Ingezonden persbericht


Océ-Nederland verbetert inzicht in telecomkosten met ProClarity en ImpacTelecom

Kosten voor administratie mobiel-belverkeer met 70 procent verlaagd

's-Hertogenbosch, 22 februari 2005 - ProClarity, leverancier van analytische softwareoplossingen voor beslissingsondersteuning in bedrijven, en ImpacTec, leverancier van financieel-analytische oplossingen, hebben een overeenkomst gesloten met Océ-Nederland. Deze leverancier van producten en diensten voor de (re)productie, presentatie, distributie en het beheer van documentstromen maakt gebruik van de combinatie van ProClarity en ImpacTelecom - de oplossing van ImpacTec voor de analyse van telecomverkeer - om diepgaand inzicht te krijgen in de telecomkosten. Bovendien verlaagt Océ-Nederland de administratiekosten voor mobiel-belverkeer met 70 procent.

De analytische oplossingen van ProClarity en ImpacTec maken het GSM-belgedrag van alle medewerkers van Océ-Nederland inzichtelijk. Zo wordt onder andere een splitsing gemaakt tussen zakelijke en privé-gesprekken. De privé-gesprekken worden automatisch met het salaris verrekend, terwijl de zakelijke belkosten naar de juiste kostenplaatsen worden doorgeboekt. Océ-Nederland profiteert hierdoor van transparantie in het telecomverkeer en kan de kosten terugdringen.

Veel bedrijven hebben te maken met uitdagingen op het vlak van mobiel bellen. Het controleren van de juistheid van telecomnota's en de doorbelasting van telecomkosten zijn arbeidsintensieve en complexe processen. Met de gezamenlijke inzet van de softwareoplossingen van ProClarity en ImpacTec wordt dit proces sterk vereenvoudigd. ImpacTelecom biedt verregaande analysemogelijkheden van elektronische facturen voor mobiel- en vast-telecomverkeer. Het onderscheid met vergelijkbare oplossingen is, dat de software van ProClarity ervoor zorgt dat de signaalrapportages vanuit de ImpacTelecom-software tot op detailniveau kunnen worden geanalyseerd. Op die manier krijgt Océ-Nederland nog diepgaander inzicht in het mobiel-belverkeer en kunnen de belkosten zonder complexe administratieve processen op de juiste posten worden verhaald.

"Binnen Océ-Nederland zochten we een oplossing om enerzijds de administratieve druk rondom telecomverkeer te verlichten, en anderzijds de kosten intern door te kunnen belasten", zegt A. Hessels, ICT Manager van Océ-Nederland. "Dit vroeg om een softwareoplossing met krachtige functionaliteit voor financiële analyses. De combinatie tussen ProClarity- en ImpacTec-producten bleek perfect aan te sluiten op onze behoeften. We hebben met deze oplossing onze administratieve kosten sterk teruggebracht. Daarnaast is door de verbeterde maandelijkse rapportage aan individuele gebruikers en budgetmanagers de doorlooptijd voor incidentele vragen over telecomkosten met 80 procent afgenomen."

###

Over ImpacTec
De softwareoplossingen van ImpacTec bieden bedrijven een helder en duidelijk beeld van alle uitgaven op het gebied van telecom, transport en facilitaire zaken. ImpacTec biedt een unieke mix van branchekennis, business intelligence en ontwikkeling van analytische financiële software. Dit resulteert in een softwaresuite die speciaal ontwikkeld is om alle onderwerpen op het gebied van kostenbeheer in te vullen. ImpacTec is in 2000 in Antwerpen (België) opgericht en concentreert zich op de levering van hoogwaardige software.

Over Océ-Nederland
Océ stelt mensen in staat informatie met elkaar te delen en biedt daarvoor producten en diensten aan voor de (re)productie, presentatie, distributie en het beheer van documentstromen. Het assortiment omvat software, kopieer- en printsystemen en -materialen. Daarnaast biedt de onderneming innovatieve diensten op het gebied van consultancy, uitbesteding en financiering. De geavanceerde producten onderscheiden zich door hoge kwaliteit, betrouwbaarheid, productiviteit, duurzaamheid en gebruikers- en milieuvriendelijkheid, en worden grotendeels door Océ zelf ontwikkeld en geproduceerd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Venlo, de Océ Groep heeft wereldwijd ruim 21.000 mensen in dienst en realiseerde in 2003 een jaaromzet van EUR 2,8 miljard en een nettowinst van EUR 61,5 miljoen.

Over ProClarity Corporation
ProClarity levert analytische softwareoplossingen die de snelheid vergroten waarmee bedrijven gefundeerde beslissingen nemen en op basis daarvan de bedrijfsprestaties verbeteren. ProClarity levert vanaf 1995 innovatieve analyseoplossingen aan Global 3000-bedrijven. ProClarity verzekert ze van een maximale ROI op technologie-investeringen en van oplossingen op maat voor bedrijfs- en beslissingsprocessen. Het hoofdkantoor van ProClarity staat in Boise, Idaho (VS), en het bedrijf heeft regionale verkoop- en servicekantoren in Europa en Azië. Het internationale hoofdkantoor is gevestigd in Nederland. ProClarity ondersteunt momenteel ruim 2.000 klanten wereldwijd. De analyseoplossingen van ProClarity helpen bedrijven als ABN AMRO, AT&T, GE Capital, Reuters, Reckitt Benckiser, Kerry Foods, Siemens, Scottish & NewCastle Retail en Telewest bij het meten, voorspellen en optimaliseren van hun bedrijfsprestaties door het faciliteren van betere samenwerking en accurater beslissingen.