Persbericht
Opening Bosch Automotive Training Center in Barneveld
Barneveld, 21 februari 2005 Bosch opent vandaag het eerste opleidingscentrum voor onder andere deelnemers aan het Bosch Car Service-concept in Nederland: het Bosch Automotive Training Center in Barneveld. Dit is het 36ste trainingscentrum van Bosch in de wereld.
Dit trainingscentrum biedt technische kennis, informatie, advies en opleidingen aan onder andere monteurs van deelnemende Bosch Car Service garages en bedrijven die technische Bosch-apparatuur gebruiken. Het concept is gericht op vakbekwaamheid in en rond de auto, van ABS tot toebehoren en service.
Autotechnologie is de grootste divisie van de Bosch Groep. De divisie Verkoop Automaterialen in Nederland werkt met geselecteerde, vrije garages. Sinds Bosch op 29 mei 2001 met het Bosch Car Service-concept in Nederland van start is gegaan, hebben zich al 270 universele autobedrijven aangesloten. Hiermee is het concept landelijk dekkend en veruit het grootste garageconcept in Nederland.
Bosch Automotive Training Centre
Met het Bosch Automotive Training Center in Barneveld wil Bosch de technische kennis en de kwaliteit waar zij voor staat waarborgen. Gezien de continue ontwikkelingen op het gebied van techniek en systeemelektronica is het belangrijk om automonteurs hierop regelmatig te trainen. Naast drie eigen trainers beschikt het centrum over 41 trainingsvoertuigen, 3 voertuighallen, 4 theorieruimtes en een kantine die kan worden omgebouwd tot een presentatieruimte, waar een auto naar binnen gereden kan worden. Er zijn 6 bruggen, een (rem)teststraat en alle apparatuur is aanwezig om de monteurs goed te trainen en het geleerde in de praktijk toe te passen.
Voordelen voor de consument
De Bosch Car Services garanderen vakkundige uitvoering van service-, onderhouds- en reparatiewerk. Het productaanbod bestaat onder andere uit bougies, accu s, ruitenwissers, filters, koplampen, accumulatoren, startmotoren, generatoren, benzine- en diesel motormanagement systemen, remsystemen en veiligheidssystemen.
Voor de consument biedt Bosch Car Service een gratis mobiliteitsgarantie. Deze pechhulp geldt voor heel Europa, 7 dagen per week en 24 uur per dag. En indien de reparatie van het voertuig langere tijd gaat duren, wordt kosteloos vervangend vervoer (categorie B) ingezet met een maximum van 5 dagen.
Bij een standaard onderhoudsbeurt controleert een Bosch Car Service garage altijd: remmen en remvloeistof, schokdempers, koelsysteem, V-riemen, ventilatiesysteem, oliepeil, accu, verlichting, claxon, emissiewaarden, ontsteking en bougies (indien van toepassing), wisbladen en ruitensproeier (vloeistof).
Om dit te waarborgen heeft Bosch in 2005 een kwaliteitsprogramma ingevoerd waarbij het gehele netwerk aan een audit zal worden onderworpen. Daarnaast wordt bij 10% van de bedrijven een mystery visit gedaan. Het gaat bij de beoordeling van de kwaliteit om zowel technische afhandeling als ook service, uitstraling en structuur. De eerste resultaten worden begin maart verwacht. Hierna zal daar waar nodig een gedegen verbeterplan worden opgesteld met de betrokken bedrijven. Zo moeten technische kennis en kwaliteit de belangrijkste punten bij Bosch blijven.
Over Bosch
Bosch Nederland is een regionale afdeling van de Bosch Groep, een van de grootste private industriële ondernemingen ter wereld, met 235.000 werknemers en een jaarlijkse omzet van meer dan 40 miljard euro. Meer informatie: