CREATIVE VENUE
1-2 Paint(tm) verfemmer van Flexa breekt door
P e r s b e r i c h t
1-2 Paint(tm) verfemmer breekt door
Vooral studenten en mannen vallen voor revolutionaire verfemmer
Sassenheim. 21 februari 2005 - De vraag naar muurverven in de onlangs
door Flexa geĂŻntroduceerde 1-2 Paint(tm) verfemmer (spreek uit:
one-two paint) overtreft alle verwachtingen. Vooral de kleinere 5
liter verpakking is zeer populair bij mannen en studenten die even
snel en makkelijk, zonder rompslomp, willen schilderen. De binnenkant
van het deksel fungeert als verfbakje waar met gemak een brede roller
in past. Het overgieten van verf vanuit de emmer in een verfbakje is
niet meer nodig, Overtollige verf loopt tijdens het schilderen en na
het afsluiten vanzelf weer terug in de verpakking.
'Uit onze nieuwe trendmonitor blijkt dat vooral kleinere huishoudens
kiezen voor 1-2 Paint(tm)', zegt Flexa Brand Manager Paul Spronk. 'Met
name mannen schilderen relatief veel en kiezen daarbij puur voor
schildergemak. We hadden nooit gedacht dat de verpakking zo zou
aanslaan. Mannen houden ervan snel grote oppervlakken te schilderen.
Vrouwen vinden het prettig mannen te zien schilderen maar ergeren zich
er daarentegen wel enorm aan als mannen niet netjes werken'.
Flexa: de kleuruitvinders
Flexa introduceerde in december jongstleden het 1-2 Paint(tm)
verpakkingsconcept. 'Het revolutionaire ontwerp past in ons streven
'de kleuruitvinder' te willen zijn. En dat geldt ook voor
verfverpakkingen. 1-2 Paint(tm) is een noviteit. De afgelopen 50 jaar
zijn er eigenlijk geen noemenswaardige ontwikkelingen geweest op het
gebied van verf-verpakkingdesign. Vanzelfsprekend zijn we zeer content
dat het zo aanslaat.
Als kleuruitvinder onderzoekt Flexa sinds januari 2005 het gebruik van
verf en kleur door consumenten in haar permanente trendmonitor 'Kleur
in je leven'. Zij zal de uitkomsten met regelmaat publiceren. Flexa
publiceert verder om het jaar haar gerespecteerde trend 'Color
Envelope' en verspreidt twee keer per jaar in een oplage van 35.000
exemplaren het 'Flexa Colors' magazine (nieuwe editie, mei 2005). Het
bedrijf belooft verder op zeer korte termijn met een aantal
verrassende productintroducties te komen.