AXA verdrievoudigt marktaandeel risicoverzekeringen 21 februari 2005
Na invoering van een sterke verlaging van de premies voor
risicoverzekeringen (tot 25%) eind 2003 is in 2004 het marktaandeel
van AXA in dit segment meer dan verdrievoudigd; van 0,8 procent naar
bijna 3 procent.
AXA verbeterde met de tariefsverlaging van deze zuiver tijdelijke
kapitaalverzekering bij overlijden de concurrentiepositie van zowel
intermediair als van zichzelf. Alexander van Loon, directeur Marketing
& Distributie: "De markt van dit soort relatief eenvoudige
verzekeringen is een markt waarin de consument vrij gemakkelijk de
aanbieders met elkaar kan vergelijken. Het intermediair ondervindt op
het gebied van de risicoverzekeringen grote concurrentie van
bijvoorbeeld de direct writers. Uit een concurrentievergelijking
(waarin zowel intermediairmaatschappijen als direct writers zijn
opgenomen) blijkt dat AXA met de nieuwe tarieven de strijd aan kan;
met de direct writers en zeker met maatschappijen die met
intermediairs werken."
De Amsterdamse vestiging van Alpha Hypotheken bleek over heel 2004 het
beste gescoord te hebben met AXA's risicoverzekering. Regiomanager
Mark Boetje van Alpha Hypotheken over risicoverzekeringen: "Nu box-3
oplossingen steeds populairder en interessanter worden zie je een
duidelijke toename in de behoefte aan risicoverzekeringen. Een losse
risicoverzekering die gemakkelijk verpandbaar is, komt dan zeer goed
van pas. Een goede prijs en snelle afwikkeling zijn ook essentieel.
Veel maatschappijen laten daar wel wat steken vallen."
Naar de 'roots' van AXA
Als dank voor de inspanningen van de medewerkers van Alpha Hypotheken
te Amsterdam ligt voor hen een weekendarrangement in een
viersterrenhotel in Parijs klaar waar zij per Thalys heen zullen
reizen. Dat de reis naar Parijs gaat, heeft een reden. In Parijs is
het hoofdkantoor van de AXA Group gevestigd.
AXA benadrukt graag dat men, vanwege de mondiale kracht van de AXA
Group, zonder risico een risico (of andere) verzekering bij AXA kan
afsluiten. Stabiliteit en internationale slagkracht verhogen nu
eenmaal het vertrouwen in echte financiële bescherming.
Op de foto (vlnr): Bas Flapper (productmanager AXA), Mark Boetje
(regiomanager Alpha Hypotheken) en Edith van Kampen (accountmanager
AXA).
AXA Verzekeringen