Gemeente De Ronde Venen
Gemeente bewaakt kwaliteit uitvoering Regiotaxi
Gebruikers van de Regiotaxi kunnen, wanneer zij ontevreden zijn over
een uitgevoerde rit, terecht bij de gemeente De Ronde Venen. Hiervoor
heeft de gemeente een klachtenprocedure opgesteld. Door het verzamelen
van klachten krijgt de gemeente een beter inzicht in de uitvoering van
het vervoer. De gemeente kan zo beter inspelen op de behoefte van de
gebruiker en op deze manier de kwaliteit van de Regiotaxi
optimaliseren.
Indien een gebruiker van de Regiotaxi een klacht heeft over
bijvoorbeeld de stiptheid, de telefooncentrale, het gedrag van de
chauffeur, of iets anders over de uitgevoerde rit, dan dient u binnen
tien werkdagen na de gereden rit de klacht in te dienen bij de
gemeente. U krijgt hiervan een schriftelijke bevestiging.
De vervoerder zorgt vervolgens binnen tien werkdagen voor een
zorgvuldige schriftelijke afhandeling van uw klacht. Mocht u het niet
eens zijn met de afhandeling van de klacht, dan kan de gebruiker
binnen vijftien werkdagen na dagtekening van de schriftelijke
afhandeling, een klaagschrift indienen bij de gemeente.
De gemeente heeft voor de afhandeling van het klaagschrift een
onafhankelijke commissie ingesteld. Voor het indienen van een klacht
of een klaagschrift kunt u terecht bij de gemeente De Ronde Venen,
afdeling CIB, Postbus 250, 3640 AG Mijdrecht.