PERSBERICHT - 2005-02-21
Silverjet Vakanties: plus van 32 procent in 2004, organisatie
aangepast op verdere groei
Luxe reizen gaan nog steeds als warme broodjes
Stagnerende economie of niet, luxe reizen en vakanties gaan als warme
broodjes over de toonbank. Specialist Odysseus pluste vorig jaar met
50 procent. En marktleider Silverjet Vakanties in Apeldoorn boekte
vorig jaar 25 procent meer passagiers en een 32 hogere omzet.
Silverjet is zeer optimistisch voor 2005 en heeft directie, bemanning,
huisvesting én activiteiten inmiddels uitgebreid.
Silverjet Vakanties heeft
2004 afgesloten met 25 procent meer passagiers en een 32 procent
hogere omzet. Als er zich al een stagnatie in de groei van
vliegvakanties heeft voorgedaan, dan is die volledig aan ons voorbij
gegaan, zegt directeur Rob Bremer.
De Apeldoornse specialist in het mooiste wat de wereld aan
bestemmingen en accommodaties te bieden heeft is op grond van de
voortgaande groei in de afgelopen winter zeer optimistisch voor 2005.
Goede vooruitzichten
Mede met het oog op de goede vooruitzichten en het vertrouwen in de
toekomst heeft Silverjet ook in de eigen organisatie een aantal
maatregelen genomen om de voortgaande expansie te kunnen opvangen. Dat
was nodig, om de consument de kwaliteit en zekerheid te kunnen blijven
bieden, die hij van Silverjet verwacht, aldus de directie.
De kantoorruimte in Apeldoorn is begin februari royaal verdubbeld tot
nu 800 vierkante meter. Per 1 april wordt de staf uitgebreid met drie
nieuwe productmanagers, waardoor het totaal aantal medewerkers groeit
naar 27.
Traveljet Zakenreizen
Per 1 februari heeft Silverjet een nieuwe (IATA) zusteronderneming
opgericht. Traveljet Zakenreizen, gevestigd in Amstelveen, gaat zich
in de toekomst met name richten op het verzorgen van zakenreizen en
incentives voor, onder anderen, de klanten van Silverjet Vakanties.
Silverjet Vakanties heeft overigens nog meer uitbreidingsplannen op
stapel staan, onder meer in België, maar de uitvoering daarvan wordt
niet voor het eind van 2005 verwacht.
Directie uitgebreid
In verband met de voortgaande sterke groei van het Silverjet product,
zowel als van het aantal medewerkers, heeft Silverjet de directie
inmiddels uitgebreid. Naast algemeen directeur Rob Bremer is de heer
Amel Vroege (53) benoemd tot commercieel directeur van Silverjet
Vakanties. Hij zal in deze functie verantwoordelijk zijn voor de
verdere productontwikkeling, de inkoop, de brochure, de pricing en de
verdere automatisering.
Vroege (foto rechts) heeft inmiddels een kwart eeuw ervaring in het
toerisme en was de laatste twee jaren bij TUI Nederland belast met de
productontwikkeling bij Arke en Holland International. Daarvoor was
hij in de negentiger jaren als directeur touroperating bij Neckermann
Nederland mede verantwoordelijk voor de groei van 150.000 tot meer dan
500.000 passagiers. Een doelstelling die Silverjet overigens niet
heeft, zo verzekert algemeen directeur Bremer.
Zomerbrochure 2005
In de zojuist verschenen nieuwe, 400 pagina's tellende zomerbrochure
maakt Silverjet Vakanties zijn reputatie als marktleider in het luxe
vakantiesegment, opnieuw ruimschoots waar.
In meer dan 325 zorgvuldig geselecteerde tophotels en resorts is er
keuze uit meer dan 3300 kamers en suites voor die groep consumenten,
die kiest voor de zekerheid van kwaliteit en luxe, zoals Silverjet dat
noemt.
De brochure biedt, ook qua prijs, voor elk wat wils. Zo is de laagst
aangeboden reissom voor een 8-daagse vliegvakantie (naar de Algarve)
475,- per persoon. En wie wat meer geld wil én heeft te besteden, kan
8 dagen naar Elounda Bay op Kreta voor rond de 38.000,- per persoon.
In beide gevallen is de prijs exclusief de bijdrage van 3,40 voor het
calamiteitenfonds.
Op maat
Alle reizen worden volledig op maat naar de persoonlijke voorkeur van
de cliënt samengesteld. Het comfort van flexibele "lijndiensten",
limo- en/of helitransfers in combinatie met business class lounges
maken een Silverjetvakantie voor onze vakantiegangers tot een feest,
verzekert Rob Bremer.
Costa de la
Luz
Nieuw in het zomeraanbod is de regio Costa de la Luz ten zuiden van
Sevilla, in Spanje. Een regio, die met haar milde klimaat, het
prachtige natuurschoon, de karakteristieke monumenten en de
vriendelijke Andalusische bevolking al langer in de belangstelling
staat. Silverjet heeft er een aantal wonderschone hotels en resorts in
het topsegment gevonden.
Daaronder het beroemde Hotel Alfons XIII (foto rechts), hét
vijfsterrentophotel in Sevilla. Het is in 1928 in opdracht van de
gelijknamige Spaanse koning gebouwd, die daarmee het meest luxueuze
hotel van Europa wilde realiseren. De romantiek van de Spaans Moorse
geschiedenis is nog in het hele gebouw terug te vinden.
Voor het eerst Turkije
Nieuw in de brochure is ook Turkije, een vakantieland dat tot nu toe
in het Silverjet-pakket niet voorkwam. Voor het eerst, gelet op de
grote en nog steeds toenemende belangstelling voor dit land, is nu ook
daar een kleine selectie tophotels opgenomen, aldus Bremer.
Daaronder het
vermaarde Ritz-Carlton in Istanbul, met vanuit veel van de
schitterende (bad)kamers en suites een vorstelijk uitzicht over de
Bosporus (foto links). Verder in de Turkijeselectie ook het in ons
land inmiddels steeds vaker genoemde designhotel Hillside Su in
Antalya en de daaraan gelieerde Hillside Beach Club in Fethyie.
Jongensdroom
In Griekenland is Athene, dat vorig jaar vanwege de Olympische Spelen
door Silverjet angstvallig werd gemeden, weer met een aantal
toplokaties aanwezig. In midden-Italië is het aanbod verruimd, met
onder meer een aantal reizen met klassieke autos, speciaal bestemd
voor gasten die daarmee hun ultieme jongensdroom waar willen gaan
maken.
Oldtimers
Silverjet heeft daarvoor twee bijzondere oldtimers in de aanbieding:
de Alfa Romeo Giulietta Spider 1961 (foto onder), één van de mooiste
sportwagens uit de Pininfarina-stal en nog steeds zeer geliefd bij de
echte kenners. Daarnaast eveneens een Pininfarina, namelijk een Fiat
1500 Cabriolet uit 1965. Routes kunnen vrij worden gekozen, maar
voeren steevast langs sfeervolle, kleinschalige Italiaanse
toplokaties.
Silverjet constateert een groeiende belangstelling voor het
uitgebreide topaanbod in de USA, waarvan de toch al prima prijs- en
kwaliteitsverhouding door de sterke Euro ten opzichte van de dollar
nog verder is verbeterd.