Ingezonden persbericht

's Hertogenbosch, zondag 13 februari 2005

SUCCESVOLLE 1e NATIONALE MOTORBEURS KRIJGT VERVOLG IN 2006

De eerste editie van de Nationale MOTORbeurs, die dit weekeinde in de Brabanthallen te Den Bosch werd gehouden, kan zondermeer een groot succes worden genoemd. Met ruim 25.000 bezoekers op de 3-daagse beurs, nestelt de nieuwkomer zich direct binnen de Top 3 in beursland. Organisatiebureau De Rooy en Mulders uit Breda toonde zich zowel verheugd als opgelucht. Verheugd waren de organiserende dames terecht met de uitstekende score qua bezoekersaantallen. Opgelucht was het duo na het positieve bericht dat de brandweer op zondagmorgen uitsprak over het ook mogen openstellen van de circa 8.000 m2 beursruimte in tenten.

Zaterdagmiddag werden er op last van de gezamenlijke overheden uit voorzorg twee tenten met beursstands tijdelijk gesloten, vanwege de extreme wind die toen over Brabant joeg. "Dat is een situatie van overmacht door het extreme weer", stelde de politie commandant, die de hele nacht uitvoerig in contact heeft gestaan met de brandweer, meteoconsult, de directie van de Brabanthallen en het organisatie bureau over het openstellen van de tenten, waarin eenderde van de 24.000 vierkante meter beursoppervlakte in was opgebouwd.

Op de goed verlopen 3e en laatste dag van de Nationale MOTORbeurs, stonden de tellers 's middags om 16.00 uur op ruim 11.221 bezoekers. Na de méér dan 6.000 bezoekers op vrijdag en ruim 7.500 aanwezige motorliefhebbers op zaterdag, komen de totale bezoekersaantallen na drie beursdagen uit op bijna 25.000, waarmee over een absoluut succes gesproken kan worden van de 1e editie van de Nationale MOTORbeurs. Een succes dat volgend jaar tijdens hetzelfde 2e weekeinde in februari zijn vervolg zal krijgen.

PERFECTE MEDEWERKING

Het begrip en de medewerking van de standhouders in de tenten is zaterdagmiddag perfect geweest. Nadat eerst de tenten extra waren geschoord en verstevigd met in totaal 18 ton aan betonblokken, boden diverse handelaren uitkomst door hun vrachtwagens naast de tenten op te stellen, om als windbreker te dienen.

POSITIEVE REACTIES

Op de website www.nationalemotorbeurs.nl bleven de spontane reacties van bezoekers binnenstromen. "Van harte proficiat met jullie erg leuke en geslaagde beurs. Mijn vrouw en ik hebben onwijs genoten van het aanbod en van de sfeer. De ontvangst met een worstenbroodje was uniek en het was gemoedelijk en vol, met diverse leuke zaken. Mijn man was blij dat hij met de auto was gekomen, want nu konden de twee draagtassen met aangeschafte koopwaar gemakkelijk mee", meldden Hannie en Frank van der Woude. Op het e-mail adres van de beurs bleven de berichten binnenstromen en unaniem positief, waaruit geconcludeerd mag worden dat het publiek er, ondanks de problemen die sommige standhouders hebben moeten ondervinden, een vervolg van de Nationale MOTORbeurs op 10-11-12 februari in 2006 zeker ziet zitten.

EXTRA PUBLIEKSGESTE

De beursgangers die dit weekeinde de slechte weersomstandigheden hebben getrotseerd om naar de Nationale MOTORbeurs te komen, worden nog eens extra bedankt voor hun bezoek. De organisatie heeft namelijk samen met het TT Circuit Assen een extra geste voor hen gerealiseerd. Iedere bezoeker die naar de website www.nationalemotorbeurs.nl surft en daar zijn gegevens invult, dingt mee naar de 50 gratis toegangskaarten voor de 75e Dutch TT op 25 juni en de twee Gold Club VIP-arrangementen voor 2 personen tijdens de Assen 500 Xtreme, die op Paasmaandag 28 maart in Assen wordt verreden, waaraan ook een ONK stunt- en freestyle programma is toegevoegd.

AANLOOP EN NALOOP

"Het was een beurs waar we veel bestaande klanten en ook potentiële nieuwe klanten op de stand hebben gehad", opent motorhandelaar en GP-team eigenaar Arie Molenaar. "De aanloop was goed en uit de gesprekken die de verkopers hebben gehad met de bezoekers, zal zeker nog een grote naloop kunnen volgen tijdens de komende weken in de motorzaak in IJsselstein". Een mening en stemming die door veel standhouders werd gedeeld. Moto-Point Gear uit Middelbeers had dezelfde ervaring. We hebben heel veel vaste relaties op de stand gehad, maar ook nieuwe relaties opgebouwd".

'SUCCES' IN PLAATS VAN EEN 'SUCCESJE'

Bladenmaker Ben Kennepohl, manager van KicXstart magazine, kijkt tevreden terug op het beursweekeinde. "De verkopen waren goed. Organisatiebureau De Rooy en Mulders sprak over een 'succesje', maar om tijdens een eerste beurs direct al 25.000 bezoekers te trekken, dat getuigt van een professionele aanpak. Neem daarbij de kordate aanpak van de organiserende dames, dan mag je gerust spreken over een succes!"

BEURSDATUM 2006

De 2e editie van de Nationale MOTORbeurs zal volgend jaar in de dan volledige vernieuwde en afgebouwde Brabanthallen plaatsvinden. Er is gekozen voor een vaste datum, het 2e weekeinde in februari, dat in 2006 op 10-11-12 februari valt! Volgend jaar zullen alle beurshallen in het nieuwe complex gehuisvest worden. Dan is de nieuwbouw van de Brabanthallen volledig afgerond en hoeven er ook geen tenten meer te worden ingehuurd.

*************************