PERSBERICHT - 2005-02-21

Silverjet Vakanties: plus van 32 procent in 2004, organisatie aangepast op verdere groei

Luxe reizen gaan nog steeds als warme broodjes

Stagnerende economie of niet, luxe reizen en vakanties gaan als warme broodjes over de toonbank. Specialist Odysseus pluste vorig jaar met 50 procent. En marktleider Silverjet Vakanties in Apeldoorn boekte vorig jaar 25 procent meer passagiers en een 32 hogere omzet. Silverjet is zeer optimistisch voor 2005 en heeft directie, bemanning, huisvesting én activiteiten inmiddels uitgebreid.

Silverjet Vakanties heeft 2004 afgesloten met 25 procent meer passagiers en een 32 procent hogere omzet. Als er zich al een stagnatie in de groei van vliegvakanties heeft voorgedaan, dan is die volledig aan ons voorbij gegaan, zegt directeur Rob Bremer.

De Apeldoornse specialist in het mooiste wat de wereld aan bestemmingen en accommodaties te bieden heeft is op grond van de voortgaande groei in de afgelopen winter zeer optimistisch voor 2005.

Goede vooruitzichten
Mede met het oog op de goede vooruitzichten en het vertrouwen in de toekomst heeft Silverjet ook in de eigen organisatie een aantal maatregelen genomen om de voortgaande expansie te kunnen opvangen. Dat was nodig, om de consument de kwaliteit en zekerheid te kunnen blijven bieden, die hij van Silverjet verwacht, aldus de directie.

De kantoorruimte in Apeldoorn is begin februari royaal verdubbeld tot nu 800 vierkante meter. Per 1 april wordt de staf uitgebreid met drie nieuwe productmanagers, waardoor het totaal aantal medewerkers groeit naar 27.

Traveljet Zakenreizen
Per 1 februari heeft Silverjet een nieuwe (IATA) zusteronderneming opgericht. Traveljet Zakenreizen, gevestigd in Amstelveen, gaat zich in de toekomst met name richten op het verzorgen van zakenreizen en incentives voor, onder anderen, de klanten van Silverjet Vakanties. Silverjet Vakanties heeft overigens nog meer uitbreidingsplannen op stapel staan, onder meer in België, maar de uitvoering daarvan wordt niet voor het eind van 2005 verwacht.

Directie uitgebreid In verband met de voortgaande sterke groei van het Silverjet product, zowel als van het aantal medewerkers, heeft Silverjet de directie inmiddels uitgebreid. Naast algemeen directeur Rob Bremer is de heer Amel Vroege (53) benoemd tot commercieel directeur van Silverjet Vakanties. Hij zal in deze functie verantwoordelijk zijn voor de verdere productontwikkeling, de inkoop, de brochure, de pricing en de verdere automatisering.

Vroege (foto rechts) heeft inmiddels een kwart eeuw ervaring in het toerisme en was de laatste twee jaren bij TUI Nederland belast met de productontwikkeling bij Arke en Holland International. Daarvoor was hij in de negentiger jaren als directeur touroperating bij Neckermann Nederland mede verantwoordelijk voor de groei van 150.000 tot meer dan 500.000 passagiers. Een doelstelling die Silverjet overigens niet heeft, zo verzekert algemeen directeur Bremer.

Zomerbrochure 2005 In de zojuist verschenen nieuwe, 400 pagina's tellende zomerbrochure maakt Silverjet Vakanties zijn reputatie als marktleider in het luxe vakantiesegment, opnieuw ruimschoots waar.

In meer dan 325 zorgvuldig geselecteerde tophotels en resorts is er keuze uit meer dan 3300 kamers en suites voor die groep consumenten, die kiest voor de zekerheid van kwaliteit en luxe, zoals Silverjet dat noemt.

De brochure biedt, ook qua prijs, voor elk wat wils. Zo is de laagst aangeboden reissom voor een 8-daagse vliegvakantie (naar de Algarve) 475,- per persoon. En wie wat meer geld wil én heeft te besteden, kan 8 dagen naar Elounda Bay op Kreta voor rond de 38.000,- per persoon. In beide gevallen is de prijs exclusief de bijdrage van 3,40 voor het calamiteitenfonds.

Op maat
Alle reizen worden volledig op maat naar de persoonlijke voorkeur van de cliënt samengesteld. Het comfort van flexibele "lijndiensten", limo- en/of helitransfers in combinatie met business class lounges maken een Silverjetvakantie voor onze vakantiegangers tot een feest, verzekert Rob Bremer.

Costa de la Luz
Nieuw in het zomeraanbod is de regio Costa de la Luz ten zuiden van Sevilla, in Spanje. Een regio, die met haar milde klimaat, het prachtige natuurschoon, de karakteristieke monumenten en de vriendelijke Andalusische bevolking al langer in de belangstelling staat. Silverjet heeft er een aantal wonderschone hotels en resorts in het topsegment gevonden.

Daaronder het beroemde Hotel Alfons XIII (foto rechts), hét vijfsterrentophotel in Sevilla. Het is in 1928 in opdracht van de gelijknamige Spaanse koning gebouwd, die daarmee het meest luxueuze hotel van Europa wilde realiseren. De romantiek van de Spaans Moorse geschiedenis is nog in het hele gebouw terug te vinden.

Voor het eerst Turkije
Nieuw in de brochure is ook Turkije, een vakantieland dat tot nu toe in het Silverjet-pakket niet voorkwam. Voor het eerst, gelet op de grote en nog steeds toenemende belangstelling voor dit land, is nu ook daar een kleine selectie tophotels opgenomen, aldus Bremer.

Daaronder het vermaarde Ritz-Carlton in Istanbul, met vanuit veel van de schitterende (bad)kamers en suites een vorstelijk uitzicht over de Bosporus (foto links). Verder in de Turkijeselectie ook het in ons land inmiddels steeds vaker genoemde designhotel Hillside Su in Antalya en de daaraan gelieerde Hillside Beach Club in Fethyie.

Jongensdroom
In Griekenland is Athene, dat vorig jaar vanwege de Olympische Spelen door Silverjet angstvallig werd gemeden, weer met een aantal toplokaties aanwezig. In midden-Italië is het aanbod verruimd, met onder meer een aantal reizen met klassieke autos, speciaal bestemd voor gasten die daarmee hun ultieme jongensdroom waar willen gaan maken.

Oldtimers
Silverjet heeft daarvoor twee bijzondere oldtimers in de aanbieding: de Alfa Romeo Giulietta Spider 1961 (foto onder), één van de mooiste sportwagens uit de Pininfarina-stal en nog steeds zeer geliefd bij de echte kenners. Daarnaast eveneens een Pininfarina, namelijk een Fiat 1500 Cabriolet uit 1965. Routes kunnen vrij worden gekozen, maar voeren steevast langs sfeervolle, kleinschalige Italiaanse toplokaties.

Silverjet constateert een groeiende belangstelling voor het uitgebreide topaanbod in de USA, waarvan de toch al prima prijs- en kwaliteitsverhouding door de sterke Euro ten opzichte van de dollar nog verder is verbeterd.