Ingezonden persbericht


CCV ziet belang van elektronisch betalen alleen maar toenemen

Amsterdam, 15 februari 2005 - CCV Holland B.V., marktleider op het gebied van elektronische betaalsystemen, is nog steeds veruit de grootste speler wat betreft het marktaandeel binnen de terminalmarkt. Met een aandeel van ruim 56% laat CCV de andere twee partijen, Alphyra (27%) en Banksys (10%), ver achter zich. Dit blijkt uit een recent onderzoek in de retailsector door Forum Marketing Research. Het onderzoek is verricht onder personen die verantwoordelijk zijn voor het elektronische betaalverkeer (directeur/eigenaar, bedrijfsleider) in één van de volgende vijf retailgroepen; Voedings-en genotsmiddelen, Duurzame goederen, Ambulante handel, Horeca en Overige dienstverlening.

Penetratie
In de huidige retailmarkt wordt bijna vier op de tien vestigingen (39%) de mogelijkheid geboden om via elektronisch betalen (stand-alone pinapparaten) af te rekenen. Deze penetratie is het hoogste in de segmenten Duurzame goederen en Voedings- en genotsmiddelen. In de Ambulante handel en de Overige dienstverlening ligt deze penetratie beduidend lager (respectievelijk 10% en 16%). Ondanks het feit dat de retailmarkt het belang van elektronisch betalen ziet toenemen, zal de penetratie in de komende twaalf maanden niet evenredig mee stijgen. De volgens de retailer hoge kosten van het elektronisch betalen vormen de belangrijkste reden om er voorlopig van af te zien.

"Voor CCV is het van belang vooral aandacht te besteden aan het behoud van de huidige klantenkring, onze klantenkring heeft de laagste switch-intentie en dit willen we zeker zo houden. Daarbij zal CCV trachten het marktaandeel verder uit te breiden door zich met name te richten op retailers die nog niet de mogelijkheid van elektronisch betalen aanbieden", aldus Ton van der Bruggen, Managing Director van CCV Holland B.V.

Marktaandeel
Op de terminalmarkt bedienen drie spelers de huidige markt (107.000 stand-alone terminals). CCV is met ruim 56% veruit de grootste speler, op afstand gevolgd door Alphyra (27%) en Banksys (10%). Ten opzichte van de concurrentie zijn de klanten van CCV het minst geneigd om binnen 12 maanden van leverancier van pinapparaten te switchen, maar liefst 86% zou zeker weer voor CCV kiezen. Tevens zijn de klanten van CCV het meest tevreden over hun leverancier; 87% van de CCV-klanten is zeer tevreden. Ton van der Bruggen, Managing Director van CCV Holland B.V: "CCV is continu bezig met het verbeteren van haar service om zodoende de klant optimaal zekerheid te kunnen geven dat het elektronische betaalmiddel altijd aanwezig is. We zijn verheugd te constateren dat dit voor bestaande zowel als nieuwe klanten aanleiding is om voor CCV te kiezen". Circa 74% van de Alphyra-klanten geeft aan tevreden te zijn en onder Banksys-klanten is dit 71%.

Over CCV Holland B.V.
CCV is een internationaal opererende organisatie met partners door heel Europa. Het bedrijf is specialist op het gebied van betaalautomaten, verwerking en autorisatie van financiële en loyalty transacties en het ontwikkelen en beheren van loyalty en klantenkaartsystemen. Op basis van geavanceerde technologie biedt CCV zowel standaardproducten als klantspecifieke oplossingen. De benodigde hard- en software wordt in eigen beheer ontwikkeld. Fout-tolerante systemen, een eigen Call Center en een landelijk opererende 24-uurs serviceorganisatie waarborgen een hoog serviceniveau. CCV is gevestigd in Arnhem en opgericht in 1967.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text100 B.V.
Liesbeth Kramer
Tel: 020-530 43 49
E-mail: liesbeth.kramer@text100.nl