Ingezonden persbericht
Unisys lanceert open platform voor ontwikkeling van gepersonaliseerde communicatiediensten
Schiphol-Rijk, 17 februari 2005 - Unisys heeft een open communicatieplatform geïntroduceerd, waarmee service providers omzetverhogende, gepersonaliseerde diensten voor klanten kunnen ontwikkelen. Het nieuwe platform, Ensemble OXP, is een volledig open multiservicefundament dat service providers de flexibiliteit biedt voor het bundelen van nieuwe-generatie abonneediensten voor verschillende marktsegmenten. Daarbij wordt de total cost of ownership teruggedrongen.
Unisys Communications Ensemble OXP integreert nieuwe omzetgenererende diensten direct in de infrastructuur van de carrier, wat losstaande systemen voor diensten voorkomt, de time-to-market versnelt en de kosten voor het leveren van diensten terugdringt. Unisys levert het volledige Ensemble-portfolio in combinatie met systeemintegratiediensten, Service-Oriented Architecture (SOA), oplossingen van partners, managed services, en outsourcing- en consulting-services, waaronder de 3D-VE-methodologie.
"Communicatiebedrijven willen hun omzet en winstgevendheid maximaliseren en de kosten voor dienstverlening beheersen, waarbij ze zich ook nog willen onderscheiden in een overvolle markt", zegt Glenn James, President Unisys Global Communications & Media Practice. "Ons Communications Ensemble-portfolio biedt klanten als France Telecom, Telefonica Moviles Mexico en Vodafone het platform, de nieuwe-generatie diensten en de snelheid om extra omzet te genereren. Dat alles is van groot belang in een snel veranderende markt."
Unisys werkt nauw samen met de France Telecom Group bij het ontwikkelen en leveren van nieuwe-generatie diensten voor abonnees. De twee bedrijven zijn momenteel bezig met het implementeren van spraakgeactiveerde voicemaildiensten voor eenvoudiger navigatie van mobiele applicaties.
"Wij zijn nadrukkelijk bezig met het leveren van navigatie via spraak, omdat onze gebruikers dan makkelijker toegang hebben tot nieuwe diensten", zegt Rich Miner, Vice-President Advanced Service Development van Orange. "Unisys is een zeer waardevolle partner gebleken bij het inzetten en het integreren van deze belangrijke technologie, en we zijn tevreden dat ons businessplan nu al is overtroffen als het gaat om klantinteresse en acceptatie van deze diensten. Unisys heeft deze innovatieve technologie zo geschaald, dat het aansloot bij onze wensen, waarbij een en ander zeer snel werd uitgevoerd. De communicatiediensten die we nu met Unisys bieden, zijn absoluut de beste in hun soort."
Carriers en operators kunnen met Ensemble OXP op een zeer kosteneffectieve basis een brede reeks van omzetgenererende, op IP gebaseerde messaging-diensten bieden:
* Multimedia - visuele voicemail, video call answer, video content-diensten, spraakdiensten en content delivery.
* Berichtendiensten - notificaties via allerlei kanalen, waaronder multimedia-messaging, SMS, Instant Messaging en e-mail.
* Unified Communications - toegang tot berichten via verschillende kanalen: web, vaste lijnen, draadloos en andere bronnen, alles via één interface.
* Network Interactive Voice Response (IVR) - toegang tot content en informatie via natuurlijke spraak.
* Call Management Services - gepersonaliseerde communicatie op basis van aanwezigheid of locatie.
Met het oog hierop omvat Ensemble OXP:
* een op VXML gebaseerde Unified Communications-applicatie (spraak/fax/e-mail);
* een open unified message store;
* een open unified directory server;
* een open unified notification server;
* een op open standaarden gebaseerde mediaserver;
* een Commodity-application-serverplatform;
* een Open Services Platform-integratieomgeving (OSP).
Unisys werkt bij de ontwikkeling van de Ensemble OXP-applicaties ook samen met andere partijen. Zo is met Data Connection Limited (DCL) een OEM-overeenkomst gesloten, waarbij Unisys de MailNGen-oplossing van DCL voor voicemail- en unified messaging-diensten integreert in de Ensemble OXP-architectuur. Deze alliantie stelt Unisys in staat om een messaging-platform te leveren voor nieuwe-generatie op IP gebaseerde netwerken én legacy-telefonieomgevingen.
Naast de nauwe samenwerking met Orange heeft Unisys ook componenten van het Ensemble-portfolio ingezet bij Vodafone in Australië en Telefonica Moviles Mexico. Communications Ensemble is gebaseerd op de 3D-VE-methodologie waarmee klanten de invloed van de invoering van nieuwe diensten op alle onderdelen van het bedrijf kunnen vaststellen. 3D-VE biedt inzicht in alle aspecten van de organisatie, waaronder marketing, productmanagement, netwerkengineering en -beheer en back-office-functies.
Unisys
Unisys is wereldwijd actief in dienstverlening en oplossingen op het gebied van informatie- en communicatietechnologie. Het bedrijf richt zich met name op grote bedrijven met transactie-intensieve IT-omgevingen. De medewerkers van Unisys combineren expertise in consultancy, systeemintegratie, outsourcing, infrastructuur en servertechnologie met gedetailleerde kennis van de markt en gedrevenheid. Zij helpen zo klanten in meer dan 100 landen bij het behalen van concurrentievoordeel.