Ingezonden persbericht


Persbericht

UPS dienstenportfolio breidt uit in nieuwe lidstaten

UPS Return Services en Collect on Delivery nu ook beschikbaar vanuit en naar nieuwe EU-lidstaten

Amsterdam, 15 februari 2005 - UPS (NYSE: UPS) breidt haar dienstenportfolio uit naar de tien nieuwe lidstaten van de Europese Unie. De diensten UPS Return Services en UPS Collect on Delivery (COD) zijn vanaf nu beschikbaar in de hele Europese Unie, Noorwegen en Zwitserland.

Met de introductie van het Returns-portfolio kan UPS in deze landen haar klanten voorzien in alle logistieke behoeften die spelen bij het terughalen van goederen. Gecombineerd met Collect on Delivery, waarbij UPS namens haar klanten betalingen voor geleverde goederen int, biedt dit klanten van UPS een financieel veilige manier om nieuwe zakelijke mogelijkheden te onderzoeken.

"Deze diensten zorgen voor een beter inzicht en grotere flexibiliteit voor onze klanten uit de hele Europese Unie", zegt Thomas Gebhard, Vice President of Business Development UPS Europa. "Klanten in Polen kunnen op deze manier bijvoorbeeld het terugzenden van goederen net zo gemakkelijk regelen als het versturen ervan. Met UPS Collect on Delivery kunnen deze klanten het risico beperken, hun geldstromen beter beheren en hun financiële operaties stroomlijnen. Dit dienstenaanbod is uniek in Europa."

Soms is het perfecte cadeau toch niet zo perfect. UPS kan haar klanten nu een nog betere service bieden dankzij UPS Return Services, een snelle en efficiënte manier voor bedrijven om teruggestuurde goederen te beheren. Dit gebeurt door de verzendinformatie te verbeteren en kosten te besparen door overbodige telefoontjes en papierwerk te vermijden. Of het nu gaat om het terugsturen van goederen die via internet gekocht zijn, om producten die binnen de garantie vallen en gerepareerd moeten worden of om onderdelen voor recyclage en hergebruik, deze diensten bieden klanten een eenvoudige en gemakkelijke manier om teruggestuurde goederen op te nemen in hun voorraadsystemen.

Het brede aanbod van UPS Return Services zorgt ervoor dat het terugsturen van een zending net zo eenvoudig wordt als het ontvangen ervan. Het sluit aan bij de vele manieren waarop goederen teruggezonden moeten worden, zoals:


* verzend- en retourlabels met klantengegevens door UPS laten aanmaken, zodat een pakket kan worden opgehaald om teruggebracht te worden
* bedrijven in staat stellen retourlabels voor klanten van te voren uit te printen en met de originele zending mee te sturen
* retourlabels door UPS laten printen en rechtstreeks laten versturen naar hun klanten
* retourlabels e-mailen naar klanten zodat ze deze zelf kunnen uitprinten wanneer het hen uitkomt

Naast Return Services introduceert UPS ook UPS Collect on Delivery (COD). Met deze dienst kunnen klanten van UPS met meer vertrouwen zakendoen, wetende dat geleverde goederen binnen een week betaald zullen worden. Dit vermindert het risico om met nieuwe klanten in zee te gaan en nieuwe markten te betreden. Bovendien verbetert het ook het cash management van klanten omdat betalingen sneller plaatsvinden.

UPS COD is in het bijzonder waardevol voor bedrijven die producten via internet verkopen en waarvan de klanten mogelijk wantrouwig staan tegenover betalingen via het net of de voorkeur geven aan betaling bij ontvangst van het product. UPS Collect on Delivery is eenvoudig te combineren met iedere UPS verzenddienst. Klanten behouden controle over de kosten voor verzending en vinden een balans tussen snelheid en kosten (voor meer gegevens: www.ups.com).

De missie van UPS is wereldwijde handel mogelijk maken en de stroom van goederen, informatie en kapitaal naadloos te laten verlopen voor klanten waar ook ter wereld. Hierdoor is UPS in staat om bedrijven te helpen succesvol groeien. Door samen te werken met UPS en voordeel te halen uit het uitgebreide productportfolio kunnen klanten in de nieuwe lidstaten ook hun eigen klanten op een efficiëntere manier van dienst zijn.

UPS is de grootste pakketdienst ter wereld en is wereldwijd toonaangevend op het gebied van supply chain services. Het bedrijf biedt tal van mogelijkheden voor het synchroniseren van goederen, informatie en kapitaal. Het hoofdkantoor van UPS is gevestigd in Atlanta, VS, en het bedrijf is wereldwijd actief in meer dan 200 landen en gebieden. De aandelen van UPS worden verhandeld op de New York Stock Exchange (UPS) en meer informatie over het bedrijf vindt u op het internet onder www.ups.com.

# # #

Voor meer informatie kan u contact opnemen met:

Ursula Colgan, UPS
0032 2 776 9838
ursula.colgan@europe.ups.com

Leon Cook, Edelman
023 554 2030
leon.cook@edelman.com

Except for historical information contained herein, the statements made in this release constitute forward-looking statements within the meaning of Section 27A of the US Securities Act of 1933 and Section 21E of the US Securities Exchange Act of 1934. Such forward-looking statements, including statements regarding the intent, belief or current expectations of UPS and its management regarding the company's strategic directions, prospects and future results, involve certain risks and uncertainties. Certain factors may cause actual results to differ materially from those contained in the forward-looking statements, including economic and other conditions in the markets in which we operate, governmental regulations, our competitive environment, strikes, work stoppages and slowdowns, increases in aviation and motor fuel prices, cyclical and seasonal fluctuations in our operating results, and other risks discussed in the company's Form 10-K and other filings with the US Securities and Exchange Commission, which discussions are incorporated herein by reference.