Ingezonden persbericht


Nieuws op www.wijninfo.nl

Promotiecampagne 2005 Vins d'Alsace: Cépages opnieuw in de hoofdrol

P E R S B E R I C H T

Rotterdam, 28 januari 2005

Ook in 2005 continueert Vins d'Alsace haar campagne "Vins d'Alsace: da's genieten" waarbij het accent ligt op de cépages. En dan met name in combinatie met verschillende gastronomische mogelijkheden. De 3 thema's Asperges, Vis en Azië worden verder uitgebouwd.

Duidelijkheid voorop

De huidige marktsituatie laat zien dat de consument zijn wijn nog steeds met name kiest op basis van het druivenras. Een voordeel voor de Alsace, de enige Franse regio die haar wijnen de naam geeft van de druif waarvan ze zijn gemaakt. Reden te meer voor Vins d'Alsace om de nadruk te leggen op de druivenrassen en de herkenbaarheid van smaak. Voortzetting van de campagne is dan ook een logisch gevolg.

Alsace wijn, gastronomische wijn

Alsace wijnen zijn door hun vele smaken bij uitstek geschikt om culinair te combineren. Het duo Alsace & Asperges is bekend, maar door ons ook te focussen op de verschillende mogelijkheden met vis proberen we het aantal momenten waarop men Alsace wijn drinkt, uit te breiden.

Nieuw beeld Pinot Blanc & Asperges: meer dynamiek en eigentijds

De visual mocht wat dynamischer en wat minder traditioneel, aldus de handel. Voor het komende aspergeseizoen wordt dan ook nieuw promotiemateriaal ontwikkeld, waaronder een consumentenfoldertje met eigentijdse aspergerecepten. De handel zal in de loop van maart geïnformeerd worden over de nieuwe campagne.

Continuering Alsace & Viscampagne

In lijn met de campagnes van afgelopen jaren zal ook in 2005 de nadruk liggen op Alsace wijn en vis. De combinaties Riesling en Vis en Pinot Blanc en Mosselen blijven. Daarnaast is ook een nieuwe visual, Pinot Gris en Gamba's ontwikkeld met de heading "Een Gamba heeft goede smaak".

Vanaf juni zullen de 3 verschillende advertenties in life style, opinie en culinaire bladen verschijnen. Daarnaast zullen de combinaties ook in pr-activiteiten, handelspromoties, promotiemateriaal en proeverijen naar voren komen.

Wat van ver komt, is lekker..

Het laatste thema van de campagne, Alsace en de Aziatische keuken, zal wegens succes verlengd worden. De reacties op deze combinatie zijn goed, met name Pinot Gris en Gewurztraminer komen binnen dit thema goed tot hun recht. De samenwerking met Conimex krijgt een vervolg en een horecaplan is in ontwikkeling.

Voor meer informatie, promotiemateriaal of de tekst per e-mail kunt u contact opnemen met

Vins d'Alsace, T: 010-4760198, F: 010-4774418, E: info@totpr.nl, I : www.totpr.nl