MARKETINGDATA BV
ProfNews heet voortaan MD Weekly
Vanaf maandag 14 februari is MD Weekly de nieuwe naam van de al jaren
bestaande en zeer succesvolle gratis zakelijke e-mailnieuwsbrief
ProfNews. Naast een nieuwe naam en een aangepaste vormgeving kent MD
Weekly ook twee nieuwe onderdelen: informatie over congressen en
managementboeken. MD Weekly is een uitgave van MD. De commerciële
exploitatie is in handen van Triple Trade.
Evenals voorganger ProfNews is ook MD Weekly gebaseerd op de
nieuwsberichten die MD dagelijks produceert over tal van zakelijke
onderwerpen. MD Weekly kent tien edities: bank/verzekeringen,
e-commerce, financieel/fiscaal, industrie, informatietechnologie,
management, marketingcommunicatie, media, retail en telecom. Iedere
editie verschijnt eenmaal per week.
De redactie van MD Weekly wordt gevormd door een ervaren redactieteam.
Dagelijks volgen zij meer dan 700 nieuwsbronnen, variërend van
landelijke dagbladen, vak- en branchebladen, gespecialiseerde
tijdschriften, websites, e-zines tot gespecialiseerde nieuwsfeeds,
waaronder het ANP. De redactie selecteert per editie een vijftal
relevante en actuele berichten, die in de nieuwsbrief worden
gepubliceerd.
MD Weekly biedt aan de zakelijke professional in een of meerdere van
de branchetitels een compact overzicht van het belangrijkste nieuws in
die sector. MD Weekly geeft feiten, geen meningen.
De nieuwsberichten worden op de website (www.mdweekly.nl) aangevuld
met relevante congressen en managementboeken voor de diverse branches.
Dit gebeurt via intelligente koppelingen met de databases van
www.managementboek.nl en www.evenementenkalender.nl.
MD Weekly kent een oplage van 25.000 e-mails per week en is daarmee
een van de grootste zakelijke e-mailnieuwsbrieven. Met de modernere
vormgeving, de nieuwe functionaliteiten en actieve werving denkt MD in
de loop van 2005 te groeien naar een oplage van meer dan 40.000 .
MD-directeur Bert Ponsen: 'Via MD Weekly bieden wij aan een grote
groep lezers relevante nieuwsfeiten. MD Weekly is daardoor een uniek
medium om in een oogopslag op de hoogte te blijven van het
belangrijkste nieuws.'
Triple Trade-directeur Frans Appels: 'E-mailnieuwsbrieven zijn voor
professionals in diverse sectoren een steeds belangrijker
nieuwsmedium. Daarom geven steeds meer adverteerders nieuwsbrieven en
nieuwsportals een plaats binnen de communicatie mix.'
MD Weekly wordt gepubliceerd via de nieuwsbrievenapplicatie MD
Publisher die MD samen met AskNewMedia heeft ontwikkeld.
over MD:
MD is een onafhankelijke uitgever van gepersonaliseerd zakelijk nieuws
en informatie over de Nederlandse economie in de meest ruime zin.
Kernactiviteit is het beschikbaar stellen van bedrijfsbrede
informatieoplossingen voor intranetten. De eigen redactie monitort
alle belangrijke publicaties en verwerkt de informatie in
overzichtelijke berichten. De onderwerpscodering bevat ruim 2.000
categorieen. De databank omvat ruim 150.000 berichten
over Triple Trade:
Triple Trade is een online marketingbureau dat zich toelegt op het
verbeteren van het online resultaat. Triple Trade helpt bedrijven bij
het vaststellen, meten en vervolgens verdrievoudigen van online
resultaten zoals online verkoop, leads of sitebezoekers. Hierbij wordt
gebruik gemaakt van specialisten op het gebied van webmetrics
software, e-mailmarketing, zoekmachinemarketing, site-onderzoek en
bannering.
---
-----------------------------------------