AXA Verzekeringen

AXA verdrievoudigt marktaandeel risicoverzekeringen 21 februari 2005

Na invoering van een sterke verlaging van de premies voor risicoverzekeringen (tot 25%) eind 2003 is in 2004 het marktaandeel van AXA in dit segment meer dan verdrievoudigd; van 0,8 procent naar bijna 3 procent.

AXA verbeterde met de tariefsverlaging van deze zuiver tijdelijke kapitaalverzekering bij overlijden de concurrentiepositie van zowel intermediair als van zichzelf. Alexander van Loon, directeur Marketing & Distributie: "De markt van dit soort relatief eenvoudige verzekeringen is een markt waarin de consument vrij gemakkelijk de aanbieders met elkaar kan vergelijken. Het intermediair ondervindt op het gebied van de risicoverzekeringen grote concurrentie van bijvoorbeeld de direct writers. Uit een concurrentievergelijking (waarin zowel intermediairmaatschappijen als direct writers zijn opgenomen) blijkt dat AXA met de nieuwe tarieven de strijd aan kan; met de direct writers en zeker met maatschappijen die met intermediairs werken."

De Amsterdamse vestiging van Alpha Hypotheken bleek over heel 2004 het beste gescoord te hebben met AXA's risicoverzekering. Regiomanager Mark Boetje van Alpha Hypotheken over risicoverzekeringen: "Nu box-3 oplossingen steeds populairder en interessanter worden zie je een duidelijke toename in de behoefte aan risicoverzekeringen. Een losse risicoverzekering die gemakkelijk verpandbaar is, komt dan zeer goed van pas. Een goede prijs en snelle afwikkeling zijn ook essentieel. Veel maatschappijen laten daar wel wat steken vallen."

Naar de 'roots' van AXA

Als dank voor de inspanningen van de medewerkers van Alpha Hypotheken te Amsterdam ligt voor hen een weekendarrangement in een viersterrenhotel in Parijs klaar waar zij per Thalys heen zullen reizen. Dat de reis naar Parijs gaat, heeft een reden. In Parijs is het hoofdkantoor van de AXA Group gevestigd.
AXA benadrukt graag dat men, vanwege de mondiale kracht van de AXA Group, zonder risico een risico (of andere) verzekering bij AXA kan afsluiten. Stabiliteit en internationale slagkracht verhogen nu eenmaal het vertrouwen in echte financiële bescherming.

Op de foto (vlnr): Bas Flapper (productmanager AXA), Mark Boetje (regiomanager Alpha Hypotheken) en Edith van Kampen (accountmanager AXA).