Ingezonden persbericht


McDonald's introduceert multimedia in restaurants

Flatscreens, webstations en draadloos internet in meer dan 200 restaurants

Amsterdam, 17 februari 2005 - McDonald's gaat haar restaurants uitrusten met multimedia. Vanaf 1 april krijgen meer dan 200 restaurants de beschikking over onder meer flatscreens, webstations en draadloos internet: WLAN. Deze multimedia-mogelijkheden vormen een uniek totaalpakket aan instore-communicatie en een nieuwe mijlpaal in de innovatieve service waarmee McDonald's het haar gasten naar de zin maakt.

McDonald's heeft de multimedia al eerder ingevoerd bij 24 pilot-restaurants, in samenwerking met M-Media, specialist in narrowcasting, en T-Mobile. Gasten van McDonald's bleken deze vorm van entertainment en extra informatie zeer op prijs te stellen. Het concept wordt daarom nu nationaal ingevoerd.

Food & fun
McDonald's bood al veel variatie in food en komt nu ook met volop variatie in fun. Elk restaurant wordt uitgerust met platte breedbeeldschermen, waarop gasten een mix van nieuws, muziek, film, lifestyle en commercials te zien krijgen. Ook krijgt elk restaurant twee webstations waar gasten gratis kunnen internetten of hun e-mail kunnen checken.

Draadloos werken bij McDonald's
Wie één van de nieuwste mobiele telefoons heeft of een laptop die geschikt is voor WLAN technologie, kan in het hele restaurant, op het terras of de parkeerplaats draadloos internetten op breedbandsnelheid, omdat elk restaurant wordt voorzien van een WLAN HotSpot van T-Mobile.

Innovatieve service
Het multimedia-totaalpakket sluit naadloos aan bij de behoeften van de gasten. Zo kunnen via het flatscreen op woensdagmiddag kinderprogramma's worden uitgezonden en later op de avond op oudere kijkers gerichte items. Naast de counter komt bovendien een breedbeeldscherm te hangen met beelden van producten die aan te passen zijn aan het moment van de dag. McDonald's en M-Media nemen met deze mogelijkheden een voortrekkersrol in op het gebied van instore-communicatie en narrowcasting, waarbij met miljoenen mensen tegelijk kan worden gecommuniceerd met per locatie en tijdstip verschillende boodschappen. Bovendien is het een nieuwe mijlpaal in McDonald's continue innovatie van de service, die de tevredenheid van de gasten vergroot.