MediaPlaza


Executive evening E-mail marketing Introductie

Executive evening E-mail marketing

Over de mogelijkheden en valkuilen van e-mail marketing

Introductie

Maandag 21 februari 2005
18:00 - 21:00 uur
Media Plaza, Utrecht

Executive evening
In 2005 gaat MarketingPlaza.nu een hele serie van executive evenings organiseren. Het doel van deze avonden is om over de diverse onderwerpen op het gebied van interactieve sales, marketing en communicatie introducties te geven. In één avond krijgt de bezoeker een overzicht over het desbetreffende onderwerp. De doelgroep is dan ook de professional die nog geen kennis heeft van het onderwerp, maar zich hier wel op wil/moet oriënteren.

Waarom?
E-mail is één van de killer applicaties van internet, dagelijks gaan er miljarden e-mails over het internet. E-mail marketing is, mits op de juiste manier ingezet, een van de meest krachtige tools om relaties mee te behouden en omzet te verhogen. Het is de elektronische vorm van Direct Marketing. Deze richt zich op één op één communicatie tussen bedrijven en consumenten en/of bedrijven en bedrijven middels het versturen van elektronische post. E-mail kan ook worden ingezet als viral marketing tool waardoor een krachtig instrument ontstaat om nieuwe bezoekers aan te trekken. Door spam en de regelgeving hieromtrent wordt het gebruik steeds complexer.

Iedere organisatie kan zijn communicatiekracht vergroten door de inzet van e-mail marketing, mits dit op de juiste manier gebeurt. En dat is in de praktijk complexer dan het lijkt. Hoe ga je daarmee om als marketeer of communicatie professional? De executive evening gaat in op de mogelijkheden en onmogelijkheden van e-mail marketing.

Facts
Uit een onderzoek van Jupiter.com blijkt dat de belangrijkste doelstellingen van e-mail marketing zijn: Het verstevigen van relaties (41%), het binnenhalen van nieuwe klanten (28%) en het verkorten van de aankoopcycles (13%).

Voor wie?
Sales-, communicatie-, en marketingprofessionals.

Door wie?
Deze executive evening wordt georganiseerd door MarketingPlaza.nu in samenwerking met diverse experts. De sprekers en het definitieve programma worden z.s.m. bekendgemaakt!

Meer informatie
Wilt u meer weten over deze bijeenkomst, neem dan contact op via programma@marketingplaza.nu
Deze sessie is onderdeel van Marketingplaza.nu. Dit kennisplatform is een initiatief van Media Plaza te Utrecht. Doel is om tezamen met de (internationaal gelieerde) branche- en vakorganisaties - NIMA, DDMA, VEA E-com, Pragma, MEC, CCMA, IAB, IPAN, SpinAwards, Cascadis, EMMA, SMA, BVA en ANMA - het innovatieve en interactieve karakter binnen het marketing-, communicatie- en salesvakgebied te bevorderen. Daarnaast wordt dit initiatief ondersteund door diverse kennispartners.