Ingezonden persbericht
Beemster wint prestigieuze medaille in Duitsland
Westbeemster, 14 februari 2005 -- Beemster heeft in Duitsland in de wedstrijd 'Product van het Jaar 2004' een bronzen medaille gewonnen in de categorie 'beste kaasrange'. Deze prijs is toegekend door het zuivelvakblad Milch-Marketing. De jury bestaat uit beslissers uit de zuivelbranche, die werkzaam zijn in retail, speciaalzaken, hoofdkantoren en supermarkten. De lezers hebben geoordeeld naar de beleving van het merk: smaak, verpakking, indruk van het bedrijf, positionering in de markt.
De wedstrijd het 'Product van het Jaar 2004' is een jaarlijkse zuivelwedstrijd die sinds 1996 georganiseerd wordt door het vakblad Milch-Marketing. Binnen de zuivelbranche is dit een gerenommeerde prijs, waarbij de toekenning van een medaille staat voor het behaalde succes van het merk. Een Franse en een Duitse kaas, Bonbel Jogurt leicht en Grünländer Räucher hebben respectievelijk goud en zilver gewonnen.
Eric Hulst, algemeen directeur Beemster, zegt: 'Een opvallend resultaat dat we zo snel na de introductie van het merk Beemster op de Duitse markt deze prijs toegekend krijgen. Daar zijn we trots op.'
Beemster
Sinds 2004 is de merkenswitch van KoopsenKaas naar Beemster in Duitsland een feit. Vanaf april 2005 wordt de naamsverandering van BeemsterKaas naar Beemster ook in Nederland realiteit.
Beemster blijft de eerlijke kaas met een pure, echte smaak, dat al sinds 1937 bereid wordt volgens de originele, Oud-Hollandse receptuur. De kaas krijgt alle tijd om op een rustige, natuurlijke wijze te rijpen. Hierdoor wordt Beemster lekker, smedig en vol van smaak.
Voor meer informatie kijk op: www.beemster.de / www.beemsterkaas.nl
Voor beeldmateriaal en/of meer informatie:
CONO Kaasmakers
Tara van Oyen
0299-689200
t.vanoyen@cono.nl