Gemeente De Ronde Venen


Gemeente bewaakt kwaliteit uitvoering Regiotaxi

Gebruikers van de Regiotaxi kunnen, wanneer zij ontevreden zijn over een uitgevoerde rit, terecht bij de gemeente De Ronde Venen. Hiervoor heeft de gemeente een klachtenprocedure opgesteld. Door het verzamelen van klachten krijgt de gemeente een beter inzicht in de uitvoering van het vervoer. De gemeente kan zo beter inspelen op de behoefte van de gebruiker en op deze manier de kwaliteit van de Regiotaxi optimaliseren.

Indien een gebruiker van de Regiotaxi een klacht heeft over bijvoorbeeld de stiptheid, de telefooncentrale, het gedrag van de chauffeur, of iets anders over de uitgevoerde rit, dan dient u binnen tien werkdagen na de gereden rit de klacht in te dienen bij de gemeente. U krijgt hiervan een schriftelijke bevestiging.

De vervoerder zorgt vervolgens binnen tien werkdagen voor een zorgvuldige schriftelijke afhandeling van uw klacht. Mocht u het niet eens zijn met de afhandeling van de klacht, dan kan de gebruiker binnen vijftien werkdagen na dagtekening van de schriftelijke afhandeling, een klaagschrift indienen bij de gemeente.

De gemeente heeft voor de afhandeling van het klaagschrift een onafhankelijke commissie ingesteld. Voor het indienen van een klacht of een klaagschrift kunt u terecht bij de gemeente De Ronde Venen, afdeling CIB, Postbus 250, 3640 AG Mijdrecht.