Pleon
14-02-2005
Eerste Nederlandse Post-HBO CRM opleiding
Samenwerking CRM Genootschap, Platform Innovatie in Marketing en
Beeckestijn Business School
Amsterdam, 14 februari 2005 - Beeckestijn Business School start, in
samenwerking met het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en het
Nederlandse CRM Genootschap, de eerste Nederlandse post-HBO CRM
opleiding. De opleiding is opgezet in reactie op vraag uit de markt om
een gedegen oplei-ding in CRM, Customer Relationships Management.
Microsoft Business Solutions is tevens betrokken
bij de opleiding. Onderdeel van de opleiding is kennis op doen van de
nieuwste CRM technologie en recente succesvolle implementaties.
Vooraanstaande CRM- en marketingdeskundigen doen dienst als docent en
coach. Drs. Wil Wurtz is hoofddocent van de opleiding. Wurtz, managing
partner van Metrics and More en oprichter van MSP Associates, is al
meer dan 15 jaar actief binnen het CRM vakgebied en is auteur van
diverse CRM publicaties. Ook is hij voorzitter van het CRM
Genootschap. Naast Wurtz bestaat het docentencorps uit drs. Hans
Molenaar (voorzitter PIM), drs. Marielle van der Zwan (Sparkling),
Connie Zijlstra (CAP Gemini), mr. Alexander Singewald (Privacy.nl),
Egbert Jan van Bel (Pleon) en drs. Maurice Bakker (Metrics en More).
De post-HBO CRM wordt erkend door het CRM Genootschap en Platform
Innovatie in Marketing en verleent afgestudeerden de titel Register
CRM Professional (RCP). Studenten leren zowel in teamver-band als
individueel een CRM plan opstellen. Rode draad van de opleiding vormt
het in kleine groe-pen volgen van een CRM case. De kennis die hierbij
wordt opgedaan, wordt toegepast voor het ver-vaardigen van het eigen
individuele CRM (bedrijfs)plan, te weten de scriptie.
Post-HBO CRM is bedoeld voor sales medewerkers, projectleiders,
consultants en marketeers met minimaal een afgeronde HBO-opleiding op
het gebied van commerciële economie, bedrijfseconomie of ICT. Ook
professionals met voldoende werkervaring op HBO niveau kunnen
deelnemen. Studenten worden opgeleid tot specialisten op het gebied
van CRM met een breed aandachtsgebied waaronder database-marketing,
project management, strategie, organisatie, communicatie en
verandermanage-ment.
De opleiding is opgebouwd uit 9 modules:
- CRM & Strategie
- CRM & bedrijfsprocessen
- CRM & organisatie
- CRM & Verandermanagement
- CRM & Wetgeving
- CRM & Klantinformatie
- CRM & Communicatie
- CRM & ICT
- CRM & Project Management
Met de studie post-HBO CRM verwerft de afgestudeerde de volgende
vaardigheden:
- Het ontstijgen van het operationele niveau en het onderkennen van de
strategische potentie van CRM. Tevens leert men de ROI van CRM
projecten bepalen;
- Het toepassen van CRM in organisaties. Daarnaast ook het adviseren
hierover en het implemente-ren van CRM projecten;
- Het begeleiden van veranderingsprocessen binnen organisaties met als
doel directe, structurele relaties met afnemers te onderhouden met
behulp van CRM;
- Het bedenken, opzetten en begeleiden van CRM concepten, van het
denkproces van de testcyclus tot aan het implementatieproces.
- Het verwerven van alle relevante kennis over ICT, CRM pakketten en
systemen. Daarnaast ook verwerven van kennis omtrent de inkoop van CRM
programmatuur, marktpartijen en consultants binnen de CRM markt.
Details van de studie
Voor de post-HBO CRM is gekozen voor een kortlopende maar intensieve
studie. De opleiding duurt vier maanden. Afsluiting geschiedt door een
mondeling examen in de vijfde maand. De colleges zijn op
dinsdagavonden van 18.00 tot 21.30 uur. Het collegegeld voor de
post-HBO CRM bedraagt 2.950,- ex BTW, dit is inclusief een pakket van
vakliteratuur en readers t.w.v. 190,-. Inschrijving en algemene
informatie. Inschrijven kan via: info@beeckestijn.org
Proefles
Om een beter inzicht te krijgen van de nieuwe CRM opleiding worden op
meerdere momenten in maart proeflessen gegeven. De locatie hiervoor is
het hoofdkantoor van Microsoft, Boeing Avenue te Schiphol-Rijk. Voor
vragen en het opgeven voor de proefles kunt u een email sturen naar:
info@beeckestijn.org
CRM Genootschap
Het CRM Genootschap is opgericht als een vereniging waarin alle
partijen samenkomen die belang hebben bij het delen van kennis en
ervaring op het gebied van Customer Relationship Management (CRM). Het
Genootschap verstaat onder CRM: de implementatie van een strategie
waarmee een bedrijf of instelling beoogt (klant)relaties te
optimaliseren in termen van klantrendement en klanttevre-denheid. CRM
wordt daarbij gezien als een continue en systematische,
organisatieomvattende activi-teit. Daarbij wordt ICT als een
ondersteunende factor gezien.
Contact: drs. Wil Wurtz
Tel: 020-4917736
Email: wwurtz@metricsandmore.nl
Platform Innovatie in Marketing (PIM)
Het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) is een kennisnetwerk op
het raakvlak van marketing, vernieuwing en technologie. Het vergroot
de commerciële slagvaardigheid van haar leden door hen handvatten te
reiken voor het verbeteren van hun marketing- en verkoopprocessen. Of
kijk op www. pimonline.nl
Beeckestijn Business School
Het Beeckestijn Business School (BBS) is een instituut voor Management
Studies. BBS is in 1989 opgericht als netwerkorganisatie door managers
en opleidingsspecialisten. Doel van Beeckestijn is het ontwikkelen en
aanbieden van hoogwaardige management- en beroepsopleidingen waarbij
de opge-dane kennis direct in de praktijk kan worden ingezet, waar
nodig in combinatie met coaching en ad-vies. De kennis en ervaring
wordt tevens ingezet om opleidingsinstituten en initiatieven te
begeleiden in de marktbewerking. Er wordt gebruik gemaakt van de beste
docenten uit het bedrijfsleven, universi-teiten en hogescholen. Of
kijk op www.beeckestijn.org