA® direct de ringtone of de download van het liedje per SMS te bestellen en af te rekenen. MusicDNA® zal een belangrijke informatiebron zijn voor elke muziekliefhebber en zal een geheel nieuw distributiekanaal worden voor digitale muziekcontent.

Golden Bytes Music (www.goldenbytes.com), een dochteronderneming van Mobile Messaging Bedrijf Golden Bytes Belgium N.V. in Brussel, is leverancier van het MusicDNA® concept. De technologie achter MusicDNA® is ontwikkeld door het Nederlandse bedrijf Philips Research en het Amerikaanse Gracenote. Een soortgelijke dienst werd eind 2003 in Spanje geïntroduceerd en is sindsdien een ongekend succes met maandelijks 500.000 gebruikers.

Golden Bytes Music hanteert voor MusicDNA® een zogenaamde 'whitelabel' strategie; verschillende radio- & TV-zenders en internetportals zullen MusicDNA® onder hun eigen merknaam in de markt zetten.

¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬