Ingezonden persbericht


SAP en PIM introduceren SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs

's-Hertogenbosch, 18 februari 2005 - SAP heeft in samenwerking met het Platform Innovatie in Marketing (PIM) de SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs geïntroduceerd. De prijs wordt op 10 mei 2005 voor het eerst toegekend aan het meest vernieuwende en voor de praktijk relevante Nederlandse proefschrift op het gebied van marketing. Het voornaamste doel van deze prijs is wetenschappelijk marketingonderzoek te stimuleren en de marketingwetenschap en het bedrijfsleven dichterbij elkaar te brengen.

De jury bestaat uit:

* Drs. Hans Molenaar (Voorzitter Platform Innovatie in Marketing);
* Prof.dr. Ruud Frambach (Hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam);
* Prof.dr. Tammo Bijmolt (Hoogleraar Marketing Rijksuniversiteit Groningen);
* Drs. Ruud Polman (Directeur Communicatie Randstad);
* Kamiel Beijer (Alliance & Marketing Manager mySAP CRM SAP Nederland BV);
* Kai Doornink (Hoofdredacteur IT Commercie);
* Fred Sengers (Hoofdredacteur Marketing Tribune). SAP wil veelbelovende promovendi een podium bieden. Voor de top-drie van de SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs zal volop de gelegenheid zijn om hun visie te presenteren aan het bedrijfsleven. Er zullen diverse sessies en gespreksseminars georganiseerd worden met zwaargewichten uit de praktijk en de wetenschap met als doel de interactie en de samenwerking tussen de marketingwetenschap en het bedrijfsleven te stimuleren.

Bart Hogendoorn, Managing Director SAP Nederland verklaart: "Jaarlijks promoveren vele wetenschappers aan Nederlandse universiteiten op het gebied van marketing. Doordat de link met het bedrijfsleven veelal onvoldoende is, bereikt een groot aantal interessante studies het bedrijfsleven niet. Daarnaast zijn er marketingvraagstukken uit het bedrijfsleven die nadere studie behoeven. Als marktleider op het gebied van CRM-software stimuleert SAP de verbetering van marketingprocessen. De SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs draagt bij aan het bevorderen van de interactie tussen het bedrijfsleven en de marketingwetenschap en stimuleert daarmee de continue verbetering van marketingprocessen in het bedrijfsleven. Hierbij worden we ondersteund door onze partners en subsponsors van deze prijs: Inter Access, Accenture en The VisionWeb."

Over PIM
Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) is een kennisnetwerk op het commerciële vakgebied. PIM is een vereniging met als doel het innoveren van het commerciële vakgebied en het delen en verspreiden van kennis die leidt tot het vergroten van de marketing- en verkoopeffectiviteit.