Ingezonden persbericht
Persbericht
NU.nl sponsort Nederlandse coureur Christijan Albers
~ Nederlands grootste nieuwssite steunt jong Formule1 talent ~
Amsterdam, 21 februari 2005 NU.nlsponsort Christijan Albers, de Nederlandse coureur die voor het Minardi F1 team in het Formule1 seizoen 2005 zal uitkomen. NU.nl verbindt daarmee haar naam en logo aan Nederlands jongste Formule1 talent. De samenwerking tussen NU.nl en Albers zal resulteren in meer Formule1 wedstrijdnieuws en circuit- en teaminformatie op Nederlands grootste nieuwssite.
NU.nl is de dagelijkse nieuwsbron bij uitstek voor honderdduizenden Nederlandse mannen. Met actueel Formule1 nieuws voorzien we in de wens van talrijke F1-liefhebbers, aldus hoofdredacteur Rogier Swagerman. NU.nl wordt vooral op werkdagen veelvuldig bezocht, maar met het Formule1 nieuws bieden we juist de weekend-bezoeker en dus de F1-fans iets extra s.
Voor Paul Molenaar, algemeen directeur van ilse media bv, was het sponsoren van Albers een makkelijke beslissing: Er zijn veel raakvlakken tussen Christijan en NU.nl, maar de duidelijkste is natuurlijk snelheid. NU.nl is door haar snelle nieuws en snelle site de nummer 1 nieuwssite geworden. Bovendien is ook sport een belangrijk onderdeel van NU.nl.
Christijan Albers is zelf erg te spreken over de samenwerking. We hadden al een goede relatie met de ilse media groep en ik vind het fantastisch dat NU.nl dit seizoen achter me staat.
NU.nl zal overigens ook haar lezers en klanten gaan betrekken in de sponsorship van Albers. De verwachting is dat wij nog wel met een speciaal evenement zullen komen rondom Formule1 en Christijan Albers, aldus Molenaar. Details kunnen we nog niet geven, maar met het management van Albers zijn diverse opties besproken. En welke ook doorgaat: fun wordt het altijd.
BERICHT VOOR DE REDACTIE
De NU.nl sponsoring van Albers is zichtbaar door het NU.nl logo op de Minardi-auto, op het pak van Albers en op de pitmuur. Zie de fotobijlage.
Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, startpagina.nl, NU.nl, overzicht.nl, download.nl en web-log.nl bereikt ilse media meer dan 60% van alle internetters in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites kaboem.nl en cu2.nl zijn onderdeel van ilse media dochter NewRulez. Samen genereren ilse media en NewRulez ruim 400 miljoen pageviews per maand op het internet.
Naast haar online activiteiten is ilse media uitgever van de welke informatiegidsen. Deze uitgaven en de website www.welke.nl, helpen de consument bij het maken van grote aankoopbeslissingen. ilse media is een onderdeel van Sanoma Uitgevers, uitgever van 62 magazines in Nederland.
Voor meer informatie over de ilse media groep kunt u terecht op www.ilsemedia.nl
Voor meer informatie over de sponsoring kunt u contact opnemen met:
Paul Molenaar, algemeen directeur ilse media groep
Tel: 020-8404500
pers@ilsemedia.nl
LEWIS Global Public Relations
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com