Wat te doen bij een rioolstoring
Als u een eigen huis heeft en u krijgt problemen met de afvoer van
afvalwater dan dient u zelf het ontstoppingsstuk (ontstoppingsputje)
op de erfafscheiding open te maken. Als u niet weet waar het
ontstoppingsstuk zich bevindt, dan kunt u dit opvragen bij de centrale
balie. Na het blootleggen van het ontstoppingsstuk kan al snel worden
vastgesteld waar de problemen van de afvoer zitten. Staat het
ontstoppingsstuk droog, dan zit de verstopping op uw eigen terrein. U
kunt dan het beste een ontstoppingsbedrijf inschakelen. De kosten
komen dan voor uw eigen rekening. Staat het ontstoppingsstuk vol met
afvalwater, dan mag worden aangenomen dat de verstopping zich op
gemeentelijk terrein bevindt en zal de gemeente zorgen voor de
ontstopping. U meldt dit bij de centrale balie. Buiten kantoortijden
kunt u uw klacht doorgeven via het storingsnummer 06-53867590.
Wanneer u bij een storing niet eerst de plaats van de verstopping
localiseert maar meteen een ontstoppingsbedrijf inschakelt dan komen
de kosten voor uw eigen rekening, óók als blijkt dat de verstopping
zich op gemeentelijk terrein bevindt!
Bewoners die met hun pand zijn aangesloten op de drukriolering moeten
bij klachten over de afvoer van afvalwater controleren of het
storingslampje op de schakelkast brandt. Als dit zo is dan is er een
pompstoring. Dit meldt u bij de centrale balie (buiten kantoortijden
via het storingsnummer 06-53867590). Na de melding zal de klacht zo
snel mogelijk worden verholpen.
Bewoners van panden die zijn aangesloten op het vacuumsysteem kunnen
hun klacht direct melden bij de centrale balie (buiten kantoortijden
via het storingsnummer 06-53867590).
Gemeente Oirschot