Time : 3:27:58 PM
Date : Tuesday, February 15, 2005
Sender Name: Best of Publishing

Best Of Publishing: reorganisatie en nieuwe aanwervingen bereiden voor op een agressieve groeistrategie

Best Of Publishing, de Belgische onafhankelijke uitgever die is gespecialiseerd in business-to-business ICT-publicaties, kondigt voor 2005 een belangrijke groeistrategie aan.

In het kader hiervan heeft het bedrijf een reorganisatie uitgewerkt en zowel zijn commerciële als redactionele teams versterkt. Uitgever Jean-Paul De Clerck ruilt zijn functie als uitgever in voor de job van Managing Director en zal in die hoedanigheid de groei van de onderneming uitwerken en begeleiden. De Clerck is werkzaam bij Best Of Publishing sinds 1999 en turnde het bedrijf om van een pure uitgeverij tot een moderne mediapartner voor de ICT sector met een veelheid aan activiteiten waaronder print media (PC World Belgium, Channel World, Inside (Internet), Network & Telecom en Publish & Print), networkingevents en congressen (Night Of The Internet, Channel Congress, Channel World Awards, Best Of Wireless,...) en gespecialiseerde online communities.

Huidig Managing Director, oprichter en hoofdaandeelhouder Jean de Gheldere zal zich in de toekomst concentreren op nieuwe markten met een sterke focus op KMO's en ondernemerschap. Dit resulteerde reeds in de succesvolle ondernemerswedstrijd Enterprize (samen met Dexia en diverse VC netwerken) en een participatie van 50 % in de Beurs van de Ondernemer, een KMO event met ruime overheidssteun en 5000 bezoekers.

Nieuwe uitgever en bladmanager

De functie van uitgever wordt ingevuld door Jan-Frans Lemmens. Lemmens is licenciaat Moderne Geschiedenis en was al op jonge leeftijd gebeten door de journalistieke microbe. Zo was hij redacteur van het Leuvense studentenblad Veto. Hij startte zijn professionele carrière als journalist bij De Standaard en Het Nieuwsblad. Al snel specialiseerde hij zich in ICT en ging hij aan de slag bij VNU (CM Corporate en Datanews) en freelancete voor andere ICT publicaties waaronder Network & Telecom en Inside Internet. Hij was eveneens actief als testlabcoördinator bij het Leuvense Better Access. Als uitgever zal Jan-Frans Lemmens instaan voor de lancering van diverse nieuwe publicaties en voor de verdere professionalisering van de titels van Best Of Publishing.

Een van de eerste magazines die een gedaanteverandering onderging was het vakblad Inside Internet dat onlangs werd herdoopt tot Inside. Hiertoe trok Best Of Publishing een nieuwe bladverantwoordelijke aan, Olivier De Doncker. De Doncker is licenciaat informatie en communicatie (ULB) en is in het bezit van een Master in Europese Politiek. Hij startte zijn journalistieke carrière als freelance journalist voor ondermeer Le Vif / L'Express, de e-business rubriek van Planet Internet en Inside Internet (sinds 2003). Hij werkt ook als assistent aan de ULB.

Commerciële strategie

Ook op commercieel vlak veranderde één en ander bij Best Of Publishing. Nicolas Demeure, sinds 1999, Account Manager voor PC World en Channel World, werd gepromoveerd tot Sales Director. Demeure is gegradueerde marketing-communicatie (EPHEC). Rien van den Bosch werd dan weer gepromoveerd tot Business Unit Manager. Van den Bosch is graduaat handelswetenschappen (KHM) en werkt bij Best Of Publishing sinds 2000. Het sales team wordt dit jaar overigens verder uitgebreid. Dat resulteerde in een eerste nieuwkomer: Xavier Schreuders. Schreuders is gegradueerde marketing & communicatie (EPHEC) en werkte voorheen bij Corporate Copyright, een uitgever van publicaties in de financiële sfeer.

Over Best Of Publishing en IDG

Best Of Publishing is de Belgische affiliate partner van de internationaal actieve uitgever IDG (International Data Group), met meer dan 300 vakbladen, 400 websites en talloze evenementen 's werelds grootste ICT uitgever. IDG is ook de eigenaar van IDC (International Data Corporation), het toonaangevende ICT onderzoeksbureau. IDG is actief in 60 landen en bereikt wereldwijd 36 miljoen aankopers van ICT-gerelateerde producten.

Voor meer informatie over dit persbericht neemt u contact op met Jean-Paul De Clerck

- per e-mail: jp@best.be

- per telefoon: 0477/61.67.66