Universiteit Maastricht

Universiteit Maastricht

Trefwoorden: kenniscreatie, hightech diensten


Promotie mw. Vera Blazevic

in de Faculteit der Economische Wetenschappen & Bedrijfskunde.


Titel: The fascination of knowledge creation. Studies on knowledge interfaces in high-tech services . (De fascinatie van kenniscreatie: onderzoeken naar kennisinterfaces in hightech diensten)


Promotores: Prof.dr. J.G.A. Lemmink, Prof.dr. J.C. de Ruyter; co-promotor: mw.dr. A. Lievens, Antwerpen.

Vrijdag 18 februari 2005, 14.00 uur

De turbulentie en snelheid van hightech diensten noodzaken bedrijven vaker en sneller te vernieuwen. Kernpunt in het effectief managen van innovaties en de kwaliteit van deze hightech diensten is het creëren van nieuwe kennis. Kenniscreatie vereist dat werknemers met verschillende achtergronden en vanuit verschillende onderdelen van het bedrijf met elkaar samenwerken. Daarnaast hebben bedrijven ontdekt dat deelname van de klant van onschatbare waarde is voor de innovatie van diensten aangezien klanten steeds actiever zijn en zeer goed op de hoogte van de diensten (en de innovatie van diensten kunnen stimuleren). Onze resultaten tonen aan dat klanten die samenwerken op het gebied van kenniscreatie vaak beter besef hebben van de kwaliteit van de diensten omdat zij zich identificeren met de dienst. Dit leidt tot verbeterde diensten voor klanten en meer winst voor de bedrijven.

Voor vragen kunt u mailen of bellen (043-3885222). Hans Hasker