Ingezonden persbericht


Persbericht

Trinicom neemt belang in business chat bedrijf LiveCom.net

Wilp, 21 februari 2005 - Trinicom, Nederlands marktleider op het gebied van eService software, heeft een belang genomen in live business chat leverancier LiveCom. In het najaar zal de interactieve chat software van LiveCom als module van het Trinicom eService Center(TM) beschikbaar zijn. Met de toevoeging van chat aan haar productportfolio zal Trinicom haar marktleidende positie in Nederland verder uitbreiden.

Sinds 2001 draagt LiveCom met de oplossingen LiveCom Support en LiveCom Sales bij aan een effectieve customer service en verhoging van de on line verkopen van haar klanten. De software van LiveCom is geheel in eigen huis ontwikkeld en dus honderd procent Nederlands. Floris van der Veen, Directeur van LiveCom: "De participatie van Trinicom in LiveCom geeft ons de mogelijkheid om sneller de Nederlandse en op termijn de Europese markt te veroveren. Voor onze bestaande klanten betekent dit, naast een waarborging van de continuïteit, ook dat ze eenvoudig kunnen doorgroeien naar het Trinicom platform met web selfservice of e-mail response management. Trinicom gaat onze chat software als module van het eService Center(TM) vermarkten. Potentiële klanten die alleen interesse hebben in chat zal Trinicom doorverwijzen naar LiveCom. We kunnen onze nieuwe en bestaande klanten dus een grote mate van flexibiliteit bieden."

Naast internet, e-mail en telefoon zal chat de komende jaren een belangrijk kanaal worden voor klantinteractie. Het belang van goede communicatie over alle kanalen is groot, uit onderzoek blijkt dat de 'multi-channel' klant de meest winstgevende klant is. Ook is bewezen dat klantloyaliteit voor een zeer groot gedeelte afhankelijk is van de serviceverlening. Wilco Rietberg, Algemeen Directeur van Trinicom: "Het vertrouwen dat wij in LiveCom hebben laten wij met deze deelneming tot uiting komen. De integratie van de chat software van LiveCom zal ervoor zorgen dat organisaties professioneel kunnen chatten met hun websitebezoekers, ondersteund met de up-to-date informatie uit de kennisbank van het eService Center(TM). Een effectieve chat zorgt voor een daling in de kosten van klantcontact en een positieve beleving bij de klant; hij wordt volledig geholpen via het kanaal dat hij zelf kiest. Het spreekt voor zich dat chat interessante mogelijkheden biedt voor cross- en upsell. Door alle klantcontacten, inclusief chat, in het eService Center(TM) vast te leggen bieden wij de gebruikers bovendien een schat aan waardevolle informatie. De deelneming in LiveCom past in de strategie van Trinicom om haar leidende positie in Nederland verder te versterken en in Europa binnen twee jaar te groeien tot een top-3 speler op het vlak van customer service."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management en agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center(TM). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contact center, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder Casema, Thales, Stichting Korrelatie, FBTO en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Over LiveCom
LiveCom.net is de Nederlandse marktleider op het gebied van live customer support, marketing en sales in Nederland. De door LiveCom.net in Nederland ontwikkelde software stelt haar gebruikers in staat zowel reactief als pro-actief middels text-chat te communiceren met websitebezoekers. De software kent een Support en Sales variant en wordt voornamelijk aangeboden op basis van het ASP (Application Service Provider) model. Voor meer informatie zie: www.livecom.net.


---

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: frieda@influx-pr.com