Persbericht
LOGICACMG EN NMS COMMUNICATIONS LEVEREN RINGBACK TONES AAN VODAFONE PORTUGAL
AMSTELVEEN, 22 februari 2005
LogicaCMG en NMS Communications hebben opnieuw een opdracht gewonnen voor de levering van ringback tones. Als eerste telecom provider in Portugal laat Vodafone haar klanten kennis maken met ringback tones. Deze nieuwe dienst biedt klanten de mogelijkheid de traditionele wachttoon op het mobieltje te vervangen door de nieuwste top 40 hit of door een persoonlijke boodschap.
Een beller hoort nu de standaard wachttoon voordat een toestel aan de andere kant wordt opgenomen. Wanneer in de toekomst naar een Vodafone abonnee gebeld wordt, is de kans groot dat de beller muziek, een persoonlijke boodschap of een geluidsfragment te horen krijgt. Wat de beller te horen krijgt, is geheel afhankelijk van het persoonlijke ringback tone profiel dat vooraf door de abonnee wordt ingesteld. Hij kan de ringback tones in een album plaatsen en de keuze voor de toon laten afhangen van wie er belt en wanneer er gebeld wordt. Op basis van het profiel van de beller wordt de juiste ringback tone ten gehore gebracht. Abonnees kunnen via WEB, SMS, IVR en de Vodafone live! portal zelf de ringback tones instellingen bepalen.
In tegenstelling tot de populaire ringtones, die op de mobiele telefoon worden opgeslagen, zijn ringback tones volledig ingebouwd in het netwerk van de telecom aanbieder. Aan het toestel worden geen eisen gesteld, iedere mobiele beller kan van ringback tones gebruik maken.
De ringback tone dienst van Vodafone Portugal is gebaseerd op het product MyCaller van NMS Communications. LogicaCMG is verantwoordelijk voor de implementatie en beheer van de oplossing.
"Met deze bewezen oplossing van NMS Communications en LogicaCMG zijn we in staat om deze nieuwe dienst snel op de markt te brengen," zegt Goncalo R. Cadete, Product Manager Vodafone Portugal.
1
2
LogicaCMG