MARKETINGDATA BV

ProfNews heet voortaan MD Weekly

Vanaf maandag 14 februari is MD Weekly de nieuwe naam van de al jaren bestaande en zeer succesvolle gratis zakelijke e-mailnieuwsbrief ProfNews. Naast een nieuwe naam en een aangepaste vormgeving kent MD Weekly ook twee nieuwe onderdelen: informatie over congressen en managementboeken. MD Weekly is een uitgave van MD. De commerciële exploitatie is in handen van Triple Trade.

Evenals voorganger ProfNews is ook MD Weekly gebaseerd op de nieuwsberichten die MD dagelijks produceert over tal van zakelijke onderwerpen. MD Weekly kent tien edities: bank/verzekeringen, e-commerce, financieel/fiscaal, industrie, informatietechnologie, management, marketingcommunicatie, media, retail en telecom. Iedere editie verschijnt eenmaal per week.

De redactie van MD Weekly wordt gevormd door een ervaren redactieteam. Dagelijks volgen zij meer dan 700 nieuwsbronnen, variërend van landelijke dagbladen, vak- en branchebladen, gespecialiseerde tijdschriften, websites, e-zines tot gespecialiseerde nieuwsfeeds, waaronder het ANP. De redactie selecteert per editie een vijftal relevante en actuele berichten, die in de nieuwsbrief worden gepubliceerd.
MD Weekly biedt aan de zakelijke professional in een of meerdere van de branchetitels een compact overzicht van het belangrijkste nieuws in die sector. MD Weekly geeft feiten, geen meningen.

De nieuwsberichten worden op de website (www.mdweekly.nl) aangevuld met relevante congressen en managementboeken voor de diverse branches. Dit gebeurt via intelligente koppelingen met de databases van www.managementboek.nl en www.evenementenkalender.nl.

MD Weekly kent een oplage van 25.000 e-mails per week en is daarmee een van de grootste zakelijke e-mailnieuwsbrieven. Met de modernere vormgeving, de nieuwe functionaliteiten en actieve werving denkt MD in de loop van 2005 te groeien naar een oplage van meer dan 40.000 .

MD-directeur Bert Ponsen: 'Via MD Weekly bieden wij aan een grote groep lezers relevante nieuwsfeiten. MD Weekly is daardoor een uniek medium om in een oogopslag op de hoogte te blijven van het belangrijkste nieuws.'

Triple Trade-directeur Frans Appels: 'E-mailnieuwsbrieven zijn voor professionals in diverse sectoren een steeds belangrijker nieuwsmedium. Daarom geven steeds meer adverteerders nieuwsbrieven en nieuwsportals een plaats binnen de communicatie mix.'

MD Weekly wordt gepubliceerd via de nieuwsbrievenapplicatie MD Publisher die MD samen met AskNewMedia heeft ontwikkeld.

over MD:
MD is een onafhankelijke uitgever van gepersonaliseerd zakelijk nieuws en informatie over de Nederlandse economie in de meest ruime zin. Kernactiviteit is het beschikbaar stellen van bedrijfsbrede informatieoplossingen voor intranetten. De eigen redactie monitort alle belangrijke publicaties en verwerkt de informatie in overzichtelijke berichten. De onderwerpscodering bevat ruim 2.000 categorieen. De databank omvat ruim 150.000 berichten

over Triple Trade:
Triple Trade is een online marketingbureau dat zich toelegt op het verbeteren van het online resultaat. Triple Trade helpt bedrijven bij het vaststellen, meten en vervolgens verdrievoudigen van online resultaten zoals online verkoop, leads of sitebezoekers. Hierbij wordt gebruik gemaakt van specialisten op het gebied van webmetrics software, e-mailmarketing, zoekmachinemarketing, site-onderzoek en bannering.


---


-----------------------------------------