FloraHolland
Januari Februari
---
Versterking commerciële focus bloemenveiling FloraHolland
Aanpassing commerciële organisatie Naaldwijk
FLORAHOLLAND (persbericht 16 feb. 2005) - Bloemenveiling FloraHolland
heeft besloten om per 1 april 2005 de commerciële organisatie in
Naaldwijk aan te passen door samenvoeging van de units Klok Naaldwijk
en Product-, Markt- en Relatiemanagement (PMR). Doelstellingen van
deze verandering zijn het verhogen van de commerciële slagvaardigheid
en een efficiëntere werkwijze.
FloraHolland heeft in haar meerjarenbeleidsplan (2005-2008) de
volgende speerpunten: de concurrentiekracht versterken, de
arbeidsproductiviteit verhogen (Slimmer Werken), de financieel sterke
positie behouden en de klantgerichtheid verhogen.
FloraHolland vestiging Naaldwijk wil zich nog sterker positioneren
binnen de internationale sierteelt en profileert zich toenemend als
toonaangevende marktplaats voor bloemen en planten. Dit moet
resulteren in een groei van het marktaandeel en versterking van het
assortiment.
De expertisefunctie van PMR kan door de organisatiewijziging sterker
bijdragen aan de posities van de verschillende marktunits binnen
FloraHolland en van FloraHolland als totaal. De nieuwe commerciële
unit krijgt als opdracht het zorgdragen voor een succesvolle
klokmarktplaats Naaldwijk en het verlenen van concerndiensten binnen
alle vijf de vestigingen van FloraHolland.
Klok Naaldwijk en PMR bevinden zich beiden in een al eerder ingezet
proces van organisatieverandering. De aangekondigde samenvoeging van
de twee units kan en moet, naast een versterking van de commerciële
focus, leiden tot een efficiëntere werkwijze, waardoor een verbetering
van de arbeidsproductiviteit mogelijk is. Er zijn vooralsnog geen
wijzigingen voorzien in het aantal formatieplaatsen.
De nieuwe commerciële unit, bestaande uit 230 medewerkers, komt onder
leiding te staan van Gijs Kok, de huidige unitmanager van PMR. De
huidige unitmanager van Klok Naaldwijk, Peter Rijsdijk, heeft te
kennen gegeven zijn loopbaan buiten FloraHolland voort te zetten. Hij
zal een eigen adviespraktijk opzetten, gericht op klanten in de
tuinbouwsector.
Over FloraHolland
Op FloraHolland worden sierteeltproducten verhandeld via
veilingklokverkoop en via bemiddeling (contractverkoop). FloraHolland
heeft een jaaromzet van 1,9 miljard euro. Marktleider FloraHolland
heeft vijf vestigingen verspreid over het land. Deze liggen nabij
sierteeltproductiegebieden, in Naaldwijk, Rijnsburg, Bleiswijk, Venlo
en Eelde. In totaal werken er bijna 3000 medewerkers bij FloraHolland.
---