Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

GSI COMMERCE REALISEERT 300 PROCENT ROI IN ÉÉN JAAR MET EPIPHANY INTERACTION ADVISOR

480 procent groei in acceptatie van aanbiedingen bij e-commerce retailer

Schiphol-Rijk 15 februari 2005 Epiphany leverancier van CRM-oplossingen voor klantgerichte ondernemingen, deelt mee dat GSI Commerce (NASDAQ: GSIC), ontwikkelaar en leverancier van e-commerce oplossingen, het afgelopen jaar een groei van 480 procent heeft gerealiseerd in de acceptatie van aanbiedingen dankzij Epiphany Interaction Advisor. De implementatie van Epiphany Interaction Advisor in de callcenters en op de website heeft ervoor gezorgd dat GSI Commerce de investering in vier maanden heeft terugverdiend, ofwel een ROI van 300 procent in het eerste jaar van gebruik heeft gerealiseerd.

GSI Commerce verzorgt de online verkoop en direct response marketing voor ongeveer 45 partnerbedrijven. De klanten zijn retailers, merkfabrikanten, mediabedrijven en professionele sportorganisaties. GSI verzorgt voor elk van deze partners een uitgebreide e-commerce oplossing die bestaat uit website-ontwerp en ontwikkeling, e-commerce technologie, managed hosting, order-fulfillment, klantenservice, merchandising en orderbeheer, online merchandising, customer relationship management, contentontwikkeling en online marketing. GSI Commerce gebruikt de krachtige analytische oplossing van Epiphany Interaction Advisor. Marketeers zijn hiermee in staat om de interactie met de klant als die belt of de website bezoekt zinvol te maken. Epiphany Interaction Advisor maakt het mogelijk om voor alle partners van GSI Commerce gepersonaliseerde en doelgerichte aanbiedingen te doen aan klanten via het web en de callcenters.

Als voorloper in online retail- en e-commerce oplossingen streeft GSI ernaar de beste CRM-oplossingen te gebruiken die verkrijgbaar zijn om de juiste producten en een uitmuntende service te leveren aan onze klanten , zegt Jeff McCall, vice-president CRM en Customer Effectiveness bij GSI Commerce. Door onze callcenters en website uit te breiden met Epiphany Interaction Advisor zijn we in staat producten en services te leveren die zijn toegespitst op de wensen en eisen van de klanten van onze klanten. Ons werk met Epiphany heeft ons geholpen uitstekende resultaten te behalen voor GSI Commerce, onze partners en hun klanten.

GSI Commerce heeft Epiphany Interaction Advisor in gebruik genomen bij de meer dan 750 agents in zijn callcenters en bij de websites van partners. Epiphany Interaction Advisor maakt gebruik van een combinatie van business-rules en real-time analyse om een klant de meest relevante aanbieding te doen tijdens een inbound interactie. GSI Commerce gebruikt de Epiphany-oplossing om online meer dan vier miljoen aanbevelingen per maand te doen. Het callcenter doet nu meer dan 500.000 aanbevelingen per maand dankzij Epiphany. De onderneming heeft Epiphany Interaction Advisor geïmplementeerd met toekomstige groei in gedachten. De oplossing is namelijk zo ontworpen dat nieuwe partners heel eenvoudig kunnen worden toegevoegd.

Dankzij het gebruik van Epiphany Interaction Advisor is GSI Commerce in staat gebleken uitstekende response-rates te genereren op aanbiedingen via de callcenters en de website:


· De acceptatiegraad van aanbiedingen via het callcenter is 20,3 procent.


· De gemiddelde acceptatiegraad van aanbiedingen bij het callcenter is 10,86 procent 99 procent meer dan het gemiddelde (via dit kanaal) van 5,45 percent'.


· Webdoorklikwaarde van 7,4 procent.


· Gemiddelde doorklikwaarde van 3.0 procent - 15 maal hoger dan het kanaalgemiddelde van 0,20 procent voor media-advertenties².

Klantgerichte ondernemingen zoals GSI Commerce verbeteren hun bestaande systemen met Interaction Advisor om extra winst te genereren en de algehele ervaring bij hun klanten te verbeteren , zegt Karen Richardson, CEO van Epiphany. Deze resultaten tonen aan dat Epiphany heel succesrijk is in het bieden van CRM-oplossingen die inkomsten genereren en de winstgevendheid verbeteren dankzij intelligente klantinteracties.

Over Epiphany

Epiphany (Nasdaq: EPNY) is leverancier van marketing-, verkoop- en serviceoplossingen voor de grootste bedrijven, wereldwijd. Epiphany E.6 is een geïntegreerde softwaresuite die marketing-, verkoop- en servicefunctionaliteit combineert met real-time intelligentie. Epiphany E.6, stelt bedrijven in staat hun klanten beter te begrijpen en de beste actie te ondernemen voor een betere klanttevredenheid, verhoogde omzet en lagere kosten. Epiphany s oplossing is gebouwd op het meest geavanceerde, webgebaseerde CRM-platform dat in de industrie is te vinden, resulterend in snelle en eenvoudige implementaties. Daarbij zijn Epiphany-oplossingen ook naadloos te integreren in de bestaande infrastructuur. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Het Benelux kantoor is gevestigd in Schiphol Rijk, Amsterdam.