MediaPlaza
Executive evening E-mail marketing Introductie
Executive evening E-mail marketing
Over de mogelijkheden en valkuilen van e-mail marketing
Introductie
Maandag 21 februari 2005
18:00 - 21:00 uur
Media Plaza, Utrecht
Executive evening
In 2005 gaat MarketingPlaza.nu een hele serie van executive evenings
organiseren. Het doel van deze avonden is om over de diverse
onderwerpen op het gebied van interactieve sales, marketing en
communicatie introducties te geven. In één avond krijgt de bezoeker
een overzicht over het desbetreffende onderwerp. De doelgroep is dan
ook de professional die nog geen kennis heeft van het onderwerp, maar
zich hier wel op wil/moet oriënteren.
Waarom?
E-mail is één van de killer applicaties van internet, dagelijks gaan
er miljarden e-mails over het internet. E-mail marketing is, mits op
de juiste manier ingezet, een van de meest krachtige tools om relaties
mee te behouden en omzet te verhogen. Het is de elektronische vorm van
Direct Marketing. Deze richt zich op één op één communicatie tussen
bedrijven en consumenten en/of bedrijven en bedrijven middels het
versturen van elektronische post. E-mail kan ook worden ingezet als
viral marketing tool waardoor een krachtig instrument ontstaat om
nieuwe bezoekers aan te trekken. Door spam en de regelgeving
hieromtrent wordt het gebruik steeds complexer.
Iedere organisatie kan zijn communicatiekracht vergroten door de inzet
van e-mail marketing, mits dit op de juiste manier gebeurt. En dat is
in de praktijk complexer dan het lijkt. Hoe ga je daarmee om als
marketeer of communicatie professional? De executive evening gaat in
op de mogelijkheden en onmogelijkheden van e-mail marketing.
Facts
Uit een onderzoek van Jupiter.com blijkt dat de belangrijkste
doelstellingen van e-mail marketing zijn: Het verstevigen van relaties
(41%), het binnenhalen van nieuwe klanten (28%) en het verkorten van
de aankoopcycles (13%).
Voor wie?
Sales-, communicatie-, en marketingprofessionals.
Door wie?
Deze executive evening wordt georganiseerd door MarketingPlaza.nu in
samenwerking met diverse experts. De sprekers en het definitieve
programma worden z.s.m. bekendgemaakt!
Meer informatie
Wilt u meer weten over deze bijeenkomst, neem dan contact op via
programma@marketingplaza.nu
Deze sessie is onderdeel van Marketingplaza.nu. Dit kennisplatform is
een initiatief van Media Plaza te Utrecht. Doel is om tezamen met de
(internationaal gelieerde) branche- en vakorganisaties - NIMA, DDMA,
VEA E-com, Pragma, MEC, CCMA, IAB, IPAN, SpinAwards, Cascadis, EMMA,
SMA, BVA en ANMA - het innovatieve en interactieve karakter binnen het
marketing-, communicatie- en salesvakgebied te bevorderen. Daarnaast
wordt dit initiatief ondersteund door diverse kennispartners.