Ingezonden persbericht
Persbericht
17 februari 2005
DHL Global Mail zet Salesforce.com in voor wereldwijde klantenservice
~ 320 sales-, marketing- en klantenservicemedewerkers van DHL Global Mail gebruiken Salesforce.com ~
Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on demand customer relationship management (CRM), breidt zijn succesvolle relatie met DHL Global Mail uit. DHL biedt oplossingen voor internationale zakelijke postzendingen, pakketten, direct marketing en persmailings. Het bedrijf gaat Salesforce.com wereldwijd inzetten als CRM-platform.
DHL Global Mail is onderdeel van de divisie Mail International van Deutsche Post AG en is één van de 13.300 klanten die salesforce.com per 31 december heeft. DHL zocht een CRM-oplossing die voor zijn wereldwijde netwerk één totaaloverzicht kan geven van alle klantactiviteiten.
DHL Global Mail besloot Salesforce.com internationaal te gaan gebruiken na positieve feedback vanuit Europa en uitgebreide tests in Azië waaruit bleek dat salesforce.com kosteneffectief en gemakkelijk aan te passen is. Salesforce.com werd ruim binnen de door DHL gestelde termijn van 6 maanden wereldwijd uitgerold binnen de sales-, marketing- en klantenserviceteams. Daarnaast werd de applicatie geïntegreerd met de bestaande SAP- en Cognos-systemen, zodat alle bedrijfsinformatie centraal beschikbaar is.
Salesforce.com heeft bovendien verschillende trainingen verzorgd, data uit andere salessystemen geïmporteerd en de oplossing geïntegreerd met DHL s andere basissystemen om het project tot een succes te maken.
Dankzij salesforce.com konden we ons direct richten op onze hoogste prioriteit: de wensen van onze klanten , zegt Uwe Zahn, verantwoordelijk voor de planning en implementatie van het systeem bij DHL Global Mail. Traditionele oplossingen zouden veel meer implementatietijd gekost hebben. Salesforce.com biedt ons internationaal een consistente oplossing, wat strategisch gezien een grote stap voorwaarts betekent.
DHL Global Mail is wereldwijd marktleider op het gebied van internationale postzendingen, aldus Steve Garnett, SVP en general manager EMEA bij salesforce.com. Naarmate het bedrijf verder groeide, werd het nodig CRM geïntegreerd te benaderen en een totaal beeld van klanten overal ter wereld te hebben. Deze investering zal DHL Global Mail ongetwijfeld ondersteunen in hun doelstelling om wereldwijd de nummer 1 leverancier van postzendingen te worden.
(325 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on demand customer relationship management (CRM). Het bedrijf levert, door middel van zijn succesvolle salesforce.com productserie, waaronder Salesforce.com (http://www.salesforce.com) en Supportforce.com (http://www.supportforce.com), een veelomvattende suite van customer relationship management (CRM)-diensten. Hiermee kunnen bedrijven van elke omvang, industrie en uit elk werelddeel tegemoet komen aan de complexe uitdaging van het on demand delen en beheren van klantinformatie.
Salesforce.com en Supportforce.com zijn gebouwd op het sforce client/service integratieplatform en omvatten de Customforce.com toolkit, waarmee volledig on demand aanpassingen gemaakt kunnen worden. Met sforce (http://www.sforce.com) en Customforce.com (http://www.customforce.com) kunnen klanten en onafhankelijke softwareleveranciers salesforce.com s producten afstemmen op hun eigen behoeften. Daarnaast kunnen ze salesforce.com s producten integreren en hun eigen on demand-bedrijfsapplicaties bouwen.
Vanaf 31 december 2004 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 13.300 klanten en circa 214.000 betalende abonnees waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), Amerca Online (AOL), Automatic Data Processing (ADP), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en SunTrust Banks.
Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het ticker symbool CRM .
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Joost Galema bij LEWIS Communicatie:
Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com
joostg@lewispr.com
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA:
Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com
LEWIS Global Public Relations
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com