Ingezonden persbericht
PESRBERICHT
MOBIEL-INFO, nieuw vakblad voor telecom-branche
Sala Communications, uitgever van onder meer Dealer Info en sinds 1982 actief op de ICT-bladenmarkt, is uitgekomen met een nieuw vakblad voor de snel groeiende mobiele telefonie branche onder de naam Mobiel-Info. Met de eerste nummers als insert in het bestaande Dealer-Info speelt de uitgever in op de groeiende integratie van ICT en mobiele (data)-communicatie. Naast bellen kan men immers ook internetten, e-mailen, WAP-pen, fotograferen, TV-kijken en MP3 muziek beluisteren, met mobieltjes, laptops, PDA's,. Die integratie van functies vraagt om meer deskundigheid, inzicht in de integratie van bestaande ICT, het ontwikkelen van verticale oplossingen en ook is er behoefte aan installatiedeskundigheid. De bestaande marketing kanalen gaan daar in mee, maar ook veel ICT-resellers en distributeurs richten zich op deze markt.
Vanuit haar ervaring in de ICT markt lanceert Sala Communications nu een nieuw blad, maar doet dat vooreerst in een "piggy-back" constructie met het bestaande Dealer-Info vakblad voor ICT-retail. Daarmee wordt een hoge startoplage van 13.000 stuks bereikt, inclusief 3000 accounts in de telco-markt.
Luc Sala is de motor achter dit nieuwe blad, hij ziet de volgende ontwikkelingen:
- Interactieve mobiele applicaties, zoals spelletjes, astrologie, beurstips, telebankieren
- Open billing diensten, iedereen kan aan iedereen mobiel betalen met een steeds kleinere 'cut' voor de provider/broker.
- Pod-casting, gerichte streams en feeds naar specifieke ontvangers/klanten.
- Integratie van RFID product-identificatie tags in mobiele toepassingen
- MLM-marketing, multi-level en peer-level verkoop van content en producten via mobiele communicatie.
- Ensemble computing: naast mobieltje ook MP3, handheld en andere apparatuur gekoppeld in een PAN (Personal Area Network).
- Medische alarmering en monitoring, van b.v. hartslag, bloeddruk, zuurgraad, suiker.
- Inpassing mobiele technologie in openbare orde (politie/douane) structuren (specifieke alarmnummers, gratis foto-uploads), maar ook "tagging" van toeristen en staatsgevaarlijke personen.
- Toenemende stralingsbewustheid, meer shielding, lagere SAR-waarden als premium, Bluetooth als tussenstap naar mobiel, verplichte tijdschakeling WiFi netwerken.
- RSI/Cans problematiek ook voor mobiel gebruik.
Indien gewenst , kan de heer Sala in een interview of artikel deze trends voor u verduidelijken.
Het wordt steeds duidelijker dat mobiele telefonie langzamerhand mobiele communicatie en informatie wordt en dat die integratie-trend ingrijpende gevolgen heeft voor vele branches. Het ICT-kanaal en met name de VAR- en retail-kant kan daar eigenlijk niet meer omheen, want daar zit de deskundigheid die de integratie van PC/TV/IP en mobiel vraagt. Niet voor niets lonken de providers naar de ICT-branche, ze zoeken naar partners en verkoopkanalen die oplossingen kunnen 'dragen', verder helpen ontwikkelen en in de markt zetten.
Mobiel-Info wordt gepositioneerd als vakblad voor de handel in mobiele telefonie, datacommunicatie, WiFi, content zoals SMS, MMS en rss-marketing, Bluetooth, VoIP en interactieve toepassingen. Mobiel-Info zal net als Dealer Info toonaangevend zijn in het geven van relevante informatie aan het kanaal. Over producten, marketing, trends, maar ook over onderwerpen die moeilijk liggen. Een kritische vakpers dankt zijn bestaansrecht tenslotte aan het geven van onafhankelijke informatie en het niet uit de weg gaan van duidelijke meningen.
Dealer Info: 10.000 - ICT dealers, VAR's, resellers en retailers binnen Nederland en België
Mobiel Info: 13.000 - ICT dealers en 3000 accounts binnen de retailmarkt
Voor nadere informatie:
Sala Communications
redactie@dealerinfo.nl of mobiel 0654987876
Website: www.mobiel-info.nl
P.S. Op uw verzoek sturen we u een exemplaar toe