Gemeente Oirschot

Wat te doen bij een rioolstoring

Als u een eigen huis heeft en u krijgt problemen met de afvoer van afvalwater dan dient u zelf het ontstoppingsstuk (ontstoppingsputje) op de erfafscheiding open te maken. Als u niet weet waar het ontstoppingsstuk zich bevindt, dan kunt u dit opvragen bij de centrale balie. Na het blootleggen van het ontstoppingsstuk kan al snel worden vastgesteld waar de problemen van de afvoer zitten. Staat het ontstoppingsstuk droog, dan zit de verstopping op uw eigen terrein. U kunt dan het beste een ontstoppingsbedrijf inschakelen. De kosten komen dan voor uw eigen rekening. Staat het ontstoppingsstuk vol met afvalwater, dan mag worden aangenomen dat de verstopping zich op gemeentelijk terrein bevindt en zal de gemeente zorgen voor de ontstopping. U meldt dit bij de centrale balie. Buiten kantoortijden kunt u uw klacht doorgeven via het storingsnummer 06-53867590.

Wanneer u bij een storing niet eerst de plaats van de verstopping localiseert maar meteen een ontstoppingsbedrijf inschakelt dan komen de kosten voor uw eigen rekening, óók als blijkt dat de verstopping zich op gemeentelijk terrein bevindt!

Bewoners die met hun pand zijn aangesloten op de drukriolering moeten bij klachten over de afvoer van afvalwater controleren of het storingslampje op de schakelkast brandt. Als dit zo is dan is er een pompstoring. Dit meldt u bij de centrale balie (buiten kantoortijden via het storingsnummer 06-53867590). Na de melding zal de klacht zo snel mogelijk worden verholpen.

Bewoners van panden die zijn aangesloten op het vacuumsysteem kunnen hun klacht direct melden bij de centrale balie (buiten kantoortijden via het storingsnummer 06-53867590).