De invloed van politiek, media en publiek op beeldvorming
Promotie Politieke communicatie
vrijdag 18 februari 14.00 uur
Henri Nickels onderzocht de invloed van politiek, media en publiek op de beeldvorming rondom het vluchtelingen- en asielzoekersvraagstuk in Luxemburg. Hij gebruikte hiervoor de Framing Theory. Een frame is een middel dat mensen helpt de complexiteit van de wereld in betekenisvolle categorieën in te delen, en wordt gevormd door onder andere de interactie tussen media en politieke en publieke instanties. In zijn onderzoek laat Nickels onder andere zien hoe de beeldvorming van het vluchtelingen- en asielzoekersvraagstuk in een aantal frames is in te delen.
H.C. Nickels: Framing the refugee and asylum question in Luxembourg: an interactive approach to framing theory. Promotor is prof. dr. K.L.K. Brants.
Meer informatie over de items in deze agenda kunt u krijgen bij de afdeling Persvoorlichting, tel. 020 - 525 2695, e-mail:
Universiteit van Amsterdam