MCC opent Mobile Competence Centre in Spanje
In samenwerking met TomTom, HP en Microsoft
Naarden, 21 februari 2005 - Op 1 februari jl. heeft de Mobile Communications Company (MCC) het Mobile Competence Centre Spain geopend. Het Mobile Competence Centre Spain (MCCs), dat is gevestigd in Madrid, is opgericht in nauwe samenwerking met TomTom, HP en Microsoft.
Het Mobile Competence Centre Spain gaat met name complete navigatieoplossingen, bestaande uit TomTom-navigatiesoftware en een PDA of een SmartPhone op basis van Microsoft Windows Mobile in Spanje op de markt brengen. Daarnaast zal het Spaanse Mobile Competence Centre ook specifieke bundels voor de Spaanse zakelijke markt gaan ontwikkelen, zoals de @MobileBox, een bundel bestaande uit een HP ProLiant server met Microsoft Windows Small Business Server 2003, mobiele apparaten op basis van Microsoft Windows Mobile, inclusief complete on-site installatie en configuratie.
De markt voor mobiele navigatiesystemen staat in Spanje op dit moment nog in de kinderschoenen. Léon Bosch, managing director van de nieuwe Spaanse vestiging: "Spanje maakt een sterke economische groei door en de autoverkopen zijn hoog. Spanjaarden zijn bovendien enorm mobiel. Door deze combinatie van factoren biedt de Spaanse markt een groot potentieel voor mobiele navigatieoplossingen. Distributeurs die dit soort producten op succesvolle wijze en met kennis van zaken op de markt kunnen brengen, waren er tot voor kort echter niet. MCC heeft daarom besloten een eigen vestiging in Spanje te openen, waarbij wij de volledige steun hebben gekregen van TomTom, HP en Microsoft."
Officiële distributieovereenkomsten
MCC heeft voor de Spaanse markt officiële distributieovereenkomsten getekend met TomTom, HP en Microsoft. Zij steunen het initiatief van MCC en leveren een bijdrage op het gebied van marketing, resources en sales support. Voor Microsoft gaat MCC vanaf juni 2005 bovendien alle Windows Mobile-trainingen verzorgen voor verkooppersoneel van Spaanse retailers. Hiertoe zal MCC een aantal zogeheten Windows Mobile Ambassadors aanstellen.
Corinne Vigreux, Commercial Director van TomTom: "De Spaanse markt is voor ons bijzonder interessant. Tot nog toe was het voor ons echter moeilijk om deze markt te benaderen, eenvoudigweg omdat we geen distributeurs konden vinden die kundig genoeg waren om onze oplossingen met succes op de markt te brengen. We zijn dan ook bijzonder verheugd over het initiatief van MCC en hebben er alle vertrouwen in dat deze samenwerking tot positieve resultaten zal leiden."
Het Mobile Competence Centre Spain is per 1 februari 2005 van start gegaan onder leiding van Léon Bosch, directielid van the Mobile Communciation Company. Naast Bosch zijn bij de vestiging twee account managers en een sales en marketing support-medewerker werkzaam. Het team zal in juni worden uitgebreid met de eerder genoemde Windows Mobile Ambassadors.
De sales- en marketingverantwoordelijkheden van Léon Bosch worden in Nederland overgenomen door Harold van Wijk. Van Wijk was voorheen sales manager PDA/GPS binnen MCC. Léon Bosch blijft binnen de Nederlandse organisatie eindverantwoordelijk voor de PDA/GPS-business.
Beeldmateriaal is te downloaden van http://www.mcsonline.nl/pers .
Mobile Communication Company (MCC)
Het Mobile Competence Centre, onderdeel van MCC Nederland, biedt resellers en dealers op het gebied van telecommunicatie en informatietechnologie complete oplossingen voor mobiele professionals, die behalve hardware en software ook aanvullende diensten, zoals trainingen, omvatten. MCC (Mobile Communication Company) te Naarden is de grootste onafhankelijke distributeur van telecommunicatiehardware, mobiele oplossingen en abonnementen in Nederland. Tot het productaanbod van MCC behoren ondermeer mobiele telefoons, Smartphones, digitale camera's, dect-apparatuur en PDA's, inclusief connectivity-, synchronisatie- en navigatieoplossingen van vooraanstaande leveranciers. MCC heeft vestigingen in Naarden en Den Bosch en heeft tevens vestigingen in België en Spanje.
Ingezonden persbericht