CREATIVE VENUE


1-2 Paint(tm) verfemmer van Flexa breekt door

P e r s b e r i c h t


1-2 Paint(tm) verfemmer breekt door
Vooral studenten en mannen vallen voor revolutionaire verfemmer

Sassenheim. 21 februari 2005 - De vraag naar muurverven in de onlangs door Flexa geĂŻntroduceerde 1-2 Paint(tm) verfemmer (spreek uit: one-two paint) overtreft alle verwachtingen. Vooral de kleinere 5 liter verpakking is zeer populair bij mannen en studenten die even snel en makkelijk, zonder rompslomp, willen schilderen. De binnenkant van het deksel fungeert als verfbakje waar met gemak een brede roller in past. Het overgieten van verf vanuit de emmer in een verfbakje is niet meer nodig, Overtollige verf loopt tijdens het schilderen en na het afsluiten vanzelf weer terug in de verpakking.

'Uit onze nieuwe trendmonitor blijkt dat vooral kleinere huishoudens kiezen voor 1-2 Paint(tm)', zegt Flexa Brand Manager Paul Spronk. 'Met name mannen schilderen relatief veel en kiezen daarbij puur voor schildergemak. We hadden nooit gedacht dat de verpakking zo zou aanslaan. Mannen houden ervan snel grote oppervlakken te schilderen. Vrouwen vinden het prettig mannen te zien schilderen maar ergeren zich er daarentegen wel enorm aan als mannen niet netjes werken'.

Flexa: de kleuruitvinders
Flexa introduceerde in december jongstleden het 1-2 Paint(tm) verpakkingsconcept. 'Het revolutionaire ontwerp past in ons streven 'de kleuruitvinder' te willen zijn. En dat geldt ook voor verfverpakkingen. 1-2 Paint(tm) is een noviteit. De afgelopen 50 jaar zijn er eigenlijk geen noemenswaardige ontwikkelingen geweest op het gebied van verf-verpakkingdesign. Vanzelfsprekend zijn we zeer content dat het zo aanslaat.

Als kleuruitvinder onderzoekt Flexa sinds januari 2005 het gebruik van verf en kleur door consumenten in haar permanente trendmonitor 'Kleur in je leven'. Zij zal de uitkomsten met regelmaat publiceren. Flexa publiceert verder om het jaar haar gerespecteerde trend 'Color Envelope' en verspreidt twee keer per jaar in een oplage van 35.000 exemplaren het 'Flexa Colors' magazine (nieuwe editie, mei 2005). Het bedrijf belooft verder op zeer korte termijn met een aantal verrassende productintroducties te komen.