Centennium introduceert BI expertisehuis
DEN HAAG, 20050126 -- De Haagse ICT-dienstverlener Centennium presenteert zich vanaf heden als 'BI expertisehuis'. Om daarmee nog nadrukkelijker de focus van haar dienstverlening en haar vakgebied tot uiting te brengen: Business Intelligence (BI) en Datawarehousing.Begin 2004 lanceerde Centennium het ICT Expertisehuis concept. "En met succes", aldus directeur-eigenaar Peter R. Poharnok: "Onze bedrijfsvoering is in tien maanden tijd in omvang verdubbeld en ook omzet en winst hebben tot op heden een aanzienlijke groei laten zien". Met de aanscherping tot 'BI expertisehuis' wil Centennium benadrukken dat de expertise die zij aan klanten en partners beschikbaar stelt specifiek is gericht op BI vraagstukken, in alle relevante BI-processen. Poharnok: "De klanten en partners die ons kennen weten dat al. Het doel nu is, ervoor te zorgen dat in de toekomst ook anderen ons in één oogopslag zullen herkennen als een kwaliteitsaanbieder van BI expertise.
De Haagse onderneming beschikt over kennis van en ervaring met vrijwel alle toonaangevende BI-tools en -technieken, waaronder die van Oracle, Microsoft, Informatica, Ascential, Business Objects, Cognos en SPSS. Kennis en ervaring die hand in had gaat met inzicht in methodieken, concepten en vooral de bedrijfsprocessen en -doelstellingen ten behoeve waarvan BI wordt ingezet. Met inmiddels 25 hoogopgeleide en veelal gecertificeerde specialisten op het gebied van BI en Datawarehousing, ontwikkelt Centennium zich snel tot een van de grotere, zelfstandige én onafhankelijke aanbieders van BI expertise.
Dit komt overeen met de doelstellingen die de Commercieel Manager van het bedrijf, Eric M. Hoogenboom, voor Centennium heeft opgesteld. Hoogenboom: "Het eerste kwartaal van 2005 staat voor een groot deel in het teken van de vergroting van de naamsbekendheid. We treden nadrukkelijker naar buiten met onze aangescherpte propositie en hopen zo klant- en partnerkring aanzienlijk te vergroten dit jaar. Op basis van een gezonde mix van directe en indirecte verkoop zullen we met name in het top-segment van het MKB onze dienstverlening fors uitbreiden."
Samen met de lancering van het label 'BI expertisehuis' verandert ook de Centennium huisstijl. Met een professioneler uiterlijk, een nieuw en herkenbaar logo alsook een duidelijke strategie verwacht Centennium de komende jaren hoge ogen te gaan gooien. Directeur Poharnok: "Voor 2005 streven we naar een jaaromzet van drie miljoen euro. Daarmee zal Centennium definitief de bescheidenheid van de afgelopen jaren achter zich laten."
Met o.a. uitingen in vakbladen, directe verkoop en prominente aanwezigheid op beurzen en congressen zal het Haagse bedrijf dit jaar op veel vlakken van zich laten horen. Dat Centennium niet van half werk houdt bewijst ze door de aankomende maanden op twee toonaangevende BI congressen acte de presence te geven: Op 26 januari te Zeist, als exposant op het congres 'BI als brug naar een intelligente organisatie'. En op 22 februari te Rotterdam, als sponsor van het 'BI OR DIE' congres. "Deze congressen zijn niet alleen inhoudelijk zeer interessant voor ons, maar ze bieden ons ook de kans om ons aan een breed publiek binnen onze doelgroep te presenteren", aldus Poharnok.
Centennium is sinds februari 2002 gevestigd in Den Haag, aan het Lange Voorhout. Op dit moment telt het bedrijf 28 medewerkers. In 2005 hoopt het bedrijf door te groeien naar een omvang van minimaal 35 medewerkers.
Voor meer informatie over Centennium zie www.centennium.nl