Ingezonden persbericht
Persbericht
15 februari 2005
Salesforce.com on-demand marktleider met bijna acht keer zoveel abonnees als Siebel CRM OnDemand
Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on- demand customer relationship management (CRM), heeft de meest gebruikte CRM-oplossing in de markt met bijna acht keer zoveel abonnees als Siebel CRM OnDemand.
Op 27 januari 2005 kondigde Siebel Systems in zijn kwartaalresultaten aan dat het aantal omzet genererende abonnees is gestegen van 0 aan het begin van het vierde kwartaal in 2003 naar 28.024 abonnees aan het eind van het vierde kwartaal in 2004. Analisten schatten dat ruwweg 8.000 van deze abonnees verkregen zijn via Siebel s overname van UpShot.
Tijdens de 15 maanden dat Siebel CRM OnDemand zijn 28.024 abonnees heeft opgetekend, heeft salesforce.com ongeveer 111.000 abonnees aan zijn bestand toegevoegd, zoals het bedrijf recent heeft aangekondigd.
Met een totaal van meer dan 13.300 klanten en 214.000 abonnees vanaf 31 december 2004 is salesforce.com wereldwijd de meest gebruikte on-demand CRM-oplossing.
Salesforce.com is een marktleider op het gebied van on-demand CRM , aldus Amy Konary, program director for software pricing, licensing, and delivery bij IDC. Traditionele softwarebedrijven reageren steeds meer op markontwikkelingen en mogelijke kansen met een portfolio dat ontworpen is om te concurreren met on-demand alternatieven.
Salesforce.com s missie is om klanten te helpen succesvol te zijn met behulp van een on-demand CRM-oplossing die eenvoudig te integreren, gebruiken en af te stemmen is op de persoonlijke behoeften van klanten, ongeacht de omvang van bedrijven, de industrie en regio waarin ze opereren. Salesforce.com biedt een oplossing die volledig afgestemd is op de individuele gebruiker, in tegenstelling tot traditionele oplossingen.
Salesforce.com heeft onlangs de volgende prijzen ontvangen: 2004 InfoWorld 100 for IT Innovation and Resourcefulness, InfoWorld CRM Technology of the Year, Red Herring 2004 Top 100 Innovative companies, SearchCRM SFA Technology of the Year en Customer Interaction Solutions Product of the Year.
(326 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on demand customer relationship management (CRM). Het bedrijf levert, door middel van zijn succesvolle salesforce.com productserie, waaronder Salesforce.com (http://www.salesforce.com) en Supportforce.com (http://www.supportforce.com), een veelomvattende suite van customer relationship management (CRM)-diensten. Hiermee kunnen bedrijven van elke omvang, industrie en uit elk werelddeel tegemoet komen aan de complexe uitdaging van het on demand delen en beheren van klantinformatie.
Salesforce.com en Supportforce.com zijn gebouwd op het sforce client/service integratieplatform en omvatten de Customforce.com toolkit, waarmee volledig on demand aanpassingen gemaakt kunnen worden. Met sforce (http://www.sforce.com) en Customforce.com (http://www.customforce.com) kunnen klanten en onafhankelijke softwareleveranciers salesforce.com s producten afstemmen op hun eigen behoeften. Daarnaast kunnen ze salesforce.com s producten integreren en hun eigen on demand-bedrijfsapplicaties bouwen.
Vanaf 31 december 2004 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 13.300 klanten en circa 214.000 betalende abonnees waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), Amerca Online (AOL), Automatic Data Processing (ADP), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en SunTrust Banks.
Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het ticker symbool CRM .
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Joost Galema bij LEWIS Communicatie:
Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com
joostg@lewispr.com
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA:
Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com
LEWIS Global Public Relations
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com